عاملین شکار دو آهو در خواف علاوه بر جزای نقدی به یک سال حبس محکوم شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): اواسط تیرماه سال گذشته نیروهای پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان خواف حین گشت زنی شبانه به یک خودروی پراید که در محدوده دشت قلاورخانه از مسیر خاکی خارج و وارد جاده اصلی می شود مشکوک شده و ضمن متوقف نمودن خودرو به بازرسی از می پردازند. (لینک خبر در زمان انتشار)

در جریان بازرسی از خودروی پراید لاشه دو بره آهو و یک قبضه اسلحه شکاری کشف و ضبط و سه نفر در این رابطه توسط نیروهای پلیس دستگیر شدند. پس از دستگیری متخلفین موضوع از طریق فرماندهی نیروی انتظامی به اداره محیط زیست شهرستان خواف گزارش شده و نیروهای یگان محیط زیست عازم محل مربوطه می شوند.

……..لاشه دو بره آهوی نر و ماده و یک اسلحه شکاری تک لول از درون خودروی شکارچیان متخلف در خواف

رییس اداره حفاظت محیط زیست خواف در این باره گفت: متهمین شبانه به اداره محیط زیست منتقل شده و در جریان بازجویی ها اعتراف می کنند که یک آهوی ماده و دو بره اش را در دشت قلاورخانه تعقیب نموده و با اسلحه ساچمه زنی (ساچمه ریز) به سمت آنها شلیک کرده اند.

عباس طاهریان اظهار داشت: شکارچیان غیرمجاز اعتراف می کنند که پس از شلیک گلوله دو بره آهو زخمی شده و بروی زمین می افتند اما آهوی مادر فرار می کند.

با اعترافات صورت گرفته از سوی شکارچیان متخلف مشخص است که پس از شلیک با اسلحه ساچمه زنی بطور حتم تعدادی ساچمه نیز با آهوی مادر برخورد کرده و ماده آهو نیز زخمی شده است.

متهمین پس از یک شب بازداشت و تشکیل پرونده، صبح روز بعد به مراجع قضایی تحویل شده و با دستور بازپرس پرونده تا زمان رسیدگی به پرونده روانه زندان تربت حیدریه شدند.

در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاه کیفری (جزائی) خواف، دادگاه با توجه به صورتجلسه تنظیم شده از طرف مامورین ستاد مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی و نیروهای یگان محیط زیست در مورد کشف لاشه دو آهو، اعترافات متخلفین و سایر محتویات پرونده، بزهکاری متهمین را محرز و مسلم تشخیص داد.

بنابراین دادگاه با استناد به ماده ۱۲ قانون شکار و صید متهمین ردیف اول و دوم را به پرداخت هجده میلیون ریال جزای نقدی محکوم نمود.

همچنین دادگاه متهم ردیف سوم را به دلیل دو مورد سابقه کیفری در مورد شکار غیرمجاز در سال های ۱۳۸۲ و ۱۳۸۴ به تحمل یک سال حبس محکوم نمود.

متهمین با توجه به زمان وقوع جرم و نرخ قدیم ضرر و زیان قابل پرداخت، مبلغ چهل میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیر مجاز دو آهو (هر آهو به مبلغ بیست میلیون ریال) را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه نمودند.

با اعتراض وکیل مدافع متهمین به رای صادره پرونده برای بررسی مجدد به شعبه ۲۰ دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی ارجاع شد.

در جریان بررسی مجدد پرونده، قضات دادگاه تجدیدنظر ایراد و اعتراض موثری که موجبات نقض حکم بدوی را فراهم کند تشخیص ندادند.

بنابراین قضات دادگاه تجدیدنظر حکم صادره از دادگاه بدوی مبنی بر جزای نقدی برای متهمین ردیف اول و دوم و یک سال حبس برای متهم ردیف سوم را تایید و حکم دادگاه بدوی را قطعی و لازم الاجرا دانستند.

پس از تایید رای صادره در دادگاه تجدیدنظر، پرونده به واحد اجرای احکام ارجاع و متهم ردیف سوم جهت گذراندن دوران محکومیت خود روانه زندان خواهد شد.

