متصرف اراضی ملی در گالیکش به ۳سال حبس تعلیقی و کاشت ۲۰۰ نهال محکوم شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): سال گذشته فردی که بصورت غیر قانونی دو هزار و سیصد متر مربع از اراضی ملی حاشیه جنگل در گالیکش گلستان را تصرف نموده بود با شکایت اداره منابع طبیعی این شهرستان به دادگاه معرفی شد.

در جریان رسیدگی به این پرونده در د ادگاه کیفری شهرستان گالیکش، دادگاه علاوه بر حکم بر رفع تصرف اراضی مذکور، متهم را به تحمل یک سال حبس محکوم نمود.

با اعتراض متهم به رای صادره پرونده جهت بررسی مجدد به شعبه اول دادگاه تجدید نظر استان گلستان ارجاع گردید.

قضات دادگاه تجدید نظر نیز حکم صادره در دادگاه بدوی را صحیح و منطبق بر قانون تشخیص دادند اما با توجه به اینکه متهم دارای سابق کیفری نبود یک سال حبس تعزیری تعیین را به مدت سه سال تعلیق نموده و همچنین متهم را به کاشت نهال با نظر کارشناسان منابع طبیعی محکوم نمودند.

چنانچه متهم در مدت سه سال تعلیق حبس مرتکب جرم مشابه یا جرم عمومی دیگری شود و یا از دستور دادگاه مبنی بر کاشت نهال طبق نظر کارشناسان تبعیت نکند، قرار تعلیق حبس لغو و متهم برای گذراندن دوران محکومیت خود روانه زندان خواهد شد.

+36
0
  

3 دیدگاه

  1. جمشید از خوی می‌گوید:

    یکی از هزاران.؟!!!

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 0

  2. kooshan می‌گوید:

    آنچه لازم بوده انجام گرفته و رفع تصرف شده است.

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 0

  3. شکارچی سینه سوخته می‌گوید:

    ظاهرا اخباری از این دست اهمیتی برای دوستان صاحب نظر نداره و ۲۳۰۰ متر جنگل که اگر رفع تصرف نمیشد به زودی تبدیل به باغ یا ویلا میشد اهمیتش خیلی کمتر از سایر مباحث مورد علاقه یاران دیده بانی است

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>