عامل شکار غیرمجاز سه قوچ وحشی، یک کل و یک آهو در اصفهان روانه زندان شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر انجام تخلفات متعدد، توسط یک شکارچی متخلف که ساکن یکی از شهرهای اطراف اصفهان می باشد، نیروهای یگان محیط زیست پارک ملی کلاه قاضی به تحقیق در این رابطه پرداختند.

رییس پارک ملی کلاه قاضی در این باره گفت: محیط بانان پس از حصول اطمینان از تخلفات صورت گرفته موضوع را با مقام قضایی مطرح و درخواست نمودند حکم ورود به منزل مظنون صادر شود.

نوروزی نیا اظهار داشت: نیروهای محیط زیست پس از هماهنگی با دادستان و اخذ نیابت قضایی ورود به منزل به همراه مامورین پلیس اطلاعات اصفهان بصورت غافلگیرانه وارد منزل مظنون شدند.

در جریان بازرسی از این مکان یک تخته پوست آهو، شاخ و جمجمه کل وحشی، یک اسلحه شکاری دولول دارای جواز حمل، تعدادی فشنگ ساچمه زنی، یک عدد فشنگ گلوله زنی و یک عدد فشنگ خفیف به همراه یک دوربین مخصوص اسلحه گلوله زنی کشف و ضبط گردید.

همچنین تعدادی عکس مربوط به انجام شکار غیرمجاز توسط متهم از منزل این شکارچی متخلف بدست آمد. با توجه نوع جانوران شکار شده و لباس های متفاوت، این تصاویر بیانگر شکار غیرمجاز سه قوچ وحشی توسط وی می باشد.

در این رابطه یک متهم بازداشت شده و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی گردید. متهم با دستور مقام قضایی تا زمان تکمیل پرونده و اتمام تحقیقات روانه زندان گردید.

دوربین و فشنگ گلوله زنی کشف شده در منزل و تصاویر بدست آمده بیانگر آن است که متهم دارای یک اسلحه گلوله زنی قاچاق نیز می باشد که در مکان دیگری مخفی نموده است.

در مورد اسلحه قاچاق کشف شده، بر اساس بند الف ماده ۶ قانون «مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز» مصوب ۱۳۹۰/۶/۷ ، هر کس بطور غیرمجاز سلاح شکاری و یا مهمات آن را خریداری، نگهداری و یا حمل نماید به حبس از ۹۱ روز تا شش ماه و یا جزای نقدی تا سقف بیست میلیون ریال محکوم خواهد شد.

بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک آهو، کل یا قوچ وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است.

متهم علاوه بر پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست بر اساس تعداد و نوع جانوران شکار شده، در دادگاه به جرم صید و شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس قانون شکار و صید به حبس و یا جزای نقدی محکوم خواهد شد.

بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید، اسلحه ها و ادوات کشف شده تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست می باشد.

مقام قضایی می تواند با استناد به ماده مذکور و ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی نسبت به ابطال مجوز حمل سلاح کشف شده اقدام و دستور مصادره اسلحه های مربوطه به نفع دولت را صادر نماید.

+26
-7
  

40 دیدگاه

  1. فرزند طبیعت می‌گوید:

    هر کس در هر مقام و موقعیتی روبروی قانون بایستد و قانون ستیزی کند باید به اشد مجازات محکوم شود تا برای دیگران درس عبرت شود.

    این اوباش خلافکار از دید شکارچیان مجاز منفورترین موجودات می باشند.

    پر طرفدار Thumb up 81 Thumb down 44

    • بهزاد می‌گوید:

      از دید بسیاری از دوست داران محیط زیست کل جماعت شکارچی منفور جامعه میباشند.

      داغ Thumb up 66 Thumb down 86

      • سهراب می‌گوید:

        خوب مسئله اینجاست که شما هستید که دارید همه چیز را به نابودی می کشانید ! خطر شما برای محیط زیست ۱۰۰ برابر شکارچیان غیرمجاز است

        داغ Thumb up 45 Thumb down 47

        • بهزاد می‌گوید:

          بله چون من و امثال من قوچ و کل اهو شکار می کنیم داریم همه چیز رو به نابودی می کشونیم و خیلی خطر ناکیم.
          شتر سواری دولا دولا نمیشه ماها باید تکلیفمونو با شما شکارچیها تعیین کنیم یا این طرف یا اون طرف .
          بسه دهها سال کشتین بردین و خوردین با شماها نمیشه مماشات کرد رک و پوست کنده باید جلوتون موضع گرفت و عمل کرد البته متاسفانه قانون کفه ترازو رو به سمت شما سنگین کرده .
          اون دندونپزشک امریکایی که شکارچی مجاز بود و رفت افریقا اون شیر نر سیزده ساله رو قانونی و ناجوانمردانه شکار کرد پول هم بابتش داد تا هفته ها جرات نکرد دم خونه اش آفتابی بشه
          خدا رو چه دیدی شاید ما هم یه روزی بتونیم از خجالت تک تک شما شکارچیها در بیایم.

