رییس جمهور در پیامی شهادت سه محیطبان کشور را تسلیت گفت

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): رییس جمهور در پیامی با تسلیت شهادت «محمد دهقانی»، «پرویز هرمزی» و «منوچهر شجاعیان»، سه محیط بان شجاع و فداکار در درگیری با شکارچیان متخلف، تصریح کرد که شهادت این محیط‌بانان خط مقدم دفاع از سرمایه‌های طبیعی و شکننده کشور، تاکیدی بر ضرورت‌ مقابله با تخریبگران و مهاجمان به محیط زیست است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، متن پیام حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی که امروز دوشنبه توسط معاون رییس جمهوری و رییس سازمان محیط زیست در بندرعباس و در مراسم تشییع پیکرهای دو تن از این شهیدان قرائت شد، به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت سه محیط بان شجاع و فداکار «محمد دهقانی»، «پرویز هرمزی» و «منوچهر شجاعیان» در درگیری با شکارچیان متخلف، خبری تأسف‌آمیز و اندوهبار است که یک بار دیگر ضرورت‌ها را برای مقابله با تخریبگران و مهاجمان به محیط زیست کشور هشدار داده و گوشزد می‌کند.

محیط‌بانان و جنگل‌بانان عزیز ما که امروز در خط مقدم دفاع از سرمایه‌های طبیعی و شکننده کشور قرار دارند، متأسفانه آماج افراد و گروه‌هایی قرار می‌گیرند که جز مطامع خود نمی‌بینند و این راه، مسیر درست مدافعان حقوق ملت‌هاست، مدافعانی که این بار در دفاع از موهبات الهی و ایستادگی بر سر عهد خویش با مردم، جانشان را فدا کردند. مدافعانی که حیات و زندگی را برای مردم‌شان پاس می‌دارند، حتی اگر به قیمت جانشان تمام شود.

ضمن تقدیر از نیروی انتظامی که با دقت و سرعت ضاربین مجرم را شناسایی و بازداشت کرده است؛ شهادت این محیط بانان رشید را به ملت ایران، بویژه مردمان خونگرم و صبور استان‌های هرمزگان و فارس تسلیت می‌گویم و برای خانواده و بازماندگانشان از درگاه خداوند متعال طلب صبر و اجر می‌نمایم.

حسن روحانی
رییس جمهوری اسلامی ایران

+77
-179
  

10 دیدگاه

  1. حسن می‌گوید:

    وقتشه به همه شکارچی ها هم یک پیام تسلیت نوشته شود چون با این وقایع در نزد ملت بیش از پیش منفور شده اند و قوانین علیه شان سخت گیر تر می شود

    پر طرفدار Thumb up 19 Thumb down 8

  2. جواد می‌گوید:

    یک پیام هم من به شما میدهم :
    لطفا این جور کیلویی به هر بی سروپایی اسلحه ندین، سهمیه فشنگ ندین، شکار برای مملکت هیچ فایده ای ندارد. این عاقبت اسلحه دادن به این معلوم الحال هاست.

    پر طرفدار Thumb up 30 Thumb down 11

  3. kooshan می‌گوید:

