عاملین کشتار حیات وحش در زاوه با تلاش محیطبانان شناسایی و دستگیر شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): از مدتی قبل اطلاعاتی مبنی بر فعالیت های مجرمانه گروهی از شکارچیان متخلف ساکن یکی از روستاهای زاوه در اختیار اداره محیط زیست این شهرستان قرار گرفته بوند.

رئیس اداره محیط زیست گچساران در این رابطه گفت: پس از دریافت این اطلاعات تحقیقات گسترده ای در دستور کار نیروهای یگان محیط زیست این شهرستان قرار گرفته و محیط بانان به جمع آوری اطلاعات و شناسایی متخلفین پرداختند.

جواد ستوده اظهار داشت: پس از اطمینان از بروز تخلفات گسترده و شناسایی عده ای در این رابطه موضوع با دادستان شهرستان زاوه مطرح و حکم بازرسی از سه خانه در روستای مورد نظر صادر گردید

پس از هماهنگی با دادستان و اخذ نیابت قضایی محیط بانان به همراه مامورین پلیس اطلاعات و امنیت زاوه سه خانه روستایی را مورد تفتیش و بازرسی قرار دادند.

در بازرسی از خانه اول یک اسلحه شکاری غیرمجازو لاشه ۴ عدد باقرقره شکم سیاه، در بازرسی از خانه دوم لاشه یک باقرقره شکم سیاه و یک چکاوک و در بازرسی از خانه سوم نیز مقداری گوشت تشی و لاشه یک حلقه مار کشف و ضبط گردید.

در این رابطه پنج متهم بازداشت و جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی تحویل شدند.

مامورین که در جریان تخلفات بزرگتری از این گروه قرار داشتند پس از بازرسی از منزل و بازداشت متخلفین گوشی تلفن همراه آنها را نیز توقیف نموده و با دستور مقام قضایی و هماهنگی با پلیس اطلاعات نسبت به بازبینی تصاویر موجود در گوشی ها اقدام نمودند.

در بازبینی از از گوشی تلفن همراه متخلفین تصاویر متعددی از کشتار انواع گونه های جانوری بدست آمد که تصاویر مذکور ضمیمه پرونده گردید.

بررسی تصاویر متاسفانه حاکی از کشتار بیرحمانه حدودا هفت عدد کفتار متفاوت، یک گرگ خاکستری، دو قوچ وحشی، یک روباه، تعداد زیادی خرگوش وحشی و حدود ۲۵ باقرقره توسط اعضای این گروه می باشد.

این گروه از شکارچیان متخلف به هیچ جانوری اعمم از پستاندار، پرنده، خزنده، گوشتخوار، علفخوار و غیره رحم نکرده و با هر جانوری مواجه شده نسبت به شکار آن اقدام کرده بودند.

تصاویر بدست آمده با همکاری پلیس امنیت در دست بررسی های تخصصی و کارشناسی قرار دارد تا تعداد و نوع دقیق گونه های جانوری شکار شده و اسلحه های بکار رفته در تخلفات مشخص گردد.از پنج مته دستگیر شده در این رابطه دو نفر که دخالت کمتری در تخلفات داشتند با قید ضمانت آزاد شده و سه متهم اصلی همچنان در بازداشت بسر می برند.

این پرونده در حال حاضر در دادسرا در مرحله بازپرسی و کارشناسی قرار دارد و پس از تکمیل جهت رسیدگی به جرم به دادگاه ارسال خواهد شد.

تصاویر زیر تعدادی از عکس های بدست آمده از گوشی تلفن همراه متخلفین و بخش کوچکی از کشتار گسترده حیات وحش به دست آنان می باشد:


+20
-415
  

57 دیدگاه

  1. سوسن اکبری می‌گوید:

    خدا لعنتشون کنه

    پر طرفدار Thumb up 106 Thumb down 3

  2. امیر می‌گوید:

    به هیچ چیز رحم نکردند، حتی مار !

