بازپرس ویژه قتل هرمزگان، جزئیات شهادت محیط بان دهقانی و هرمزی را اعلام نمود

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): بازپرس ویژه قتل پرونده محیط بانان هرمزگانی از ارسال پرونده شکارچیان غیرقانونی یک ماه پس از جنایت با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری خبر داد.

محسن مینا در گفت‌وگو با ایسنا، ‌در تشریح این پرونده، افزود: در این جنایت که در منطقه گنو هرمزگان رخ داد، دو محیط بان هنگام گشت‌زنی در منطقه متوجه حضور دو شکارچی غیرمجاز شدند.

وی ادامه داد: محیط بانان خود را به شکارچیان رساندند تا آن‌ها را به خاطر حضورشان در آنجا بازخواست کنند، اما وقتی یکی از محیط‌بانان به نام محمد دهقانی به شکارچیان نزدیک شد، یکی از متهمین از فاصله نزدیک به‌سوی وی شلیک کرد.

بازپرس مینا ادامه داد: محیط‌بان دوم به نام پرویز هرمزی وقتی در حمایت ‌از همکارش وارد ماجرا شد، شکارچی جوان دو گلوله نیز به‌سوی او شلیک کرد و آن‌ها با سرقت سلاح و دوربین محیط‌بانان به مکان نامعلومی پناه بردند.

بازپرس ویژه قتل پرونده محیط بانان هرمزگانی بابیان اینکه پس از اطلاع از این جنایت با گروهی از کارآگاهان پلیس آگاهی تحقیقات ویژه‌ای را دراین‌باره آغاز شد، تصریح کرد: در همان ساعت‌های اولیه به اطلاعاتی دست‌یافتیم که نشان می‌داد عاملان این جنایت پدر و پسری به نام‌های محمد و حسین هستند که بعد از این جنایت به محل نامعلومی پناه برده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در ادامه تحقیقات مشخص شد یکی از دوستان حسین، او و پسرش را در منطقه‌ای دورافتاده مخفی کرده است، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی مأموران چندین کیلومتر را با پای پیاده طی کردند تا اینکه سرانجام مخفیگاه متهمان را شناسایی و آنجا را محاصره کردند.

بازپرس مینا اضافه کرد: وقتی پدر و پسر شکارچی متوجه حضور مأموران شدند، حاضر نبودند خود را تسلیم کنند اما بعد از شلیک چند گلوله توسط مأموران، سرانجام متهمان خود را تسلیم کردند.

وی با اشاره به اینکه متهمان در همان بازجویی‌های اولیه به قتل دو محیط بان اعتراف کردند، تصریح کرد: اظهارات متهمان نشان داد که حسین ۳۰ ساله عامل اصلی قتل هر دو محیط‌بان است.

بازپرس مینا در خصوص اعتراف متهم اصلی این پرونده، بیان کرد: این متهم روز حادثه به همراه پدرش برای شکار به کوه رفته بود که حوالی ظهر محیط‌بانان متوجه حضورشان شدند.

وی در خصوص اعترافات حسین، افزود: وی یک قبضه سلاح سیمینوف غیرمجاز همراه داشته که پس از چند دقیقه محیط‌بانان به محل حادثه رسیده و یکی از آن‌ها با دیدن سیمینوف در دست حسین قصد بازداشت وی را داشته، اما حسین پیش‌دستی کرده و دو گلوله به‌سوی او شلیک می‌کند.

بازپرس مینا اضافه کرد: همان موقع محیط‌بان دیگر به‌طرف سلاح همکارش رفت تا آن را بردارد، اما حسین دو گلوله نیز به‌سوی او شلیک می‌کند و در ادامه همراه با پدرش سلاح و وسایل محیط‌بانان را برداشته و ازآنجا فرار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه متهم اصلی پرونده سلاح و فشنگ‌های محیط‌بانان را در کوه پنهان کرده و دوربین‌هایشان را در رودخانه می‌اندازد، خاطرنشان کرد: در ادامه یکی از دوستان پدرش، آن‌ها را پناه داده و از آنها پذیرایی کرده است، ولی مأموران بالاخره موفق به کشف مخفیگاه و دستگیری این پدر و پسر شدند.

