عاملین شکار یک خرگوش وحشی در خوی به جرم تمرد و درگیری با محیطبانان به چهار سال حبس و جزای نقدی محکوم شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): اواخر دیماه سال ۱۳۹۴ نیروهای یگان محیط زیست شهرستان خوی حین گشت و کنترل شبانه در منطقه شکار ممنوع زر آباد متوجه یک خودوری وانت شدند که سرنشینان آن مشغول پروژکتور کشی و تیراندازی در منطقه بودند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خوی در این باره گفت: محیط بانان جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شده و خودروی مذکور را متوقف نمودند.

جبرئیل قلی پور اظهار داشت: در حین بازرسی از این خودرو که هفت سرنشین داشت لاشه یک خرگوش وحشی و دو قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز (قاچاق) کشف و ضبط شد.

در این هنگام متخلفین برای فرار از صحنه جرم با محیط بانان درگیر شده و با سنگ و چوب به آنان حمله ور شدند.

شکارچیان متخلف پس از شکستن شیشه و آسیب رساندن به خودروی محیط زیست از محل متواری شدند.

محیط بانان که متخلفین را شناسایی کرده و دو اسلحه قاچاق و لاشه یک خرگوش نیز از آنان کشف کرده بودند، از ادامه درگیری اجتناب نموده و خود را به پاسگاه محیط بانی رساندند.

با شکایت اداره محیط زیست خوی، پرونده ای در این رابطه در دادسرا تشکیل و هفت شکارچی متخلف به جرم تمرد و درگیری، شکار غیرمجاز، حمل اسلحه قاچاق و آسیب رساندن به اموال دولت به مراجع قضایی معرفی شدند.

پس از صدور احضاریه از سوی مقام قضایی، متهمین در دادسرا حاضر شده و پرونده پس از صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری ارجاع گردید.

در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاه کیفری خوی، دادگاه با استناد به گزارش ضابطین دادگستری (محیط بانان)، کشف لاشه شکار و دو قبضه سلاح غیرمجاز از متخلفین، دفاعیات بلاوجه متهمین و وکلای مدافع ایشان، کیفرخواست صادره از دادسرا و سایر محتویات پرونده بزهکاری متهمین را محرز و مسلم دانست.

بنابراین دادگاه هر یک از متهمین را به مجازات های زیر محکوم نمود:

۱) سه سال حبس به جرم تخریب خودروی دولتی در حین ماموریت

۲) یک سال حبس تعزیری به جرم تمرد و مقاومت در برابر مامورین دولت در حین انجام وظیفه

۳) پرداخت سه میلیون ریال جزای نقدی به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی

۴) متهمین ردیف چهارم و هفتم پرداخت بیست میلیون ریال جزای نقدی به جرم حمل اسلحه و مهمات غیرمجاز

۵) مصادره اسلحه و مهمات کشف شده به نفع دولت (وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح)

همچنین متهمین می بایست خسارت وارده به خودروی سازمانی محیط زیست و ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز یک خرگوش وحشی را نیز به حساب  دولت واریز نمایند که در غیر این صورت دادخواست دیگری در این رابطه تنظیم و متخلفین از این بابت نیز تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

+207
-183
  

11 دیدگاه

  1. کلارى می‌گوید:

    اگه محیط بانان نبودند قوم شکارچى کل محیط زیست و حیات وحش را تا حالا نابود کرده بودند.

    پر طرفدار Thumb up 111 Thumb down 81

    • امیر می‌گوید:

      ضمن اینکه ۱۰۰% با شما موافقم، شکارچی توی سایت زیاد شده میان منفی میزنن… از وقتی جریمه ها بهتر شده شکارچی های متخلف چقدر وحشی شدن با سنگ و چوب حمله میکنن … چند وقت دیگه گاز هم میگیرن

      داغ Thumb up 66 Thumb down 71

      • سهراب... می‌گوید:

        شکارچی زیاد نشده دوست عزیز، ما بقی مردم ترجیح میدهند که صحبت های مفید و پسندیده کنند، نه واژه هایی از قبیل واژه هایی که شما به کار بردید رو کودکانه و بدون هیچ نقش سازنده ای به کار ببرند

        پر طرفدار Thumb up 46 Thumb down 6

    • میش مرغ می‌گوید:

      شک نکنید

      پر طرفدار Thumb up 73 Thumb down 33

  2. رشید می‌گوید:

    با وانت .۷نفر .دواسلحه قاچاق .نیمه های شب !!!!!واقعا محیط بانان باچه کسانی درطبیعت برخورد میکنند !!!مهمتراز اینها پیشنهاد دادن سازمان ح م ز برای اعلام خلاء!!!!

    پر طرفدار Thumb up 26 Thumb down 14

  3. بولوت می‌گوید:

    باید کار فرهنگی کرد باید از دبستان کودکان را به حفظ حیات وحش و محیط زیست آشنا نمود. صرف حفاظت فیزیکی به جایی نمیرسیم.حفاظت فیزیکی لازمه اما کافی نیست.

    پر طرفدار Thumb up 39 Thumb down 0

  4. جمشید از خوی می‌گوید:

    این حد از گستاخی ، جسارت ، خود سری ، ناشی از جهل مرکب و نادانی این جمع ناآگاه از عواقب سوء حمل سلاح غیر مجاز و فرار رو به جلو بوده ، بهیچ وجه من الوجوه قابل دفاع نیست.

    شدت و دامنه درگیری گویای آنست که تخلف این عده مکررا صورت میگرفته و محیط بانان منطقه ضمن اشراف به تحرکات این عده دنبال اجرای قانون ذیربط در رابطه با این تخلف و چه بسا تخلفات آشکار از قبل ،بوده اند.

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 2

  5. خورشید می‌گوید:

    سنگ و چوب؟؟؟ حمله به ماشین؟؟
    پس چرا یک دوره ی طولانی قرنطینه و روان درمانی براشون تجویز نشده؟!

    داغ Thumb up 24 Thumb down 27

  6. مهرداد می‌گوید:

    زدی ضربتی ضربتی نوش کن … آب خنک نوش جان

    پر طرفدار Thumb up 37 Thumb down 27

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>