    رسما جنون داشتند

    پر طرفدار Thumb up 75 Thumb down 2

  3. رشید می‌گوید:

    لعنت بر این دزدان و نابودگران حیات وحش

    انشالله به سنگینترین مجازاتها محکوم شوند

    پر طرفدار Thumb up 76 Thumb down 3

  4. حمیدرضا احمدی می‌گوید:

    فقط اعدام چاره کار اینهاست.

    پر طرفدار Thumb up 58 Thumb down 31

    • بهزاد می‌گوید:

      اعدام که نمی شه گفت ولی جرایم مالی سنگین و اصلاح قوانین مجازات شکار تا حدودی می تواند کار ساز باشد . البته کار فرهنگی گسترده از طریق صدا وسیما در کنار مجازات سنگین میتواند کارساز باشد .

      پر طرفدار Thumb up 27 Thumb down 4

    • DORNA می‌گوید:

      صد در صد با شما موافقم، این آدمها با کشتار تفریح می کنند مطمنم که در صورتی که راه براشون باز باشد از کشتن آدمها هم پروایی ندارند، من از سوسک در حد مرگ می ترسم هر وقت به ناچار این حشره رو می کشم هم عذاب وجدان دارم، هم از خالق این حیوان می خواهم که من را ببخشد ضمن اینکه در شرع کشتن حشرات موذی که باعث آزار و مزاحمت هستند مجاز است… بعد مقایسه می کنم چطور یه نفر می تونه حیوان بی آزاری مانند خرگوش یا پرنده رو با قساوت به خاک و خون بکشه و ازش تصویر برداره و روی گوشی ذخیره کنه این آدمها قاتل بالفطره اند… جانی…

      پر طرفدار Thumb up 23 Thumb down 8

  5. خورشید می‌گوید:

    ما، مخالفین خودخواه و متحجر شکار نظر دادن پیرامون تصاویر بالا رو به طرفداران بافرهنگ، طبیعت دوست و متمدن کشتار حیوانات واگذار می کنیم….

    اظهار نظر در این مورد در حد توانایی ها و معلومات ما نیست….

    پر طرفدار Thumb up 33 Thumb down 26

    • بهزاد می‌گوید:

      فکر کنم اگر حضراتی که از شکار دفاع می کنند اجازه بدهند بتوان اسم این افراد را شکارچی گذاشت .البته خواهند گفت ما شکار چی مجازیم .چون شکارچی مجاز که قوچ و کفتار نمی کشد بلکه به نوازش انها خواهد پرداخت البته بعد از جان دادن انها.

      داغ Thumb up 23 Thumb down 25

    • سید احمد میرمجیدی می‌گوید:

      اینها هم شکارچی هستن.شکارچی ها ی با فرهنگ!!! افتخار کنین با اینا هم مسلکین.

      منتظر منفی هاتون به این کامنت هستم.

      آدم اینها رو میبینه از انسان بودنش شرمسار میشه ولی شما کماکان به شکارچی بودن خود مفتخرین !

      داغ Thumb up 20 Thumb down 24

  6. رضا1394 می‌گوید:

    کفتار راه راه آدم را یاد ببر می اندازد

    از مسئولین درخواست دارم جریمه شکار این حیوان حرام گوشت و بی آزار (لاشه خوار) و کمیاب را چندین برابر کنید تا کسی جرات کشتن ان را پیدا نکند.

    پر طرفدار Thumb up 46 Thumb down 5

  7. داریوش می‌گوید:

    تف به ذات کثیفشون نامردا

    تو بیابون را میرفتن هر چی به چشمشون میخورد و میکشتن

    به خدا قسم اینا مشکل روحی روانی دارن به والله برای جامعه خطرناکند فردا قتل و جنایت هم انجام میدن

    پر طرفدار Thumb up 41 Thumb down 5

  8. شهرام می‌گوید:

    بابا یه کم رحم و مروت !

