اجزای بدن یک کل و یک بز وحشی از شکارچی متخلف در میامی کشف و ضبط شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر شکار غیرمجاز در ارتفاعات آزاد میامى، نیروهاى یگان محیط زیست پارک ملى توران موضوع را با مقامات قضایى شهرستان مطرح نمودند.

رییس ذخیره گاه زیستکره توران در این باره گفت: محیط بانان پس از کسب نیابت قضایى از دادستان به همواه مامورین پلیس اطلاعات و امنیت میامى وارد منزل مظنون شدند.

علی اکبر قربانلو اظهار داشت: در بازرسى از این مکان ٣٠ کیلوگرم گوشت و اجزاى بدن شکار متعلق به لاشه یک بز و یک کل وحشى، یک اسلحه گلوله زنى مجاز، تعدادی فشنگ، مقدار زیادى مشروبات الکلى و مقدارى مواد مخدر کشف و ضبط گردید.

در این رابطه یک متهم پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگى به جرم به مراجع قضایى معرفى گردید.

بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه  ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک کل یا بز وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است. بنابراین متهم می بایست مبلغ دویست میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست را به حساب دولت واریز نماید.

همچنین متهمی در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهند شد.

بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید اسلحه و مهمات کشف شده تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست می باشد.

مقام قضایی می تواند با استناد به ماده مذکور و ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی نسبت به ابطال مجوز حمل سلاح های کشف شده اقدام و دستور مصادره اسلحه های مربوطه به نفع دولت را صادر نماید.

+23
-3
  

21 دیدگاه

  1. امیر می‌گوید:

    هیچی دیگه! جنسش جور بوده، همه جور چیزی داشته

    پر طرفدار Thumb up 34 Thumb down 15

  2. داریوش می‌گوید:

    اینهمه تبلیغات برای نجات یوز انجام میشه بعد یه ادم نادون شکار یوز رو شکار میکنه

    خدایا خودت یه عقلی به این قوم خدا نشناس بده

    پر طرفدار Thumb up 25 Thumb down 22

  3. خورشید می‌گوید:

    دیده بان عزیز
    تیتر درست تر اینه که بنویسید: اجزای بدن یک کل و یک بز از مخفیگاه یک وحشی معتاد کشف شد!!
    جالبه که ایشون یک شکارچی با اسلحه ی مجاز هم هستن!! حیات وحش هم که لابد ارثیه ی ایشونه و به همراه مقادیری تریاک و مشروب در محل سرو میشه!!

    داغ Thumb up 24 Thumb down 41

    • حمیدرضا احمدی می‌گوید:

      خیلی بد صحبت میکنی فقط توهین و فحاشی را بلدی.

      پر طرفدار Thumb up 35 Thumb down 17

      • خورشید می‌گوید:

        سلام دوست عزیز
        قبول دارم که در مواردی نظیر این با ادبیات بدی صحبت می کنم! اما فقط با کسانی که لیاقت احترام و ادبیات مودبانه رو ندارن. بی اندازه از این موجودات بیزارم و سال هاست که هر کاری از دستم بربیاد برای مبارزه با جنایاتشون انجام دادم و خواهم داد. من سعی می کنم زبان هزاران موجود بیگناه و مظلومی باشم که کاملا آگاهانه و بطور عمدی مورد نهایت جنایات و رذالت ها و رفتارهای وحشیانه قرار می گیرن و نه راهی برای گریز دارن و نه زبانی برای شکایت …
        بی انصاف نباشین، من فقط توهین و فحاشی رو بلد نیستم. با کمی جستجو این رو از کامنت های پرشمار بنده زیر پست های مختلف در موضوعات مختلف می تونید ببینید.
        موفق باشید

        داغ Thumb up 13 Thumb down 25

        • حمیدرضا احمدی می‌گوید:

          بنده یک مطلب به شما میگم امیدوارم بهش فکر کنید. شما طرفدار محیط زیست طرفدار حقوق حیوانات و….هستید درست؟ خوب به مسایل شخصی افراد چکار دارید؟ چرا کلمات تحقیر آمیزی مثل معتاد را به دفعات درباره افراد تکرار میکنید؟ در حالیکه اینها ربطی به موضوعات مورد بحث ما در این سایت ندارد.