          داغ Thumb up 38 Thumb down 54

          • حجت می‌گوید:

            بهزاد جان !!!

            برو جلو بابا جان !
            تو می تونی !!

            دلسرد نشو !
            به قول خودت خدا رو چه دیدی شاید روزی تونستین!
            تلاش کن حتما” میتونی!

            پر طرفدار Thumb up 36 Thumb down 29

          • بهزاد می‌گوید:

            فعلا که یه عده ای از شما با پرداخت جریمه دارین نقره داغ میشین و خوب آب خنک می خورین
            منتظر بودم شما اجازه بفرمایین که برم جلو خوب شد افاضات کردین

            داغ Thumb up 6 Thumb down 26

          • حجت می‌گوید:

            شکر خدا من تا بحال هیچ تخلفی نکرده ام
            گردنم را هم برای هیچ تنابنده ای خم نکرده ام.
            تا چه برسد به نقره داغ و آب خنک.

            عملکرد این احمق های خلافکار رو هم تایید نمیکنم.

            کامنت من در جواب آن جمله ی خنده دار شما بود که در انتظار روزی
            نشسته ای که از خجالت تک تک شکارچیان در بیایی!!!!!!!!!!!!!!

            پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 4

          • بهزاد می‌گوید:

            مضحک تر از قیافه شکارچی جماعت موقع دستگیری و پرداخت جریمه وجود نداره
            اینکه شکارچی گردنشو خم نمیکنه درسته تا وقتی تفنگ دستشه فکر میکنه خیلی شجاعه یکم چشمتو باز کنی میبینی گردن شکارچی رو خم می کنن زندانش هم میکنن جریمه هم می ده فقط یکم دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره

            داغ Thumb up 2 Thumb down 18

      • بنده خدا می‌گوید:

        از دید تمام شکارچیان مجاز و غیر مجاز شما جماعت هم منفور جامعه هستید

        داغ Thumb up 41 Thumb down 46

        • حسن می‌گوید:

          جناب حجت الان نسبت به قبل خیلی به نابودی شکارچی ها نزدیک شدیم
          عکسهای روی سایت ها و حقارت این جماعت رو داری مبینی قبلا اینها برای خودشون حکومتی داشتن و کسی اهمیتی به محیط زیست نمی داد
          دوره داره عوض میشه عجله نکن

          داغ Thumb up 10 Thumb down 32

          • حجت می‌گوید:

            شکار قانونی و مبتنی بر اصول حرفه ای چه بخواهی
            چه نه خواهد بود.

            این عکس ها و به قول خودت حقارتها هم از احمق هایی گرفته شده
            که مرتکب خلاف شده اند و دنده شان هم نرم باید تاوانش را پس بدهند.

            کسی که تخلف نمیکند و قانونی عمل میکند.
            نه از هیچ کسی واهمه ای دارد و نه مقابل کسی سرش را پایین می اندازد.

            به قول شما دوران اگر هم بخواهد عوض شود (( که با این شیوه ی مقابله بعید است )) برای خلافکاران است نه شکارچیان قانونی و مجاز.

            پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 4

      • رشید می‌گوید:

        باعرض سلام و ادب و احترام خدمت دیده بان عزیز .جا دارد از زحمات شما برای اطلاع رسانی از اخبارهای محیط زیستی در این سایت تشکر کنم .بنده قبلا خیلی به سایت شما امیدوار بودم .به گمانم جایی یافتم که حقایق بدون هیچ کم و کاستی در اختیار مردم و علاقمندان طبیعت و حیات وحش قرار میگیرد ولی اخیرا شاهدم که قصد شما فقط تخریب شکارچیان قانونمند در این سایت است .کسانی که هیچ گاه نیاز به محیط بان نداشته و نخواهند داشت چون خود یک محیط بان هستند.با متلک انداختن گروهی که خود را دوستداران حیات وحش مینامند ما شکارچیان قانونمند اتفاقی برایمان نمی افتد زخم بزرگی که مانند خوره به جان ما افتاده تخریب محیط زیست و نابودی حیات وحش و طبیعتمان است بدست نا آدمهایی که در این روزگار بد به جان طبیعت افتاده اند که شاید بعضی از آنها مقصر هم نیستند و از درد مجبوری به این دست درازی ها کشیده شده اند آن سالهایی که ما بمانند یک محیط بان در طبیعت روزگاری میگذروندیم شما کجا بودید که حالا با چند نفر در این سایت تلاش میکنید که مارا کوچک بشمارید!!!!.شما به فعایت خود ادامه دهید ولی بدانید خدا جای حق نشسته و بار کج به مقصد نخواهد رسید …..