    آخه انسان اشرف مخلوقات هستش

    واقعا این رفتار انسانی است ؟!

    پر طرفدار Thumb up 31 Thumb down 2

  9. محیط بان می‌گوید:

    ایشون جانی تشریف داشتند

    پر طرفدار Thumb up 25 Thumb down 2

  10. شمشادکشتکار می‌گوید:

    واقعا تاسف انگیز است ، جنایت علیه حیوانات

    پر طرفدار Thumb up 26 Thumb down 1

  11. گرگعلی می‌گوید:

    واقعا آدم وقتی در جریان این اتفاقات میفته شرمنده میشه قبایل آفریقا هم همچین جنایاتی نمیکنن.

    پر طرفدار Thumb up 25 Thumb down 4

  12. سلام دوستان
    بعضی از عزیزان در نظرات خود از آزادی شکار کردن می نویسند. آن افراد باید دقت داشته باشند که ایران کشوری است بیابانی و کوهستانی با طبیعتی غارت شده و رو به نابودی. حتی سه استان سبز شمالی ایران نیز در همین ناراستای غارت و تباهی، ضربات جبران ناپذیری دیده. بخش بزرگی از جنگل ها به بهانه های گوناگون از سوی سودجویان نابود شده. آب های زیر زمین را در سرتاسر کشور کشیده اند؛ دریاچه ها و آبگاه ها خشکیده و هزار مصیبت از این دست داریم. پس ایران را نمی توان با اروپا – قاره ی سبز – مقایسه کرد. در ایران هم شاید زمانی بتوان شکار را آزاد کرد، البته در فصل شکار؛ ولی در حال حاضر حد اقل ده سالی باید شکار کردن کاملن ممنوع گردد(متأسفانه فعلن آزاد است). وگرنه طبیعت ما و حیات وحش ما پیوسته در مرز نیستی و هستی قرار خواهد داشت. بیایید بخاطر آیندگان و آینده ی طبیعت این سرزمین(کیشوَر – سر زمین خرد گرایان) هم که شده، عقب نشینی کنیم و ده سالی دست به سلاح نبریم. این عقب نشینی باعث پیشرف است؛ بیایید بطور جدی به آن بیندیشیم.

    پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 18

    • سهراب می‌گوید:

      دوست گرامی جناب “لیثی حبیبی – م. تلنگر” شکار مجاز آثار منفی بر محیط زیست ندارد و اگر در فصول مجاز انجام شود حیات وحش آسیب نخواهد دید اما شکار غیر مجاز باعث تخریب محیط زیست می شود ، به نظر شما برای شکارچی غیرمجاز فرقی میکند که شکار مجاز باشد یا خیر ؟ در هر دو صورت شکار چی متخلف کارش را می کتند ، پس با ممنوعیت شکار فقط دوستان شکارچی قانونمند از شکار محروم می شوند . این مسئله خیلی سادست امیدوارم درک کنید

      پر طرفدار Thumb up 33 Thumb down 30

      • یوزپلنگ ایرانی می‌گوید:

        اقای سهراب اتفاقا حرف این دوستمون درست و خیلی ساده اس باید شکار ممنوع بشه تا وقتی ک شکار مجاز نباشه غیرمجاز نمیاد خودشو با شکارچی های مجاز مقایسه کنه و بگه اونا ک شکار میکنند منم یکی مثه اونا …باید شکار ممنوع بشه تا ی زمانی و حفاظت هم بیشتر بشه ..

