عامل شکار یک کبک در دنای شرقی به هجده میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): اویل بهمن ماه گذشته نیروهای یگان محیط زیست بویراحمد حین گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده دنای شرقی یک شکارچی متخلف را مشاهده نمودند.

سرپرست اداره محیط زیست شهرستان بویراحمد در این باره گفت: محیط بانان جهت برخورد قانون با متخلف وارد عمل شده و وی را بازداشت نمودند.

کامبیز حسین پور اظهار داشت: در بازرسی از این متخلف لاشه یک عدد کبک و یک قبضه اسلحه شکاری کشف و ضبط و متهم به همراه پرونده تشکیل شده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی گردید.

متهم در تاریخ ۱۳۹۴/۱۱/۱۵ مبلغ دو میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه نمود.

در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاه کیفری شهرستان بویراحمد، دادگاه با استناد به گزارش ضابطین دادگستری (محیط بانان)، کیفرخواست صادره از دادسرا، تحقیقات به عمل آمده و سایر محتویات پرونده بزهکاری متهم را محرز و مسلم دانست.

بنابراین دادگاه با استناد به ماده ۱۲ قانون شکار و صید متهم را به جرم شکار غیرمجاز یک عدد کبک به پرداخت هجده میلیون ریال جزای نقدی محکوم نمود.

+13
0
  

5 دیدگاه

  1. خواهان برخورد شدید استان مازندران، گیلان و خوزستان با متخلفین نیز هستیم!!!

    داغ Thumb up 11 Thumb down 9

  2. حسین می‌گوید:

    به راستی پول این جریمه ها و پروانه واقعا صرف چه کاری میشه آیا هیچ تلاشی برای ازدیاد نسل از سوی سازمان محیط زیست انجام میشه?

    پر طرفدار Thumb up 27 Thumb down 1

  3. پرنده مهاجر می‌گوید:

    برای یک کبک چه شلوغی میکنن اما در مازندران و خوزستان به ناجوانمردانه ترین شیوه ها پرندگان کشتار میشوند وکسی هم دادگاهی نمیشود. ما که دیگه نمیدونیم چی بگیم.

    پر طرفدار Thumb up 25 Thumb down 1

    • آدم بعضی وقت ها فکر میکنه ایران فدرالی اداره میشه هر ایلت برای خودش قانون خودشو داره!!!
      یکی نیست بگه ایران فدرالی نیست که هر کجا برای خودش یک سازی بزنه!!!
      باید با کار گروهی گسترده مازندران و گیلان و خوزستان را در ماجرای کشتار انبوه پرندگان مهاجر تسلیم قانون کرد!!!

      پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 0

  4. kooshan می‌گوید:

    روال قانونی در مورد این تخلف طی شده و رأی صادره هم مناسب بنظر میرسد اما بتازگی تصویری واضح از فردی همراه با یک خرس قهوه ای کشته شده در فضای مجازی انتشار یافته که بهتر است توسط کارشناسان «س. ح. م. ز» بررسی شده و در صورت واقعی بودن و محرز شدن تخلف اقدامات ممکن و مقدور جهت شناسایی و تعقیب قانونی این شخص بعمل آید.

    داغ Thumb up 4 Thumb down 5

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>