این مقام مسئول بابیان اینکه متهمان جزئیات جنایت را بازگو کرده بودند، اما هنوز سلاح و دوربین‌های مسروقه محیط‌بانان کشف نشده بود، گفت: این در حالی است که آن منطقه صعب‌العبور بوده و امکان جست‌وجو با خودرو در آنجا وجود نداشت.

وی ادامه داد: به‌ این‌ ترتیب مأموران با استفاده از یک بالگرد ساعت‌ها در منطقه گشت زنی کردند تا اینکه سرانجام توانستند سلاحی را که متهم پنهان کرده بود، کشف کنند و با کشف سلاح، متهمان در حضور بازپرس جنایی صحنه جنایت را بازسازی کردند.

بازپرس مینا در پایان با اشاره به اینکه در کمتر از یک‌ماه با صدور قرار جلب به دادرسی برای متهمین به تحقیقات خود پایان دادیم، افزود: در نهایت پرونده با صدور کیفرخواست از سوی دادستان به دادگاه کیفری یک استان هرمزگان فرستاده شد و قرار است به‌زودی عامل شهادت محیط‌بانان گنو در دادگاه محاکمه شود.

+136
-1058
  

22 دیدگاه

  1. داریوش می‌گوید:

    جرم پدر از پسر خیلی بیشتره چونکه اول اینکه پسرشو به این راه کثیف یعنی شکار کشونده دوم اینکه انقدر در تربیت پسر روانیش کوتاهی کرده تا این قاتل ازش درومده سوم اینکه جلوی شلیک پسرشو به محیط بانان نگرفته یا حداقل از شلیک دوم به محیط بان دوم جلوگیری نکرده

    پر طرفدار Thumb up 82 Thumb down 59

    • علی می‌گوید:

      کاملا موافقم . پس با این زمینه سازی یعنی پدر بی گناه و معصوم و تبرئه و پسر هم حالا ببینیم چی می شه.
      هر دو باید به شدیدترین وجه اعدام بشن

      پر طرفدار Thumb up 64 Thumb down 52

    • عقاب می‌گوید:

      اگه قبل از نوشتن کمی هم فکر می کردی بهتر بود پدره چه گناهی داره
      اینجاست که شاعر میگه عیب رندان مکن ای زاهد پاکیزه سرشت / که گناه دیگران بر تو نخواهند نوشت

      پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 2

    • علی می‌گوید:

      زودتر هردوشون رواعدام کنید بره پیکارش

      موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

  2. امیر امینی می‌گوید:

    هموطنان گرامی بایست بدانند که کار ما با مسامحه و استدلال با این جماعت از پیش نمی رود. نهاد اینان ناپاک است. در اثر کشتار وحوش و اعمال قبیح خوی بد گرفته اند. راه حل در مصادره ابزار آلات شکار است و اعمال قانون ونیز وضع قوانین بازدارنده .
    شکارچی را بایست به گوشه ای راند و از ورودش به طبیعت جلوگیری کرد. در صورت تخلف جای اینان زندان بایست باشد. هر نوع مجوز کشتار وحوش که به دست اینان می دهند سبب آن است که اینان بر سر ما جری شوند و دست به این اعمال بزنند.
    شکار عمل قبیحی است و به هـیچ وجه پذیرفتنی نیست. دست متعدی شکارچی را تا بیش از این بر پیکر طبیعت جرح وارد نکرده است باید قطع کنیم.
    مخالفین شکار بایست بدانند چیزی به نام شکارچی مجاز وجود ندارد. وارد این بازی نشوید و به لفاظی های اینان وقعی ننهید که تنها سبب پرتی حواس ما از موضوعات مهم که همانا ممنوعیت بی قید وشرط شکار است می گردد.

    پر طرفدار Thumb up 104 Thumb down 75

    • بهزاد می‌گوید:

      قاتلان حیات وحش با بکار بردن ترکیباتی چون شکارچی قانونمند شکارچی مجاز شکار جنس نر در نیمه دوم سال سعی در محقق کردن نیات شوم خود هستند بخش بزرگی ا حیات وحش را نابود کرده اند و دست از سر باقیمانده وحوش نیز بر نمی دارند و محیط زیست نیز در همراهی با انان در صدد راه اندازی شکار گاه و قرق اختصاصی است.