        داغ Thumb up 18 Thumb down 17

        • سهراب می‌گوید:

          دوست عزیز الان غیر از این هست که با ممنوعیت شکار فقط شکارچیان مجاز محروم می شوند ؟ شکارچی غیر مجاز مثل دزد هست کلا میکشه و هیچ فرقی هم نداره که فصل مجاز هست یا غیر مجاز حتی زمانی که قوانین شکار انقدر سخت گیرانه هم نبود باز هم شکار غیرمجاز وجود داشت ولی درحال حاضر انگار کشتار حیات وحش بیشتر هم شده

          داغ Thumb up 17 Thumb down 15

      • بهزاد می‌گوید:

        ما ها که نمیتونیم درک کنیم درک کردن فقط مال شما هاست که کارتون محبت به حیوانات در حیات وحش است از طریق نثار گلوله !

        شماها که اینقدر زیست بوم این مملکت و جوامع محلی و طبیعت ایران را می شناسید وماشاءالله از درک فوق العاده بالایی برخوردارید به دنبال یک تفریح آبرومند بروید و بیشتر از این، ننگ و حقارت ونفرین خلق را برای خود نخرید

        آری با شما هستم با تمامی شما شکارچیان

        داغ Thumb up 15 Thumb down 21

    • بهزاد می‌گوید:

      ده سال که کمه بگید ۲۰ سال
      کاشکی می شد این حرفای شما رو یه جوری تو مغز شکارچیها وارد کرد ولی افسوس که این قشر سربلند! سودایی جز کشتار حیات وحش نحیف ایران ندارد و به روشهای گوناگون دنبال توجیه اعمال شنیع خود می باشند

      پرورش و کشتار علفخواران اهلی را با کشتار علفخواران وحشی در حیات وحش قیاس میکنند بعلاوه احساس برتری در فهم ، تعقل و علاقه مندی به محیط زیست نسبت به دیگر اقشار جامعه هم دارند!

      داغ Thumb up 16 Thumb down 19

    • سید احمد میرمجیدی می‌گوید:

      این شکار چی ها به متن زیبای شما هم منفی دادن. یعنی هیچ علاقه ای به محیط زیست ندارن بجز لذت کشتار حیوانات آن !

      داغ Thumb up 16 Thumb down 17

  13. علی می‌گوید:

    یا امام هشتم…
    اینا دیگه کی هستن?!
    واقعا اینا برای اجتماع خطرناکن.
    کاش میشد همشون رو اعدام کرد.
    بخدا از داعش وحشی ترن اینا

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 5

  14. ایمان می‌گوید:

    سپاس فراوان از محیط بانان کوشا و عزیز به سبب دستگیری این متخلفین پست که عامل بی برکتی در هر منطقه ای می باشند.

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 2

  15. امیر اهوازی می‌گوید:

    متاسفانه در مناطق گچساران و دهدشت و بی بی حکیمه تخلفات زیادی وجود دارد و عشایر و بومی ها همگی اسلحه در اختیار دارند.ای کاش سازمان محیط زیست توجه بیشتری به این مناطق بکند

    پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 0

  16. با سلام مجدد
    گاه بعضی از عزیزان دلسوز، از روی دلسوزی برای محیط زیست و حیات وحش میهن دچار خشم می شوند. خشمی که بیماری نیست؛ خشمی منطقی است؛ ولی همین عزیزان در بیان نظر، گاه زیاده روی می کنند و از واژه ی اعدام سود می جویند. اعدام، یعنی نابودی خلافکار؛ و این وحشتناک است. لطفن دوستان بجای آن از اشد مجازات قانونی و … استفاده نمایند؛ و یادمان نرود که ما طرفداران محیط زیست و حیات وحش، به شدت ضد خشونت و بسیار مهربان هستیم.

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 7

  17. امیر می‌گوید:

    دوستان طبیعت وحیات وحش ایران به شدت درحال نابودی است . اگه پارک های طبیعی رو در استانهای شمالی حساب نکنیم. تمام جنگلهای جلگه ای به بهانه های مختلف از جمله برنجکاری به نابودی کشیده شده. وفقط در برخی ارتفاعات جنگل مانده که انهم به سرعت درحال نابودی وتبدیل به مزارع چای و ویلا سازی است. رودخانه ها و تالاب ها نابود شدن . تعداد وحوش حتی در مناطق حفاظت شده به شدت درحال کاهش و انقراض کامل است. نتیجه این عملکرد ما داره دودش توچشم خودمون میره . گرد وغبار و خشکسالی روز بروز داره گسترده تر وجدی تر میشه . واقعا معلوم نیس ده سال دیگه چه وضعی خواهیم داشت.