+12
0
  

16 دیدگاه

  1. امیر امینی می‌گوید:

    بسیار خرسند شدم. جای شکارچی در محبس است و بس. موجود مخرب و بی خردی که در این شرایط خشکسالی و بد بختی بار سنگینی را بر دوش خادمین طبیعت نهاده را بایست به محبس برد تا همگان از آفت وجودش ایمن گردند.
    کار محیط بان بایست رسیدگی به امور زیستگاه باشد . حال کار محیط بان این است که از بام تا شام دنبال اینان کند .

    پر طرفدار Thumb up 35 Thumb down 30

  2. میش مرغ می‌گوید:

    اردوگاه کار اجباری در دل طبیعت خیلی بهتره از زندان رفتن ، مثلا ساختن آبشخور یا غیره

    پر طرفدار Thumb up 23 Thumb down 12

  3. آرش می‌گوید:

    حالا چه گیری دادن به حیوانات ماده!!

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 3

    • حق گو می‌گوید:

      جناب آرش .اونهایی که با هر وسیله ای بصورت غیرمجاز به کشتار حیات وحش میروند نر و ماده و نوزاد و جوان و پیر و باردار حالیشون نیست درضمن ماده ها راحت تر و رام تر از نرها هستند و متاسفانه این دسته آدم نماها فقط چشمانشان گوشت میبیند و اندازه و کوچک و ضعیف و …….تشخیص نمیدهند..ننگ بر ماده کشان و بره کشان

      پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 3

  4. شکارچی سینه سوخته می‌گوید:

    همین الان تو صفحه چهاردهم سایت قابل مشاهده است عینا همین خبر درج و منتشر شده است!!!!

    داغ Thumb up 15 Thumb down 13

    • دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران می‌گوید:

      خبر صفحه ۱۴ مربوط به حکم بدوی در مرود این پرونده و خبر این صفحه مربوط به حکم تجدیدنظر این پرونده است.

      پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 10

  5. حمیدرضا احمدی می‌گوید:

    لاابالی ترین و بی خاصیت ترین افراد جامعه که وجودشان باعث ننگ است.
    شما خط اینها را و سرو وضع و دمپایی هاشون را ملاحظه کنید.
    آخر آدم برای خودش اگر احترام قایل باشه با پای برهنه و دمپایی وارد محیط اجتماع و خارج از منزل نمیشه.!!!!

    پر طرفدار Thumb up 27 Thumb down 17

  6. بهزاد می‌گوید:

    باید قانونی وضع شود که مرتکبین عمل قبیح شکار در صورت تکرار جرم بصورت مضاعف جریمه شوند.
    همچنین علاوه بر مجازات معمول ، کلیه اموال بکار رفته در شکار اعم از اسلحه خودرو دوربین و …. به نفع س ح م ز مصادره گردد.

    داغ Thumb up 23 Thumb down 21

  7. رشید می‌گوید:

    مانده ام برای این نا آدمهای بی همه چیز چه بنویسم ….

    پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 6

  8. فاتح می‌گوید:

    ای کاش یه نفر به ما بگه شکار کردن چه لذتی داره

    داغ Thumb up 6 Thumb down 15

  9. شکارچی سینه سوخته می‌گوید:

    دوستان در اینکه لا ابالی و بی وجود هستند شکی نیست و کارشون به هیچ عنوان توجیه پذیر نیست اما به گمانم دمپایی ها !!!! مال بازداشتگاه باشه چون هیچ احمقی دمپایی نمیپوشه بره شکار

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 2

    • حمیدرضا احمدی می‌گوید:

      این تصویرتو پاسگاه محیطبانی گرفته شده. لاشه شکار شده را میبرند به بازداشتگاه؟! در ضمن مگر همه افرادی که شکار میکنند و با کلاس و تیپیک هستند که پوتین ایتالیایی پا کنند یا تفنگ گلوله زنی دوربین دار رمینگتون دست بگیره یا چند دستگاه شاسی بلند تو پارکینگ داشته باشه؟ خیلی هاشون همین بی سروپا های دمپایی پوش هستند که میبینید با ساچمه هر جنبنده ای ببینند میزنند این که دیگه آداب و رسوم و تجهیزات شکار نمیخواد. بدبختی اینجاست که الان دست هر ابلهی یک ساچمه زن هست و سهمیه فشنگ هم میگیره.

      داغ Thumb up 2 Thumb down 6

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>