یک بره آهوی زنده از متخلفین در فریدن اصفهان کشف و ضبط شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): به دنبال دریافت گزارشی از مامورین نیروی انتظامی فریدن اصفهان به اداره محیط زیست این شهرستان مبنی بر کشف یک بره آهو در یک مزرعه کشاورزی، نیروهای محیط زیست عازم محل مذکور شده و بره آهو را تحویل گرفتند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فریدن در این باره گفت: با شکایت اداره محیط زیست پرونده ای تشکیل و یک متهم در این رابطه به مراجع قضایی معرفی گردید.

حسین خلیلی اظهار داشت: این بره آهو هم اکنون در اداره محیط زیست تحت تیمار و مراقبت قرار دارد.

جانوران وحشی که در ابتدای زندگی از مادر خود جدا می شوند به دلیل عدم آموزش مهارت های لازم جهت زندگی در طبیعت و همچنین عادت به حضور در کنار انسان توانایی زندگی در طبیعت را از دست خواهند داد.

بر اساس ماده ۱۰ قانون شکار و صید هر کس مرتکب حمل، عرضه، صدور و فروش جانوران و حشی زنده یا کشته و یا اجزای آنها بدون کسب پروانه از سازمان محیط زیست شود به حبس از یک ماه تا شش ماه و یا جزای نقدی تا سقف یک میلیون ریال محکوم خواهد شد.

همچنین گونه های وحشی غیر قابل رهاسازی از لحاظ محیط زیستی تلف شده محسوب می شوند و متخلفین می بایست ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از صید و شکار این گونه ها را به حساب دولت واریز نمایند.

+32
-1
  

7 دیدگاه

  1. رشید می‌گوید:

    امان از بی فرهنگی و خودخواهی و غارتگری و قاچاق حیات وحش

    پر طرفدار Thumb up 37 Thumb down 8

    • نیروانا می‌گوید:

      اقای رشید شما ظاهرا از حیات وحش منطقه فریدن اطلاع دارید لطفا در مورد گونه های ان منطقه توضیح دهید

      پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 2

      • رشید می‌گوید:

        درمسیر جاده فریدن ار نجف آباد تا داران منطقه قامشلو .کوههای دالانکوه از گردنه سرخ تا داران .منطقه شیدا .بنده هر ۵شنبه برای گذراندن در طبیعت در این مسیر میباشم البته روزی نیست که اجساد جانورانی در کنار جاده بدلیل برخورد با خودروهای عبوری نبینم و باعث تاسف فراوان میباشد از جانوران چهارپایان این مناطق کل و بز و قوچ و میش و آهو و گرگ و خرس و گراز وکفتار وشغال و روباه و تشی وخرگوش و…..وپرندگانی مانند کبک و تیهو و باقرقره و کبوتر چاهی و جنگلی و زنبور خوار وبلدرچین وانواع گنجشک سانان انواع پرندگان گوشتخوار خانواده عقاب و شاهین ها و……….بسیاری از پرندگان مهاجر بمانند مسمایی و درنا وخروس کولی انواع آبزیان مثل غاز و مرغابیها و فلامینگو و کاکایی ارمنی وانواع مرغهای دریایی و ماهی های کپور و قزل و شیرماهی و بسیاری ازجانوران که از قلم افتادند و متاسفانه بدلیل وجود روستاهای بسیار در منطقه فریدن و اطراف مناطق حفاظت شده وچرای بیش از حد دام . کمبود نیروی محیط بان آمار شکار غیرمجاز و قاچاق و و زنده گیری و نسل کشی بسیار بالاست.

        پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 1

  2. جمشید از خوی می‌گوید:

    پای عقبی رو به رو،از دو ناحیه زخمی شده و بهمین دلیل در عکس بالا بکمک محیط بان سر پا و در عکس زیرین نشسته است .علت چه میتواند باشد.؟

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 2

  3. آرش می‌گوید:

    نمیدونم محیط زیست مال باباشونه اینقدر راحت غارت میکنن

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 5

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>