    گرچه فقدان این سه محیط بان وظیفه شناس و فداکار و مصیبت وارد شده به بازماندگان غیرقابل جبران است اما این  واقعه جانگداز  موجی از اظهار محکومیتها و انزجار از این جنایات و خشونتهای کور و فزاینده ای که جامعه محیط بانان و جنگل بانان مظلوم و بی دفاع  کشور را نشانه گرفته بدنبال داشت و همچنین اظهار و اعلام تألم و تأثر و همدردی عمومی و همگانی را برانگیخت.
    از سوی دیگر این رویداد بسیار تلخ و خونبار در حقیقت هشدار و تلنگری در سطح ملی بود تا اذهان عموم و مسئولین متوجه وضعیت فعلی محیط بانان و خطرات و تهدیدات پیش روی آنان و نیز نقائص و کاستیهای موجود در ارتباط با انجام وظایف شان گردد و طبعأ توجه و نگاه مقامات عالیرتبه کشور از جمله پیامها و اظهارنظرات رئیس جمهور و ریاست مجلس و معاونان ریاست جمهوری و مسئولین قضایی و نمایندگان مجلس و سایر مقامات و مدیریتهای قانونی و ذیصلاح کشور و اظهار همدردی و تأسف و نیز اعلام آمادگی جهت حل مشکلات محیط بانان و جنگل بانان تلاشگر اقدامی ارزشمند و  مهم و قابل تقدیر بوده و لازم است توسط سطوح دیگر مدیریتی تا رسیدن به نتایج مؤثر و عملی و تحقق اهداف اعلام شده و حل نسبی مشکلات موجود قانونی و قضایی و تجهیزاتی و رفاهی و استخدامی و…  محیط بانان و جنگل بانها و خانواده و فرزندانشان پیگیری شوند.
    نکته مهم و قابل یادآوری دیگر،  محکومیت و ابراز انزجار  گسترده صاحب نظران،  پایگاههای خبری و رسانه ها،  فعالین و همچنین علاقمندان محیط زیست و حیات وحش از محیط بانان جانباخته و اعلام حمایت و پشتیبانی از آنها و درخواست از مقامات و مسئولان جهت رفع مشکلات و کمبودها در این زمینه است که نکته ای مهم و ارزشمند بوده و این رویه مثبت باید استمرار پیدا کند.

    داغ Thumb up 11 Thumb down 10

    • kooshan می‌گوید:

      با عرض پوزش از همگی بند پایانی دیدگاه ارسال شده حتمأ لازم است تصحیح شود :
      نکته مهم و قابل یادآوری دیگر،  محکومیت و ابراز انزجار  گسترده صاحب نظران،  پایگاههای خبری و رسانه ها،  فعالین و همچنین علاقمندان محیط زیست و حیات وحش از قاتلین جاهل و بیرحم محیط بانان جانباخته و اعلام حمایت و پشتیبانی از جامعه محیط بانان و جنگل بانان کشور و درخواست از مقامات و مسئولان جهت رفع مشکلات و کمبودها در این زمینه است که این رویه مثبت باید استمرار پیدا کند.

      پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 0

  4. مهرداد می‌گوید:

    به جای تسلیت لطفا تلاش کنید قوانین به نفع مدافعان بی دفاع محیط زیست اصلاح شود

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 1

  5. بهزاد می‌گوید:

    رئیس محترم دولت تدبیر و امید لطفا وعده ندهید …

    داغ Thumb up 4 Thumb down 4

  6. بهزاد می‌گوید:

    پادشاه برای اینکه نفسی تازه کند از قصرش خارج شد . آن شب هوا خیلی سرد بود . هنگامی که داشت به قصر باز می گشت سربازی را دید که با لباس نازکی در سرما نگهبانی می دهد .
    از سرباز پرسید : سردت نمی شود ؟
    سرباز گفت : چرا سردم می شود اما بخاطر اینکه لباس گرم ندارم مجبور به تحملم
    پادشاه گفت : الان به قصر می روم و می گویم برایت لباس گرم بیاورند.
    نگهبان خیلی خوشحال شد و منتظر ماند ، اما پادشاه وقتی داخل قصر شد یادش رفت چه وعده ای به سرباز داده است. صبح روز بعد جسد سرمازده سرباز را در حوالى قصر پیدا کردند. در حالى که در کنارش روی برف ها نوشته بود اى پادشاه من هر شب با همین لباس کم سرما را تحمل مى‌کردم. اما وعده لباس گرم تو مرا از پاى درآورد

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 2

  7. رشید می‌گوید:

    جناب حسن.شکارچیان قانونمند جزء اولین افرادی بودند که پیام تسلیت دادند .بنده دراین چند روز از بس به فکر ۳شهید بوده ام سر درد گرفته ام و ازهمیشه ناراحت تر .روحشان شاد به امید اینکه هیچ وقت خانواده هایشان از یاد نروند!!!!

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 5

  8. محیط بانان می‌گوید:

    درد محیط بانان یکی دو تا نیست حق الکشف مأمورین را خوردن آبی هم روش تجهیزات ضعیف وضعیت معیشت خراب میلیون و چهار تا بچه چطوری زندگی کند مصونبت قضایی ندارن محکوم به دیه و قصاص میشنو ………. دیگه چی بگم…………

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 1

  9. پرنده مهاجر می‌گوید:

    احسنت

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>