عاملین شکار غیرمجاز بز وحشی و تیهو بهمراه یک قبضه اسلحه جنگی سیمینوف در شهرستان خنج دستگیر و پس از واریز ۱۰۲ میلیون ریال جریمه به دادگاه معرفی شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): روز سه شنبه ۹۵/۴/۱۵ به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر ورود شکارچیان متخلف به عرصه های طبیعی آزاد خنج در استان فارس، نیروهای یگان محیط زیست این شهرستان عازم ارتفاعات مربوطه شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست خنج در این باره گفت: محیط بانان پس از مدتی جست و جو موفق به مشاهده شکارچیان نشدند اما به کمک همیاران محیط زیست، رد متخلفین تا یکی از روستاهای منطقه دنبال کرده و یک منزل مسکونی را در این رابطه شناسایی نمودند.

پژمان نامجو اظهار داشت: نیروهای یگان محیط زیست موضوع را با مقام قضایی درمیان گذاشته و دادستان محترم این شهرستان در ساعت ۲ بامداد حکم ورود به منزل مذکور را صادر نمود.

محیط بانان پس از اخذ نیابت قضایی از دادستان با همکاری مامورین نیروی انتظامی نیمه های شب وارد منزل مسکونی شده و به تفتیش این مکان پرداختند.

در بازرسی از این مکان یک قبضه اسلحه جنگی سیمینوف، یک قبضه اسلحه شکاری دارای جواز حمل، مقداری گوشت بز وحشی و لاشه یک تیهو به همراه قطار فشنگ و سایر ادوات شکار کشف و ضبط گردید.

در این رابطه سه شکارچی متخلف بازداشت شده و با دستور مقام قضایی روانه بازداشتگاه پاسگاه انتظامی شدند.

متهمین پس از سه شبانه روز بازداشت روز شنبه ۹۵/۴/۲۴ مبلغ ۱۰۲ میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز یک بز وحشی و یک تیهو را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه نمودند.

طبق بند پ ماده ۶ قانون «مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز» مصوب ۱۳۹۰/۶/۷ ، متهم دارای اسلحه جنگی به جرم حمل سلاح جنگی به حبس از دو تا پنج سال محکوم خواهد شد.

ضمن اینکه بر اساس ماده ۱۸ قانون فوق الذکر، سلاح و مهمات کشف شده موضوع این قانون به موجب حکم دادگاه به نفع دولت (وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) ضبط میشود.

همچنین متهمین در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهند شد.

+135
-2
  

14 دیدگاه

  1. مسعود شهرابی می‌گوید:

    همکاری خوب محیط بانان و همیاران محلی در کنار همکاری خوب دادستان و نیروی انتظامی منجر به دستگیری متخلفان در اسرع وقت شده و این همون چیزی هست که شکارچیان متخلف رو بیش از هر چیزی مجبور به اطاعت از قانون و عدم تخلف میکنه
    شاید اگر فقط کمی دیرتر منزل شکارچیان بازرسی میشد دیگه آثاری از شکار به جا نمونده بود
    امیدوارم قاضی با توجه به اسلحه های به کار گرفته شده حکمی قاطع صادر کنه
    ممنون از محیط بانان زحمتکش منطقه و تشکر ویژه از دیده بان بابت خبررسانی دقیق و منحصر به فرد

    داغ Thumb up 26 Thumb down 32

  2. داریوش می‌گوید:

    این نشون میده که همونطور که شکارچی مخفیانه به شکار حیوانات میره همونطور هم شبیخون و پاتک میخوره و خودش دستگیر میشه…
    دست محیطبانان و همیاران محلی درد نکنه
    دمشون گررررررررررررم

    داغ Thumb up 16 Thumb down 30

  3. بنده خدا می‌گوید:

    اینجا بسیارند افرادی که از حبس و زندانی شدن یک هموطن خوشحال میشن و فکر میکنند مشکلات محیط زیست عزیزمان در حال حل شدنه و دیگر شکارغیرمجاز صورت نمیگیره.
    فقط در این محدوده از کره خاکی انسانی به حرم کشتن حیوانی به حبس میرود.
    در اقسا نقاط دنیا و قسمت های مختلف این کره خاکی این حیوانات را پرورش میدهند و از این راه بسیار کسب درآمد، اشتغال زایی و حفاظت میکنند.
    هیچ محیط بانی شهید نمیشود. هیچ انسانی به زندان نمیرود و هیچ انسانی از زندانی شدن هموطنش خرسند نمیشود.