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 0

  18. مرتضی باقری می‌گوید:

    توی این سرزمین کشتار جانوران توسط بعضی از افراد شده افتخار
    واقعاً با دیدن این تصاویر انسان متاثر میشه
    این گونه از آدمها شرف ندارند که این کارهای پلید و زشت انجام میدن

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 1

  19. kooshan می‌گوید:

    باید حداکثر مجازات در مورد این متخلفین تشنه کشتار و سودجو و بیرحم اعمال شده و ضمن اخذ کامل جریمه های ضرر و زیان لازم است مراحل قانونی پرونده تا تعیین تکلیف و ضبط و مصادره سلاحها و وسائل بکار رفته در تخلفات پیگیری شود.
    نکته دیگر آن است که جدا از اینکه در حال حاضر پروانه محدود شکار پرندگان صادر می شود و همانطور که علاقمندانی اشاره کرده اند در صورتی که ظرفیت شکار قانونی موجود نباشد نمی توان به بهانه عدم محرومیت «شکارچیان قانونمند» و متقاضی «شکار تروفه و تفریحی » و با لغو محدودیتهای فعلی آسیبهای وارده از سوی آنها به حیات وحش را هم به کشتارهای غیر مجاز فعلی اضافه کرد بعلاوه چنین ممنوعیتی همانند رعایت دیگر ملاحظات زیست محیطی غیرقابل تحمل بنظر نمیرسد ضمن آنکه قریب باتفاق حامیان حیات وحش نیز صدور مجوز «شکار تروفه و تفریحی » و حتی «شکار معیشتی» را صحیح ندانسته و مخالف چنین فعالیتی هستند و برخی از آنها نیز تنها «شکار معیشتی» ضروری و محدود و کنترل شده که به حفاظت و بقای «حیات وحش» و بویژه «گوشتخواران وحشی» زیان نرساند را مجاز و صحیح می دانند و این موضوع یکی از اولویتها و مطالبات اصلی آنهاست و بنابراین دیدگاهها پیرامون این مسئله یکسان نیست و با توجه به جمیع جهات بنظر میرسد دیدگاه مبتنی بر ممنوعیت «شکار تفریحی و تروفه» و صدور مجوز محدود و کنترل شده «شکار معیشتی» با مشارکت جوامع محلی و آن هم با مطالعه و بررسی و در شرایط خاص و ضروری از زاویه حفاظت از حیات وحش و نیز لزوم رعایت موازین و آموزه های دینی، اخلاقی و انسانی و همچنین از لحاظ درک کاستیها و تنگناهای موجود بهترین راه حل در شرایط فعلی است.

    داغ Thumb up 2 Thumb down 5

  20. سهراب عزیز سلام بر شما

    شما بدرستی فرموده اید که شکار غیر مجاز مضر است؛ ولی فراموش کرده اید که طبیعت و حیات وحش ایران ضربات وحشتناک و حتی جبران ناپذیری خورده. پس برای اینکه بدتر از این نگردد و هم حیات وحش میهن کمی جان گیرد، من آن پیشنهاد را مطرح کردم. چرا مطرح کردم؟

    برای اینکه وضعیت طبیعت و حیات وحش ایران وضعیتی طبیعی نیست؛ نیمه ویران است و غارت شده. پس فقط یک فاصله ی خوب می تواند به آن جان بخشد. آن پیشنهاد من هوایی نبود، برخوردی محاسبه شده و علمی است. حال من امیدوارم که شما دوست عزیز این مسئله ی ساده را درک کنید.
    برایتان شادی و سلامتی آرزو دارم