        داغ Thumb up 36 Thumb down 34

      • kooshan می‌گوید:

        در سال گذشته «س. ح. م. ز.» طرح شکار محدود پرندگان را اجرا کرد که البته ممکن است در آینده هم گسترش یابد اخیرأ هم خبری در ارتباط با گامهای تکمیلی در زمینه احداث «قرق اختصاصی» یا همان «شکارگاه خصوصی» منتشر شد یعنی نسبت به ابتدای کار دولت جدید روند امور تابحال بنفع شکارچیان بوده است و مخالفت و اعتراضات شدید برخی« مخالفان شکار» به «س. ح. م. ز» و «شکارچیان و حامیان شکار » و نیز مجادلات لفظی آنان با «شکارچیان و حامیان شکار » که بعضأ با واژگان تند یا پرخاشگرانه همراه بوده، در عمل تأثیر مفید و قابل اعتنایی نداشته است بعلاوه اتخاذ چنین روشی ممکن است در روند توجیه و اقناع افکار عمومی جهت اعمال محدودیت بر «شکار تفریحی و تروفه» تأثیر منفی داشته باشد همچنین اینگونه مجادلات لفظی تند و بی ثمر و غیرمدنی باعث انحراف اذهان و نیز خارج شدن گفتگوها از مسیر صحیح و سازنده شده و مانع دستیابی به نتایج مثبت خواهد شد.
        بهتر این است که در عوض از مقابله قانونی با متخلفین شکار و صید و دیگر اقدامات مثبت دولت و «س. ح. م. ز.» در رابطه با بهبود شرایط کاری و معیشتی محیط بانان و نیز تأمین حمایتهای قضایی و قانونی بیشتر در جهت انجام بهتر وظایف شان استقبال و حمایت کرد و بعلاوه خواستارفراهم آوردن تجهیزات مناسب تر جهت محیط بانان، بهبود وضعیت زیستگاهها، ایجاد مسیرهای تردد امن وحوش، کنترل بیماری طاعون، برنامه ریزی جهت گسترش طرحهای گردشگری طبیعی با مشارکت جوامع محلی و انجام امور سودمندی از این قبیل شد و از طرف دیگر اقدامات اخیر صورت گرفته توسط «س. ح. م. ز.» در زمینه مهیا کردن تسهیلات برای ایجاد «شکارگاه خصوصی» برای «شکارچیان تفریحی و تروفه» و نیز دیگر نقائص و سهل انگاریها و خطاهای احتمالی را هم مورد انتقاد قرار داد .

        پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 13

      • hunterh می‌گوید:

        دوست عزیز دیدگاه شما اصلح نیست

        پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 9

  2. خورشید می‌گوید:

    قهرمانان! پهلوانان!! افتخارات جامعه!! بدویین بیاین از همکارتون دفاع کنین!!
    آخه الان مخالفان متحجر و خودخواه شکار میان و آبروی نداشته ی همقطار متمدن و ابلهتون رو می برن….!!!

    پر طرفدار Thumb up 72 Thumb down 57

    • چغوک می‌گوید:

      عکس اول چقدر به عکس های تروریست های داعشی شبیه است .
      این روز ها خیلی از شکارچیان دیگه نمی تونن به خانوداه ی خودشون از کارها و جنایت هاشون بگن .
      اوضاع و احوال و فرهنگ جامعه به سرعت فرق کرده ؛ شاید تا ۱۰ سال قبل مردم شکارچی رو شجاع متهوری می دونستن که قادره به رایگان از طبیعت محصولاتی گران بها بدست بیاره .
      الان مردم شکارچی ها رو غارتگر و خونریز می دونن و اگه به اخبار سایت نگاه کنید می بینید خبرهای متعددی از دستگیری شکارچی ها ” با دریافت گزارش ” منتشر میشه .
      یعنی محیطبان ها این افراد رو توی طبیعت دستگیر نمی کنند ؛ اطرافیان همون شکارچی با یک تلفن گزارش تخلفش رو به محیط زیست می دن !
      حاشیه ی امنیتی برای این افراد وجود نداره و این حلقه روز به روز در حال تنگ تر شدن ه !
      امتحانش ساده است ؛ یک روز به طبیعت برید و یک جلد خالی تفنگ هم همراهتون باشه ؛ کافیه که یک چوپان ، کشاورز یا طبیعت گردی شما رو ببینه ؛ به راحتی و با یک تلفن محیط بان ها خبر دار میشن !

