عاملین شکار غیرمجاز یک بز وحشی در ارتفاعات البرز مرکزی دستگیر شددند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): روز جمعه ۹۵/۵/۲۹ نیروهای یگان محیط زیست شهرستان نوشهر مستقر در پست موقت کوهستانی اسپرس حین گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی شمالی متوجه صدای شلیک گوله شدند.

فرمانده یگان محیط زیست استان مازندران در این باره گفت: محیط بانان به جست و جو و دروبین کشی پرداخته و پس از مدتی دو شکارچی غیرمجاز را در ارتفاعات ۲۷۰۰ متری منطقه میخساز مشاهده نمودند.

مسلم آهنگری اظهار داشت: مامورین جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شده و هر دو نفر را بازداشت نمودند.

در بازرسی از متخلفین لاشه یک بز وحشی، یک قبضه اسلحه گلوله زنی دوربین دار، پنج فشنگ و سایر ادوات شکار کشف و ضبط گردید.

متهمین پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی شدند

بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه  ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک کل یا بز وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است که متهمین می بایست این مبلغ را به حساب دولت واریز نمایند.

همچنین متهمین در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی در منطقه حفاظت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهند شد.

بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید، اسلحه ها و ادوات کشف شده تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست می باشد.

مقام قضایی می تواند با استناد به ماده مذکور و ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی نسبت به ابطال مجوز حمل دو اسلحه کشف شده اقدام و دستور مصادره سلاح های مربوطه به نفع دولت را صادر نماید.

+2
-37
  

8 دیدگاه

  1. فاتح می‌گوید:

    تکلیف این گوشتها چی میشه…امیدوارم نصیب محیط بانها بشه

    داغ Thumb up 28 Thumb down 36

    • kooshan می‌گوید:

      تقریبأ تکلیف طبق قانون معلوم است اما اینکه چه میزان آن به محیط بانان میرسد مشخص نیست و احتمال دارد روال و شیوه ای معین و قانونی در این مورد نیز وجود داشته باشد و امید که همینطور باشد !

      موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 3

  2. رشید می‌گوید:

    مقوله حفاظت به معنای صحیح نیاز به عواملی دارد که مهمترین آن بودجه کافی و هزینه کردن آن در راه درست میباشد .داشتن نیروی محافظ اولین شرط آن است ولی حق و حقوق همین محیط بانان که تعدادشان دربرابر وسعت طبیعت و محیط زیستی که باید حفاظت کنند ناچیز است و نیاز به افزایش چند برابری میباشند کافی و جوابگو نمیباشد..در درجه دوم بعداز تعداد، باید ابزار آلات از وسیله نقلیه تا اختیارات قانونی شان تا آنجایی باید برسد که هیچ فردی جرات تخلف نکند .ولی متاسفانه با این روندی که در پیش است تنها شاهد نسل کشیها و غارتگریهای حیات وحش هستیم و نابودی جنگلها و تالابها و مراتع و آبها و تصرف و تغییر کاربری ودست درازیهاو صدها تخریب و نابودی دیگر و در این وضع بد اقتصادی همه وهمه برای جبران از دست داده ها ونیاز یا بدست آوردن پولهای کثیف و باد آورده از هر گوشه به جنگ نابرابربا طبیعت پرداخته یا عادت کرده اند .متاسفم برای طبیعت از دست رفته و متاسفم برای خودمان !!!!!

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 0

  3. بهزاد می‌گوید:

    جریمه ۱۵۰ هزار تا یک میلبون و هشتصد بسیار اندک است باید حداقل به ده میلیون تومان افزایش یابد و شامل شکارچیانی که شروع به شکار کرده اند نیز بشود.

    کلیه وسایل شکارچی که جهت شکار مورد استفاده قرار گرفته اعم از تفنگ فشنگ دوربین خودرو به نفع محیط زیست مصادره گردد.

    باید با این قانون شکنان قاطعانه برخورد شود و قوانین اصلاح شوند.حق کشف محیط بانان نیز پرداخت شود.

    داغ Thumb up 18 Thumb down 35

  4. خورشید می‌گوید:

    این معنی دقیق زهرمار شدنه!! توقیف اداوات شکارو ده میلیون جریمه ، در ازای چند کیلو گوشت مفت که اونهم ازشون دریغ شد حتی!!
    نوش جانتون احمق های عزیز!!!

    داغ Thumb up 6 Thumb down 26

  5. ایرانى امارت می‌گوید:

    حق با خورشید هست

    داغ Thumb up 1 Thumb down 12

  6. فرزند طبیعت می‌گوید:

    همین ارازل و اوباشها هستند که نام شکارچیان قانونمند و بامرام را لکه دار میکنند- باید به اشد مجازات محکوم بشوند-

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 1

  7. پلنگ ایرانی می‌گوید:

    تا جرایم رو افزایش ندیم همین اش و همین کاسه است

    داغ Thumb up 2 Thumb down 16

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>