اجزای بدن کل و قوچ وحشی از شکارچی متخلف در حاشیه پارک ملی توران کشف شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): روز پنجشنبه ۹۵/۶/۴ به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی انجام شکار غیرمجاز در مجموعه حفاظت شده توران، نیروهای یگان محیط زیست این منطقه به تحقیق در این رابطه مشغول شدند.

رییس ذخیره گاه زیستکره توران در این باره گفت: محیط بانان پس از بررسی های لازم یک مظنون را در این رابطه شناسایی و موضوع را با مقام قضایی مطرح نمودند.

علی اکبر قربانلو اظهار داشت: محیط بانان پس از اخذ نیابت قضایی ورود به منزل از ریاست محترم دادگاه بیارجمند به همراه مامورین پاسگاه انتظامی عازم روستای مربوطه در حاشیه منطقه شده و جهت ورود به خانه مورد نظر دق الباب نمودند.

صاحب خانه ابتدا قصد داشت مقادیری گوشت شکار را از درب پشت منزل خارج نماید اما به دلیل اینکه گروهی از مامورین درب پشت خانه را نیز تحت نظر داشتن،د این امکان برای متهم وجود نداشت.

سرانجام مظنون با تاخیر فراوان نسبت به گشودن درب منزل اقدام نموده و مامورین نیز پس از نشان دادن حکم قضایی به تفتیش درون خانه مشغول شدند.

در بازرسی از داخل یخچال مقادیری گوشت شکار و کله و پاچه یخ زده متعلق به کل وحشی کشف و ضبط گردید.

اما محیط بانان می دانستند که شکار غیرمجاز در همان روز اتفاق افتاده است. بنابراین به منظور یافتن گوشت شکار تازه به جست و جوی خانه ادامه دادند.

محیط بانان پس از کنار زدن لحاف و تشک های درون یک کمد دیواری متوجه موزاییک های نا متعارف و فاصله دار کف کمد شده و پس از برداشت موزاییک ها با اجزای بدن تازه یک قوچ وحشی مواجه شدند.

همچنین از درون این منزل مسکونی سه دوربین چشمی نیز کشف شد اما مامورین موفق یه یافتن اسلحه نشدند.

در این رابطه صاحب خانه که از شکارچیان حرفه ای منطقه نیز هست به عنوان متهم بازداشت و پس از تشکیل پرونده به جرم شکار غیرمجاز یک کل و یک قوچ وحشی به مراجع قضایی معرفی گردید.

متهم در جریان بازجویی ها نسبت به شکار غیرمجاز یک کل در گذشته و یک قوچ وحشی در همان روز اعتراف و مبلغ پنجاه میلیون ریال بابت بخشی از ضرر و زیان وارده به محیط زیست را نقدا به حساب دولت واریز و الباقی ضرر و زیان (۱۵۰ میلیون ریال) را با صدور سند معتبر تضمین نمود.

متهم در دادگاه نیز به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهد شد.

+17
-2
  

6 دیدگاه

  1. رضا۱۳۹۴ می‌گوید:

    وقتی می دانیم جریمه خلافی مثل ورود به طرح زوج و فرد چهل هزار تومان است، نباید برویم و اگر جریمه شدیم باید بپذیریم مقصر خودمان بودیم. حالا جریمه شکار را همه می دانند و جای گله ای نمی ماند.

    پر طرفدار Thumb up 25 Thumb down 4

  2. مسعود شهرابی می‌گوید:

    تو یه مدت کوتاه یک راس کل و یک راس قوچ شکار کرده! قطعا تعداد تخلفات این شکارچی بیش از اینهاست و باید با بازجویی دقیق تعدد تخلفات این شکارچی مشخص بشه
    دستگاه قضایی باید با چنین شکارچیان متخلفی که از راه شکار گونه های با ارزش برای خود کسب درآمد میکنند برخورد جدی کنه قطعا این شخص جز شکارچیان گوشت فروشی هست که ضربه بزرگی به جمعیت حیات وحش در یک منطقه میزنند باید به سختی با این افراد برخورد کرد
    تشکر ویژه از محیط بانان زحمتکش که با دقت نظر زیاد لاشه پنهان شده رو کشف کرده و شکارچی رو به خوبی نقره داغ کردند

    داغ Thumb up 19 Thumb down 17

  3. خورشید می‌گوید:

    متاسفانه تعداد دزدهای تن پرور، اوباش تهی مغز، جنایتکاران روانی و از همه مهمتر احمق های غیر قابل اصلاح به شدت زیاده … و گویا این بربریت زاد و ولد پرباری هم داره!!
    آب و خاک و آسمان این سرزمین ما رو بخاطر اینهمه بی لیاقتی، بی کفایتی و اهمال نفرین خواهد کرد …..

    داغ Thumb up 14 Thumb down 31

  4. بهزاد می‌گوید:

    در مورد این شکارچی اشد مجازات بایستی لحاظ گردد زیرا منطقه توران زیستگاه یوز ایرانی است و یوز جهت تامین خوراک خود با مشکلات زیادی مواجه است و این فرد خاطی به شکار جمعیت اندک علفخواران این منطقه پرداخته است.سال به سال بایستی جربمه شکار افرایش پیدا کند.

    داغ Thumb up 16 Thumb down 28

  5. گرگعلی می‌گوید:

    جناب قربانلو و همکاران محترم در اداره پارک ملی توران خسته نباشید و ممنونیم از شما.
    پارک ملی توران به لطف زحمات شما در حال حاضر امن ترین مناطقه برای حیات وحش در کشور است و اگر رتبه بندی باشد منطقه شما قطعا در صدر مناطق حفاظت شده کشور قرار خواهد گرفت.

    داغ Thumb up 8 Thumb down 12

  6. شاهین می‌گوید:

    درود به محیط بانان غیور پارک ملی خارتوران و سپاس از مامورین عزیز نیروی انتظامی

    داغ Thumb up 6 Thumb down 14

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>