    داغ Thumb up 5 Thumb down 4

    • سهراب می‌گوید:

      سلامی دوباره ، درست است البته درصورتی که حیوانات هم بصورت مصنوعی تکثیر شوند و زیستگاه ها تخریب نشود ، همانطور که گفتم شکار مجاز آسیبی بر محیط زیست ندارد که در کشور های پیشرفته و سایر نقاط دنیا هم انجام می شود این طرح شما در صورتی عملی است که علاوه بر رعایت موارد بالا مردمی که در نقاط روستایی ، عشایر و مناطق محروم هم زندگی می کنند متوجه این موضوع باشند و این فرهنگ برای آنها هم جا افتاده باشد که نباید در هر فصلی و هر چیزی را شکار کرد هر کسی که تفنگ دستش باشد که شکارچی نیست طرف یک سلاح قاچاق معلوم نیست از کجا آورده حالا توی بیابان و دشت و جنگل به هیچ جبنده ای رحم نمیکند این یک نوع جنون است نه شکار هیچ کس این نوع وحشی گری و خیانت را تحمل نمیکند ، مسئله اینجاست که ممنوعیت کامل شکار کار اشتباهی است می توان شکارگاه احداث کرد و همانطور که در بالا هم گفتم حیوانات را مصنوعی تکثیر کرد و حتی با مدیریت درست منطقه پروانه شکار برای حیوانات مسن و قابل شکار صادر کرد ، با این شکل به قول معروف خشک و تر باهم نمیسوزند با ممنوعیت کامل شکار فقط شکار مجاز منع می شود ، شکارچی نما که اصلا برایش فرقی ندارد حتی اگر فصل مجاز هم باشد به خودش زحمت نمیدهد پروانه شکار دریافت کند چون متخلف است و زمان سرش نمیشود.

      پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 3

  21. ارش می‌گوید:

    بابا اینا روی داعش رو سفید کردن با این کاراشون لطفا این عکسها رو نگذارید رو سایت ابروی ایرانی رو بردن .

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 2

  22. روباه آبی می‌گوید:

    قتل عامه!

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 0

  23. سجاد می‌گوید:

    خدا لعنتشون کنه
    ببینید چقدر گسترده شده بوده که الان بعد این همه وقت دستگیر شده اند
    بیچاره حیات وحش مظلوم ما. خیلی ناراحت شدم. آدم این صحنه ها رو میبینه دلش می گیره.
    از قاضی فهیم پرونده تقاضامندیم شدید ترین مجازات رو واسه این جانی های آدم نما در نظر بگیرد تا شاید در آینده خطایی از این آدم های پلید سر نزنه.

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 0

  24. شاهین می‌گوید:

    ای داد ۷ قلاده کفتار؟؟؟!!!

    به نظرم جرایم معمولی به اینها اثر نخواهد کرد و حق مطلب ادا نمی شود. اینها حداقل حکمشون باید حبس ابد باشه !

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 1

  25. Caracal می‌گوید:

    بابا این آدم از داعشی ها بی رحم تره

    باید تو طویله ببندنش

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 2

  26. میش مرغ می‌گوید:

    آزرده شدن ما شده روال عادی ، آزرده شدن خلافکاران شکار کش شاید هر چند سال یک بار در هنگام دستگیری اتفاق بیفته
    قاضی محترم لطفا این أفراد را محروم از حمل هر گونه سلاح برای همیشه بفرمایید

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 0

  27. کاسپین می‌گوید:

    این روانیهارو باید به تیمارستان فرستاد و برای همیشه در آنجا به بند کشید
    وقتی با حیوانات زبان بسته اینطور رفتار می کنند ، مشخص است که وجودشان در جامعه بسیار خطرناک است .