      پر طرفدار Thumb up 66 Thumb down 41

  3. رشید می‌گوید:

    اینان از دسته های همان شکار کشانی هستند که با تمام ممنوعیت ها برای خود در طبیعت جولان میدهند .آن اسلحه دو لول مجوز دار راهم بدلیل عنایت بعضیها در اخنیار دارد وگرنه آنهم قاچاق بوده !!!

    داغ Thumb up 38 Thumb down 51

  4. پلنگ هرمزگان می‌گوید:

    احمق بودن این شخص و امثال این شخص ثابت شده است

    پر طرفدار Thumb up 44 Thumb down 25

    • بهزاد می‌گوید:

      بکار بردن صفت احمق توهین نیست بلکه صفت چنین افرادی است
      اگر این فرد عاقل بود ناجوانمردانه به کشتار حیات وحش آنهم در منطقه گرم و خشک اصفهان اقدام نمیکرد
      خواهشا دوستان با فرهنگ هنگام عقب عقب رفتن مواظب باشن از آن طرف بام سقوط نکنند

      داغ Thumb up 15 Thumb down 31

  5. داریوش می‌گوید:

    وحشی گری تا کجا
    کی قرار این حیوونا آدم بشن و هیچ آدمی حیوون شکار نکن
    انشالله به بدترین عذاب دنیا دچار بشه
    هرکسی در حال نابودی حیات وحش و محیط زیست مملکته

    پر طرفدار Thumb up 38 Thumb down 34

    • دانشجو می‌گوید:

      دیدبان عزیز
      لطفا در گزینش نظرات ، ادب را مد نظر قرار بده .
      مجرم باید طبق قانون جزای کارش رو ببینه
      توهین و ناسزاگویی به انسان مجرم ، نه شرعا و نه عقلا پذیرفته نیست .

      پر طرفدار Thumb up 37 Thumb down 20

  6. سیدروح الله حجازی می‌گوید:

    اگه ممکنه به گوش مسئولین محیط زیست استان اصفهان برسونید که چرا تو شهرستان دهاقان شبها عمل زشت سگ کشی را انجام میدند

    پر طرفدار Thumb up 32 Thumb down 2

  7. بهزاد می‌گوید:

    طبق گزارش و مستندات پنج راس علفخوار وحشی شکار کرده که میشه پنجاه میلیون جریمه
    بابت شکار غیر مجاز و اون اسلحه قاچاق که در تصویر موجوده زندان هم باید بره
    امیدوارم باهاش مماشات نشه
    این شکارچیان مجاز و غیر مجاز جهت نشان دادن میزان عرضه و لیاقتشان یکبار هم که شده بدون تفنگ و تله با سنگ و چوب به طبیعت بروند تا مشخص شود از پس گرفتن یک موش هم بر نمی ایند چه برسه به کل و قوچ و اهو.

    داغ Thumb up 33 Thumb down 34

  8. «… بیانگر آن است که متهم دارای یک اسلحه گلوله زنی قاچاق نیز می باشد که در مکان دیگری مخفی نموده است.»

    سلام دوستان
    اسلحه جمع سلاح است، پس برای یک تفنگ بهتر است که سلاح بکار برده شود و نه جمع آن. یعنی سلاح آلت جنگی یا شکار است و اسلحه، آلات.

    در ضمن چندی پیش دیدم که تفنگ روسی کلاشنیکف را طبق عادت غلط کلاشینکف نوشته اید.
    کسی اول بار به غلط گفته «کلاشینکف» و مردم بی خبر از همه جا تکرار کرده اند و در نتیجه غلط جا افتاده؛ در حالی که چنان تلفظ و واژه ای هرگز وجود نداشته؛ اصلِ واژه «کلاشنیکف» فامیلی طراح سلاح است.

