کشف یک اسلحه سیمینوف، یک اسلحه شکاری قاچاق و لاشه خرگوش در تنگ صیاد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): روز یکشنبه نیروهای یگان محیط زیست پارک ملی و منطقه حفاظت شده تنگ صیاد حین گشت و کنترل در منطقه متوجه صدای شلیک گلوله شدند.

رییس پارک ملی و منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در این باره گفت: محیطبانان به جست و جو مشغول شده و حین دوربین کشی یک شکارچی متخلف را مشاهده نمودند.

بختیار طاهری اظهار داشت: مامورین شکارچی غیرمجاز را زیر نظر گرفته و متوجه شدند متخلف وارد یکی از باغ های حاشیه منطقه گردید.

مامورین بلافاصله موضوع را با دادستان هماهنگ نموده و پس از اخذ نیابت قضایی به همراه مامورین نیروی انتظامی وارد باغ مربوطه شدند.

در جریان بازرسی از این مکان اجزای بدن یک خرگوش وحشی، یک قبضه اسلحه جنگی سیمینوف دارای صدا خفه کن، یک اسلحه شکاری دولول غیرمجاز (قاچاق)، ۱۲ فشنگ جنگی، ۱۴ عدد فشنگ ساچمه زنی و چهارپاره، یک شمشیر، مقداری مواد مخدر و وسایل استعمال مواد مخدر کشف و ضبط گردید.

در این رابطه یک متهم بازداشت و پس از تشکیل پرونده به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی، حمل اسلحه جنگی غیرمجاز، حمل اسلحه شکاری غیرمجاز، به مراجع قضایی معرفی گردید.

طبق بند پ ماده ۶ قانون «مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز» مصوب ۱۳۹۰/۶/۷ ، متهم به جرم حمل سلاح جنگی به حبس از دو تا پنج سال محکوم خواهد شد.

ضمن اینکه بر اساس ماده ۱۸ قانون فوق الذکر، سلاح و مهمات کشف شده موضوع این قانون به موجب حکم دادگاه به نفع دولت (وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) ضبط میشود.

همچنین متهم در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی در منطقه حفاظت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهد شد.

+20
-2
  

1 دیدگاه

  1. بهپور قربانی می‌گوید:

    این روش برخورد باتخلف بهتره تا درگیری وضرب وشتم ….ولی عجب حالگیری شدیدی …

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>