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 1

  28. جواد می‌گوید:

    اینها عاقبت نمی بینن یا خودشوت یا بچه شون به وضع فجیهی کشته میشه

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 2

  29. محمد کریمی می‌گوید:

    عیب اینجاست که کسانی که دل کشتن یک سوسک را ندارند به راحتی از اعدام میگویید؟!!

    یک ویدیو از مراسم اعدام نگاه کنید شاید کمک کند حال و هوای مراسم اعدام دستگیرتان شود.(اثر اعدام روی خانواده ی اعدامی جبران ناپذیر است،می خواهید برای یک مشکل راه حل پیدا کنید صد مشکل می سازید.)

    طبیعت را نمی شناسید، از رفتار افراد محلی خبر ندارید، حتی نمی توانید نظر خود را بدون فحش و ناسزا بیان کنید بعد برای همه تعیین تکلیف می کنید.(از قوه مجریه و قضایه گرفته تا تک تک افراد جامعه)

    داغ Thumb up 12 Thumb down 12

    • حمیدرضا احمدی می‌گوید:

      ضمن عرض احترام به شما . برای این افراد و این حجم جنایتی که انجام شده اتفاقا اعدام لازم است و هیچ مشکلی هم به وجود نمیاد

      داغ Thumb up 12 Thumb down 10

      • محمد کریمی می‌گوید:

        تند میروید آقای احمدی،باور کنید تند می روید.
        راهش آموزش است،تربیت است،فهماندن این است که این حیوانات برای همه مردم است،از جمله خوده اینها که این جنایت را مرتکب شده اند.
        اگر بفهمند مال خودشان است دیگر سعی نمی کنند غصبش کنند.

        پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 2

    • فاتح می‌گوید:

      اگر ۱نفر از اینها اعدام بشه همه چیز حل میشه

      داغ Thumb up 4 Thumb down 7

      • بهزاد می‌گوید:

        من حالم از شکار بهم میخورد ولی مجازات اعدام در خیلی از کشورها منسوخ شده
        نظر بنده مشخصا تخصیص جریمه مالی سنگین برای شکار و همچنین اقدام جهت شروع شکار میباشد
        کار فرهنگی گسترده از مدارس و صدا و سیما گرفته تا آموزش در روستاهای مناطق مجاور زیستگاهها میتواند کار ساز باشد
        مشکل اینجاست که مسایل زیست محیطی تقریبا الویت آخر در تصمیم گیری هاست

        داغ Thumb up 3 Thumb down 5

    • فاتح می‌گوید:

      بهترین راه برای متوقف کردن این جنایات اعدام هست

      داغ Thumb up 3 Thumb down 9

    • فاتح می‌گوید:

      هیچکس به این غارتگران ناسزا نگفته..هرچی گفته شده سزاوارشون بوده

      داغ Thumb up 3 Thumb down 4

    • حسن می‌گوید:

      عیب اینجاست که یک آدم بی خود به خودش اجازه میده طبیعت و ثروت یک ملت خراب کنه بعد شما ازش طرفداری کنی جناب محمد کریمی شما که اعدام زیاد دیدی غارت ثروت ملی هم درک می کنی

      داغ Thumb up 3 Thumb down 6

  30. آرش می‌گوید:

    فکر کنم در صحت کامل عقلانی نبودن.

    آخه مرد مومن کفتار و مار چرا ؟!

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

  31. چشفر می‌گوید:

    لعنت خدا بر این آدما
    تفنگ برداشتن به هر چی دم دستشون بوده شلیک کردن و کشتن چی میشه به این آدمها زبون نفهم گفت ؟!
    لعنت خدا بر شما لعنت

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  32. فرهاد می‌گوید:

    نفرین به هر چى نامرده ، تف به این فرهنگتون

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  33. داریوش می‌گوید:

    چقدر حیوونن اینا

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 2

  34. فرشید می‌گوید:

    لعنت بهشووووون.
    قاتلای نامررررررررررررررررررد.
    تقصیر ضعف قانونه.

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>