    روسی: Михаи́л Тимофе́евич Кала́шников

    فارسی: میخاییل تیمَه فِ یِویچ کلاشنیکف

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 9

  9. ahmad می‌گوید:

    اگه مجوز داشت میشد شکارچی خوب؟!

    خجالت بکشن یک عده که چشم دیدن آرامش و زیبایی حیات وحش رو ندارن.

    پر طرفدار Thumb up 38 Thumb down 34

  10. جمشید از خوی می‌گوید:

    اگر تاریخ تدوین قانون در این فلات دراز نایی اندکی بیش از یکصد سال داشته باشد، بنظر میرسد ما دانش آموختگان داوطلب در اغلب موارد، از عهده آزمون تاریخ معاصر، بخوبی برنیامده ایم، چه قریب به یقین گره های ناگشوده زمانه با تاسی به مفاد آن براحتی با دست گشوده میشد.!

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 6

  11. شکاربان می‌گوید:

    از دیده بان خواهشمندیم نظرات افراد بی فرهنگ وبی ادب رو نشون نده

    داغ Thumb up 26 Thumb down 45

  12. بهزاد می‌گوید:

    از دیده بان تقاضا دارم از جولان افراد معلوم الحال که به نوعی تبلیغ عمل قبیح شکار و کشتار حیات وحش را می نمایند و بعضا ابن نام نفرت انگیزرا نیز یدک می کشنددر این سایت خبری جلوگیری کند به اندازه کافی هر روزه شاهد ضرر و زیانی که ابن قشر به حیات وحش نحیف ایران می رسانند هستیم

    داغ Thumb up 24 Thumb down 37

    • حمیدرضا احمدی می‌گوید:

      همه باید بتوانند نظر بدهند. اظهار نظر همان تفکر است با “”"”فعل انجام دادن تفاوت دارد”"”".همانطور که هرکس باید در داشتن فکر و اعتقاد شخصی آزاد باشد باید بتواندنظر خود را بیان کند حتی اگر صراحتا عقاید دیگری را نفی کند.
      دلیلی نداره که من تفکری را که قبول ندارم بهش احترام بگذارم یا متقابلا شخص مخاطب من.
      این را بنده نمیگم این را دموکراسی میگه اگر به آن اعتقاد داریم.
      این تا جایی باید مجاز باشد که اولا کلام ما حاوی اتهام و افترا و دوما تحقیر دیگران نباشد.
      ضمنا در سایت معتبری مثل دیده بان که خواننده های فرهیخته ای داره بهتر بود از کلمات و متلک های بچه گانه خودداری بشه.
      متاسفانه اخیرا کلمات سبک و بی معنایی مثل”" نوشابه باز کنم خدمتتون”"وووچند وقته باب شده که در شان یک آدم عاقل نیست.

      پر طرفدار Thumb up 31 Thumb down 3

      • بهزاد می‌گوید:

        هر کس هرچی بخواد میتواند بگوید تا جایی که منافع کلی جامعه خدشه دار نشه افرادی که از شکار و شکارچی طرفداری میکنند و دایم در صدد جا انداختن تعابیری چون شکار مجاز، شکار قانونمند، شکار جنس نر در نیمه دوم سال ….. و از این دست می باشند به نظر شما این عقاید چون سم مهلک برای طبیعت بی جان ایران مضر نیست ؟

        در شرایطی که معدود گوشتخواران یاقیمانده برای سیر کردن شکم به روستاها و احشام حمله ور میشوند این قشر تنها به یک چیز فکر میکند کشتن کشتن و کشتن گونه های وحشی ، حال با این افراد که درصد کمی از جامعه هستند ولی به تعداد زیاد به این سایت سر میزنند چه باید کرد کارشان شده یکسره دفاع و ترویج شکار قانونمند ، علت سرکشی شان به این سایت هم مطلع شدن از اخبار شکار است یکنفر دستگیر بشود بایند توضیح بدهند ما شکارچی قانونمندیم فقط قوچ بالغ میزنیم . این کار تبلیغ یک امر نکوهیده و ناپسند است مگر اینکه از نظر کل جامعه شکار امر مقبولی باشد.

        اگر از نظر طبیعی و زیست محیطی با توجه به شرایط حال حاضر کشور شکار امر قابل قبولی است بفرمایید تا بندا کمترین حرفهایم را پس بگیرم.

        خطاب بنده دوستداران محیط زیست و کارشناسان امر است نه جماعت شکارچی.

        دوستان صاحب نظر و دیده بان عزیز لطفا برای روشن تر شدن موضوع برای افرادی چون من که آگاهی کمتری دارند مسئله را باز نمایند.