    پر طرفدار Thumb up 55 Thumb down 20

    • داریوش می‌گوید:

      کسی که با اسلحه جنگی میره شکار کجاش هموطنه؟؟؟ دشمنه
      با سیمینوف رفتن که از مسافت دور بتونن از خودشون دفاع کنن و محیط بانارو بزنن

      داغ Thumb up 12 Thumb down 33

    • مسعود شهرابی می‌گوید:

      این حیواناتی که اکثر قریب به اتفاق امثال شما تنها برای تفریح و خوشگذرانی به دنبال شکارشان هستند همانند شما بنده خدا هستند !!! کمی خرد و معرفت هم بد نیست

      داغ Thumb up 9 Thumb down 36

      • حسن می‌گوید:

        اینا همنوع خودشون هم قبول ندارن اگه قانون نباشه ادم هم میکشن هم نوع خواری هم می کنند اونوقت شما توقع دارید به حیوان رحم کنند

        داغ Thumb up 3 Thumb down 26

  4. بهزاد می‌گوید:

    اسلحه هاشونو نگاه کن خوبه تو منطقه با محیطبانها مواجه نشدن وگرنه معلوم نبود با این سلاح دورزنشون چه بلایی سر محیط بانها میامد !

    به خاطر حمل این سلاح جنگی باید سخت مجازات بشن

    خدا رحم کنه به محیط بانها واقعا جانشان در خطره

    داغ Thumb up 11 Thumb down 25

  5. شهرام می‌گوید:

    بازهم شکار غیر مجاز!!وبازهم گرفتارشدن چند نفر دیگر .خسته نباشید عزیزان محیط بان.ولی براستی ایا طی ۲۴ساعت اخیر فقط همین یک مورد شکار در این گستره وسیع اتفاق افتاده وهیچ حیوان دیگری در منطق حفاظت شده شکار نشده یا در مسیر جاده ها در برخورد با ماشین کشته نشده یا بوسیله سگهای گله در این مناطق گرفته وکشته نشده ویا در سیم خاردار ویلاهای ساخته شده در این مناطق تلف نشده و…. از همه دوستان چه شکارچی فهیم طبیعتگرا وچه دوستدار طبیعت بدون شکار میپرسم چه باید کرد همانطور که گفتم چرا فقط به مقوله شکار غیر مجاز میپردازیم که البته وصدالبته باید در جای خودش به ان پرداخت بیایید در مورد سایر مشکلات از بین رفتن حیات وحش که اتفاقا بیش از شکار تاثیر مخرب دارند هم کامنت بگذاریم.همانطور که شکارچی باید مورد بازخواست منطقی قرارگیرد بقیه هم باید پاسخگو باشند

    پر طرفدار Thumb up 36 Thumb down 3

  6. بچه آرامگاه سعدی نزدیک کوه بمو شیراز می‌گوید:

    با سلام :
    آقا شهرام و جناب بنده خدای عزیز ، در نوجوانی تیر و کمانی داشتم که گنجشک زیاد شکار می کردم ، خدا را شاهد می گیرم که سزای آن را در این دنیا به طرقی دیدم که حتی برای دشمنم و گرگ بیابان نیز طلب نمی کنم تا آن دنیا حه برسرم آید.
    در عوض با گردش و کوه پیمایی با دوستان در طبیعت زیبایی بمو جز یاد خیر و لذت از یاد آوری آن ایام نصیبی نبردم .

    داغ Thumb up 12 Thumb down 20

  7. حمیدرضا احمدی می‌گوید:

    جناب بنده خدا شما کارشناس خوبی هستی لطفا دقیق تر بفرمایید در اقسا نقاط یا اقصی نقاط جهان چه کارهای مفید دیگری میکنند تا ما نیز از آنها یاد بگیریم و الگو برداریم.

    داغ Thumb up 9 Thumb down 24

  8. شکارچی سینه سوخته می‌گوید:

    بنده خدای عزیز ممنون از نظر خوب و سنجیده ات از غلط املایی ات هم هیچ ناراحت نباش به اینها یاد ندادند که مسخره کردن کار بدی است . اره اینها از زندانی شدن شلاق خوردن و واعدام شدن هموطنانشون لذت میبرند!!!

    پر طرفدار Thumb up 19 Thumb down 4

  9. kooshan می‌گوید:

    درست است که باید از افراط و تفریط دوری کرد و به مسائل همانطور که در واقعیت رخ داده نگریست ولی برخی نظر دهندگان محترم طوری صحنه را توصیف کرده اند که گویا چند هموطن و شهروند محترم ضمن استفاده از هوای پاک در دامن طبیعت مشغول پیاده روی و گپ و گفتگوی دوستانه بوده اند که ناگاه چند نفر مزاحم بیکار احاطه شان کرده و بی جهت کشان کشان می برند تا سخت مجازات کنند اما این نظردهندگان گرامی توجه کنند که این متخلفین از سنخ و تیپ «ژان والژان» در «بینوایان ویکتور هوگو» نبوده و اندکی متفاوت و کمی هم خشن تر هستند!

    داغ Thumb up 1 Thumb down 10

  10. محسن رزاقی می‌گوید:

    از مقامات ممنوعیت کامل شکار را میخواهم…

    داغ Thumb up 1 Thumb down 11

  11. Sniper می‌گوید:

    همیاران محیط زیست که حقوقی دریافت نمیکنن خداکنه نیتشان خیرباشه وخودشان اهل شکار نباشن که عقوبتی سخت درانتظار همچین افرادی هست

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>