عاملین شکار ۲۱ کبک و تیهو در لارستان پس از واریز جریمه به دادگاه معرفی شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): نیروهای یگان محیط زیست لارستان فارس حین گشت و کنترل در عرصه های طبیعی و آزاد این شهرستان متوجه دو کومه در نزدیکی یکی از چشمه های منطقه شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست لارستان در این باره گفت: محیط بانان کومه ها را زیر نظر گرفته و متوجه شدند چهار شکارچی متخلف درون این دو کومه کمین نموده و جانوران تشنه ای را که برای نوشیدن آب بر سر چشمه می روند را شکار می کنند.

خدانظر انصاری اظهار داشت: محیط بانان جهت برخورد قانونی با متخلفین وارده عمل شدند اما شکارچیان متخلف با مشاهده مامورین اقدام به فرار نمودند.

……………………………..لاشه ۲۱ عدد کبک و تیهو کشف شده از شکارچیان متخلف

رئیس اداره حفاظت محیط زیست لارستان گفت: پس از مدتی تعقیب و گریز، هر چهار شکارچی متخلف توسط محیط بانان متوقف و بازداشت شدند.

در بازرسی از متخلفین لاشه ۲۱ عدد تیهو و چهار عدد کبک به همراه دو قبضه اسلحه شکاری کشف و ضبط گردید.

………..دو قبضه اسلحه شکاری، دوربین چشمی، چراغ قوه و سایر ادوات کشف شده از شکارچیان متخلف

متهمین پس از تنظیم صورتجلسه تخلف و تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی شدند.

شکارچیان متخلف روز یکشنبه ۹۵/۴/۲۷ مبلغ پنجاه میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست (دو میلیون ریال بابت هر یک عدد کبک یا تیهو) را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه نمودند.

متهمین علاوه بر پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست محیط زیست، در دادگاه به جرم صید و شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۱ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا سه میلیون ریال محکوم خواهند شد.

بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید، اسلحه ها و ادوات کشف شده تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست می باشد.

مقام قضایی می تواند با استناد به ماده مذکور و ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی نسبت به ابطال مجوز حمل سلاح کشف شده اقدام و دستور مصادره اسلحه های مربوطه به نفع دولت را صادر نماید.

0
0
  

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>