      پر طرفدار Thumb up 68 Thumb down 56

    • شکا دوست می‌گوید:

      دوست عزیز داریم به طور واضح نتایج موضوع مهم شما(ممنوعیت بی قید و بند شکار ) رو می بینیم و در ضمن کسی هم با سیمینوف میره شکار اشراره نه شکارچی .

      پر طرفدار Thumb up 27 Thumb down 7

  3. مسعود شهرابی می‌گوید:

    اینطور که پیداست شکارچی خیلی ساده اقدام به کشتن دو محیط بان عزیز کرده و این نشانه قساوت قلب و سنگ دلی این طرف هست

    دقیقا خود شکار هست که باعث شده این فرد تا این حد راحت اقدام به قتل کنه. سالها شکار طرف رو بیش از اینها قسی القلب کرده

    واقعا باید قبول کرد وقتی یه نفر به یه موجود زیبا و آزاد شلیک کرده و احساس خوشحالی میکنه و با جان کندن آن موجود هر لحظه سرمست تر میشه و به راحتی حیوان نگونبخت رو پوست کنده و تکه تکه میکنه و باز هم خوشحالتر میشه!! دقیقا چنین فردی هست که به راحتی اقدام به قتل انسانها هم میکنه

    من اینو به خاطر ناراحتی از کشته شدن محیط بانان نمیگم واقعا اونایی که از به گلوله بستن و جان کندن حیوانی لذت میبرن! استعداد زیادی در کشتن دیگر انسانها دارن! بهتره چنین افرادی به اولین روانشناسی که میشناسن مراجعه کنند.

    اعدام کمترین و کوچکترین حکمی هست که باید اجرا بشه

    خدا محیط بانان عزیزمون رو رحمت کنه

    پر طرفدار Thumb up 71 Thumb down 55

  4. مهدی جعفری می‌گوید:

    هرچند که محاکمه این افراد هیچ دردی از دوستداران و خانواده آن محیط بانان را تسکین نمی دهد اما دستگاه قضایی و سازمان محیط زیست باید ضمن پیگیری جدی موضوع و تقاضای اشد مجازات برای این دو ننگ انسانیت درس عبرتی بسازند برای سایر افرادی که بخواهند پا در این راه بگذارند

    پر طرفدار Thumb up 37 Thumb down 10

  5. حبیب سینائی می‌گوید:

    یادمه در مستندی که از شبکه تلوزیون ایران که در باره جنایتکاران جنگ بوسنی و هرزگوین در سالهای پیش پخش میشد یکی از قاتلین که اقدام به سلاخی غیر نظامیان کرده بود اعتراف میکرد که قبل از جنگ جهت کشتن وسر بریدن راحت انسانها شیوه قتل را با سربریدن و سلاخی خوک و گاو اهلی تمرین میکردند که پس از مدتی عمل کشتار برایشان راحت وتکراری شده بود!

    پر طرفدار Thumb up 57 Thumb down 38

  6. سعید می‌گوید:

    قابل توجه اونایی که میگفتن قاتلین شکارچی نبودند و از قاچاقچیان و اشرار و غیره و غیره بودند.

    هرچند یه جورایی حرفتون درسته و بین کسی که با اسلحه در طبیعت میچرخه و به هر موجود زنده ای شلیک میکنه با اراذل و اشرار نمیشه تفاوتی قائل شد، اما تیر شما طرفداران شکار و شکارچی و شکارکش و گوشت فروش به سنگ خورد.

    شرم و ننگ بر شما باد.

    پر طرفدار Thumb up 58 Thumb down 41

  7. حمید صفریان می‌گوید:

    از سرکار خانم ابتکار و سازمان محیط زیست تقویت تجهیزات و امکانات محیط بانان جهت مقابله با شکارچیان را خواستاریم

    همچنین از دست اندرکاران سایت خوب دیده بان برای پوشش خوب اخبار و تاثیر بسیار زیاد در کاهش تخلفات شکار و صید ممنونم :

    پر طرفدار Thumb up 39 Thumb down 29

  8. سوسن اکبری می‌گوید:

    خدا لعنتشون کنه

    پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 15

  9. میش مرغ می‌گوید:

    خدا محیط بانان عزیز را رحمت کند و نکته اینکه پدر این قاتل چه قدر راحت پسر را همراهی کرده که این جنایات رخ بده .

    پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 5

  10. بولوت می‌گوید:

    محاکمه بشن چه فایده داره؟ قاتل محیط بان منطقه سهند سال ۸۳ محکوم به قصاص و اعدام شده اما تا به امروز تو زندانه!
    چند سال دیگه هم بگذره با هزار واسطه از خانواده اش بخشش میگیره و آزاد میشه!
    این قاتلها رو باید در ملأ عام و پوشش خبری اعدام کنن تا درس عبرتی برا سایرین باشه.
    خدا رحمت کنه همه شهدا رو از جمله شهدای محیط زیست رو

    داغ Thumb up 13 Thumb down 15

  11. حمیدرضا می‌گوید:

    با اعدام متهم / متهمین فقط یه مسکن تزریق کرده ایم ما باید فرهنگ سازی کنیم
    فرهنگ سازی از طریق رسانه های جمعی
    مردم را مطلع کنیم تا شکار نکنند مردم رو با ارزش محیط زیست آشنا کنیم به آنها بیاموزیم اگر اشتباهی مثل شکار یک جاندار را انجام دادیم با شهید کردن هم نوع خود آن را به طرز فجیعی کامل نکنیم
    هفته ای یک ساعت برنامه تلویزیونی و آشنایی مردم با محیط زیست و آثار سوء تخریب ان می توانیم از این جنایت که شهید شدن دو هموطن عزیز و زحمت کش بوده جلوگیری کنیم
    تنها راه فرهنگ سازی ما رو از این اتفاقات که همیشه آبستن انجام مجدد آن وجود داره ,مبری می کند
    درود بر همه شهیدان و شهدای محیط زیست

    پر طرفدار Thumb up 18 Thumb down 13

    • محب می‌گوید:

      واقیعت همین است که می فرمایید صدا سیما خیلی می تونه کمک کنه که همچین اتفاقاتی دیگه تکرار نشه از دوستانی هم که جایگاهی دارن خواهش می کنیم خانواده این عزیزان فراموش نکنن هر کاری هم که بکنن ذره ای جای خالیشون پر نمیشه ولی باعث دلگرمی خوانواده این عزیزان میشه با آرزوی سلامتی برای همه

      پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 0

  12. بینالود می‌گوید:

    روحشون شاد و راهشون جاویدان تمامی شهدای محیط بان کشورم
    با توجه به قانون قتل عمد در کشور عزیزمون همه از سر نوشت پسر با خبریم و پدر هم به جریمه و حبس ۱۰۰% محکوم میشه.
    با توجه به پرونده های سبک تر و حکم هایی که قضات دادن میشه اینو فهمید.
    اما روی سخن من با عزیزانی هست که منفی میدن به نظر های دوستان
    عزیزان ما واقعا راغب هستیم بدونیم شما مخالفین نظرتون چیه و پیشنهادتون راجب این پرونده و الباقی جنایات شکارچیان چیست
    یعنی فقط بد بختیو بیچاره گیو دردسر باید واسه همسایه باشه؟؟؟

    پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 13

    • سعید می‌گوید:

      منفی دهندگان چه کسانی هستند؟
      الف: طرفداران شکار مجاز
      ب:طایفه شکارکش
      ج:دزدان طبیعت و گوشت فروشان
      د:اراذل و اوباش

      ه: همه موارد فوق
      قابل توجه اونایی که تند تند وی پی ان عوض میکنن میان منفی میدن!!!!

      داغ Thumb up 21 Thumb down 21

  13. داریوش2016 می‌گوید:

    باید در محل حادثه تیرباران بشن لاشه متعفنشون هم بمونه برای لاشخوران

    پر طرفدار Thumb up 35 Thumb down 27

  14. کلارى می‌گوید:

    این است ارزش شکار و شکارچى براى جامعه ؛ شکار یعنى قتل و شکارچى یعنى قاتل ، به امید نابودى و ریشه کن شدن جرم شکار و شکارچى.

    داغ Thumb up 4 Thumb down 17

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>