        داغ Thumb up 10 Thumb down 24

  13. حمیدرضا احمدی می‌گوید:

    عملکرد سازمان محیط زیست در انفعال و بی کفایتی حفاظت از عرصه های طبیعی و واگذاری بی حساب و کتاب اراضی به برخی اشخاص(حقیقی و حقوقی) رانتخوار و زدوبندچی موجب سلب اعتماد است. لذا این گونه اعمال مثل حکم بازرسی منازل و گوشی تلفن همراه و……جنبه نمایشی و فرمایشی دارد. اگرچه شکار از طرف بنده و به سهم خودم محکوم است.

    پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 10

    • حسن می‌گوید:

      محض اطلاع واگذاری اراضی با محیط زیست نیست و تحقیق کنید ببیند که مخالفت همه جانبه محیط زیست باعث شده عده ای کم اطلاع آن را محیط ایست بخوانند

      داغ Thumb up 1 Thumb down 13

      • حمیدرضا احمدی می‌گوید:

        میدونم که دستگاهها و نهاد های دیگر این کار را میکنند من هم نگفتم واگذاریش با محیط زیست است . گفتم”" انفعال”" سازمان یعنی بی تفاوتی و ضعف سازمان در جلوگیری از تاراج عرصه های طبیعی.وقتی اراده و خاصیت لازم را ندارد و از ظرفیت هایی که در اختیارش هست نمیتواند استفاده و مقابله کند یعنی به نوعی تقصیر دارد.

        پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 1

  14. پلنگ ایرانی می‌گوید:

    متاسفانه دیده بان تبدیل شده به محل توهین وبد بیراه گفتن قشر شکارچی و قشر طرفداران محیط زیست
    هرچی این میگه اون یکی منفی میده

    پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 1

  15. kooshan می‌گوید:

    نکته قابل ذکر اینکه خبر فعلی با جزئیات بیشتری منتشر شده است و طبق معمول در پیگیری این مورد نیز اقدامات خوبی از سوی اداره محیط زیست و محیط بانان و همچنین مراجع محترم قضایی و انتظامی انجام شده و قاعدتأ روال قانونی هم طی خواهد شد.
    در اینگونه اخبار جای کار بیشتری هم هست و اگر با تعدادی از متخلفین مصاحبه انجام شده و اطلاعات بیشتری از زندگی، سطح سواد و تحصیلات، انگیزه و علت شکار غیرقانونی ، سوابق وی در شکار قانونی و غیرقانونی و ….. با ملاحظه مقررات قانونی و مدنی درج شود در هدایت مباحث و گفتگوها به مسیر صحیح و منطبق با واقعیات سودمند خواهد بود و نکته دیگر نقش مهم همیاران و مخبرین و نیز سایر هموطنان محترمی است که بنابر وظیفه و احساس مسئولیت اطلاعات ارزشمندی در باره تخلفات و متخلفین در اختیار «س. ح. م. ز.» قرار می دهند که جای تقدیر دارد.
    البته نباید از نظر دور داشت که در ارتباط با کشتارهای ناشی از تقابل حیات وحش با جوامع محلی و دیگر اقشار مردم نظیر کشتار ( پلنگ، خرس، گرگ، کفتار، شغال، روباه، گربه جنگلی، گراز، گورکن و حتی یوزپلنگ و نیز برخی وحوش دیگر ) مشکلات زیادی وجود دارد و معمولأ در طی سال خبرهای کشف شده زیادی در این زمینه در رسانه ها و پایگاههای خبری عمومی و محیط زیستی و از جمله در همین «دیده بان» انتشار می یابند که بایستی بجای خود به آنها پرداخت و از آنها غافل نشد.

    داغ Thumb up 11 Thumb down 11

  16. علیرضا 2 می‌گوید:

    دوستان جنگ نکنید با این تفکر فاصله بین قشر شکارچی و غیر شکارچی می افتد و این راه به ناکجا آباد میرود باید با هم تعامل داشته باشیم تا بتوانیم راهی برای نجات محیط زیست پیدا کنیم
    نقطه مشترک همه ما دوستدار محیط زیست هستیم با تهدید کار بجایی نمی بریم
    خواهش میکنم است ازین بچه بازی ها بردارید به نظر من اگر پروانه شکار صادر شد دوستان شکارچی قول بدهند هم کمتر از تعداد مجاز شکار کنند هم پوکه های خودشون را در طبیعت رها نکنند

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 2

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>