عاملین شکار غیرمجاز ۹ کبک در نیریز پس از پرداخت جریمه به دادگاه معرفی شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر حضور شکارچیان غیرمجاز در مناطق آزاد نی ریز، نیروهای یگان محیط زیست این شهرستان عازم محل مورد نظر شدند.

رییس اداره محیط زیست نی ریز در این باره گفت: محیط بانان پس از حضور در منطقه ای به نام چشمه مزروع متوجه یک کومه بر سر چشمه شده و جهت تفتیش کومه وارد عمل شدند.

جواد مهدی پور اظهار داشت: دو شکارچی متخلف که درون کومه مخفی شده بودند بازداشت و در بازرسی از آنان لاشه ۹ عدد کبک و یک عدد اسلحه شکاری ساخت کشور ترکیه دارای جواز حمل، ۱۳ عدد فشنگ مربوطه، یک چاقوی آغشته  به خون و سایر ادوات شکار کشف و ضبط گردید.

متخلفین پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی شدند.

شکارچیان متخلف با تحویل یک فقره چک به مبلغ  ۱۸ میلیون ریال به دادگاه، پرداخت ضرر و ریان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز ۹ عدد کبک را تضمین نمودند.

متهم علاوه بر پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست محیط زیست، در دادگاه به جرم صید و شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۱ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا سه میلیون ریال محکوم خواهد شد.

بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید اسلحه و ادوات کشف شده از متخلف تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار دادگاه می باشد.

مقام قضایی می تواند با استناد به ماده مذکور و ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی نسبت به ابطال مجوز حمل سلاح کشف شده اقدام و دستور مصادره اسلحه های مربوطه به نفع دولت را صادر نماید.

+13
-40
  

9 دیدگاه

  1. علیرضا 2 می‌گوید:

    دسته بیرون گودی ها ( دوستداران طبیعت ) به پیش هرچی فش و نا سزا بلد هستی دریغ نکنید
    با فحش و دری بری کار از پیش نمی بریم دیروز موفق شدم یک از شکارچیان کبک را بعد از کلی صحبت و دلیل متقاعد کنم که شکار را کنار بگذارد و از شکار متنفر شود البته به کمک کلیپ های شکار که توسط شکار کشها گرفته شده بود و قول داد شکار را کنار بگذارد پیگیر هستم دیگر شکار چیان را هم راضی به اینکار کنم شما ها هم دست بکار شوید با فحشو بگیرو ببند کاری از پیش نمی بریم

    پر طرفدار Thumb up 21 Thumb down 8

    • kooshan می‌گوید:

      حسن نیت و دلسوزی شما ارزشمند است اما بگفته خودتان قول داده و حتمی نیست بعلاوه صحبت حضوری با تعداد قابل توجهی از آنها هم امکان ندارد ضمن اینکه افراد سودجو هرچقدر هم که صحبت کنید بعید است فایده چندانی داشته باشد ، بهرحال کار خوبی است اما مقابله قانونی هم بجای خود باید انجام شود و تأثیرگذار است .

      پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  2. آرش می‌گوید:

    خشکسالی و باروت و ساچمه دو عامل کاهش این گونه زیبا شده ولی هنوز وقتی صبح زود به کوه های نیریز می روید صدای این پرنده را گاه گاهی در دسته هایی می بینید

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 4

  3. پرنده مهاجر می‌گوید:

    هیچ جای دنیا فکر نکنم سر چشمه بیان نسل پرنده رو بزنن… اما اینجا به راحتی آتش را به روی پرندگان تشنه میگشایند… واقعا کار کثیف و کار افراد ضعیفه…..

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 1

    • شبگرد می‌گوید:

      باکشتن هرحیوانی سرآب صددرصد مخالفم حرکت بد و موذیانه ایه ولی شاید اگرمجوز صادر بشه. دیگه شاهداین اعمال ددمنشانه نباشیم اینا اگه شکارچی قانونمندبودن والبته هوازنی یادمیگرفتن هیچوقت تن به اینچنین رذالتی نمیدادند

      پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 5

  4. ایرانی می‌گوید:

    خداییش سر آب گناه دارن اصلا تو این فصل شکار نامردیه شکارچی این فصل اصلا شکارچی نیست راست میگی شکارچی هستی تو زمستون تو برف و کولاک برو ببیم میتونی راحت بزنی ازشون تابستون هوا گرم پرنده گرمشه حال نداره میاد آب بخوره میزنیدش یعنی چی ؟ لابد به خودت میگی شکارچی نه عزیزم شکارچی این نیست شکارچی های بزرگ مردونه شکار میکنن

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 1

  5. پنجه های بحری می‌گوید:

    متاسفانه چقدر ادمهای نادان و نا اهل زیادن که انقدر نمیفهمن که بابا لامصب بی دین اقلا تو که شکار میکنی و اسم شکارچی خراب میکنی اندری نمیفهمی که وسط تابستون نباید شکار کرد و حیوون بیچاره را کشت.!!

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 1

  6. شکارچی سینه سوخته می‌گوید:

    تو تابستون لب چشمه کبکها همه جوجه اخه من نمیفهمم چرا دست شماها تفنگ هست !!!!
    شماها مجوز حمل بیل رو هم نباید داشته باشید چه برسه به تفنگ.
    آبروی هر چی شکارچی رو بردین
    امثال شما باعث میشن اونهایی که شکار نرفتن فکر کنند هر کی کبک شکار میکنه اینطوری میزنه !!!
    شکار کبک یکی از اسپورترین و ماهرانه ترین شکارها در دنیاست و مهارت بالایی در هوازنی رو میطلبه … یه جورایی مادر همه شکارهاست
    اگر جای قاضی بودم شک نکنید که جواز اسلحه رو لغو و شما ها رو وادار به کار اجباری در واحد تکثیر و پرورش کبک میکردم..

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 0

  7. شاهین می‌گوید:

    از قاضی محترم پرونده ابطال جواز حمل و مصادره اسلحه متخلف را خواهانیم

    داغ Thumb up 4 Thumb down 4

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>