          پر طرفدار Thumb up 27 Thumb down 9

    • فاتح می‌گوید:

      جناب خورشید دقیقا درست میگی..یعنی این احمق نمیدونسته که اون منطقه زیستگاه یوز هست..اون وقت میگن چرا بعداد یوز پلنگها کم هست..وقتی چیزی برای شکار کردن و خوردن ندارن قطعا تعدادشون کم میشه و به سمت انقراض کامل میرن

      داغ Thumb up 14 Thumb down 22

  4. مجید می‌گوید:

    ایشان ظاهرا خیلی خودکفا بوده اند ، گوشت شکار غیر مجاز و مشروبات الکلی دست ساز …
    این همه گوشت ! فکر کنم فریزر خونه همیشه پر بوده

    پر طرفدار Thumb up 26 Thumb down 13

  5. میش مرغ می‌گوید:

    امیدوارم با حبس طولانی یک مدت حیات وحش منطقه از دستش راحت باشه !

    داغ Thumb up 19 Thumb down 18

  6. DORNA می‌گوید:

    دیده بان از هورالعظیم خبر دارید می دونید که وزارت نفت با بتن ریزی دریچه های ورود آب را بست می دونید هزاران ماهی با بسته شدن دریچه های ورودی آب تلف شدند می دونید در آغاز پاییز و با پدیده وارونگی هوا و تاثیرات گلخانه ای ریزگردهایی که در خوزستان از بستر خشک هورالعظیم بلند می شوند از خوزستان تا تهران نفس ها را خواهد گرفت؟!

    پر طرفدار Thumb up 19 Thumb down 2

  7. شوکا می‌گوید:

    به به به به !!!!!
    در حد ساقی جنس داشته!!!!

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 9

  8. kooshan می‌گوید:

    اخبار تخلفات کشف شده شکار و صید نشان می دهد :
    * در جمع متخلفین انواع شکارچیان از قبیل «تفریحی و تروفه»، «گوشت شکار فروش، «گوشت شکار خور» و ترکیبات گوناگونی از این گروه ها با نسبتهای مختلف دیده می شود و اکثریت با کسانی است که انگیزه های سودجویانه و سوداگرانه مثل خوش گذرانی، رایگان خوری و کسب درآمد راحت و بی زحمت دارند.
    * ممنوعیت شکار چهارپایان علفخوار و نیز افزایش جریمه ها و پیگرد و تعقیب قانونی متخلفان و اخذ جریمه از آنها و اعمال مجازاتهای متناسب شیوه ای درست و منطقی است.
    * در صورت لغو ممنوعیت شکار چهارپایان علفخوار جز اندکی افراد متمکن دیگر کشتارگران سودجو استقبالی از کسب مجوز و پرداخت هزینه های مرتبط نخواهند کرد و بعکس متخلفین پرشمار حرفه ای و سودجوی محلی و غیر محلی با این توجیهات که «چرا فقط پولدارها مجاز به کشتار باشند» و «دولت طرفدار ثروتمندان است» و « آیا آنها که پول ندارند باید بمیرند؟ » ، «مخالفت با تبعیض» و بهانه هایی نظیر اینها که البته بدروغ و فریبکارانه مطرح می شوند شروع به اعتراض کرده و به مجادلات دامن میزنند و طبعأ از طرف دیگر مخالفان شکار نیز معترض خواهند شد.
    * در چنین فضایی و با بالا گرفتن مناقشات تدریجأ « حفاظت از حیات وحش» به حاشیه رانده شده و زیر سایه مجادلات و اعتراضات قرار می گیرد و در این میان ممکن است سودجویان و سوداگرانی ضمن تحریکات و تحرکاتی عملأ وارد میدان شده و کشتارها و تخلفات را تشدید کنند که این امر محیط بانان را نیز در معرض تهدید ها و مخاطرات بیشتر قرار خواهد داد و سررشته کار را از کنترل خارج می کند.
    * راه حل درست، بررسی معضل «شکار غیرقانونی» و «حفاظت از حیات وحش» در چهارچوب موضوع کلان « پیشرفت و توسعه پایدار» و انجام اقدامات اساسی در این راستاست و این امر باید فارغ از تمایلات و علایق شخصی دسته های مختلف شکارچیانی صورت گیرد که هر گروه از آنها حقوقی فرضی و معمولأ ناموجه مانند «حق آب و گل»، «حق نگهداری و حمل سلاح شکاری و شکار » و مثل آن برای خود قائل هستند بدون اینکه آثار و تبعات مخرب اجتماعی اقدامات خود و تضییع حقوق عمومی ناشی از آن مثل خطرات ناشی از ازدیاد شمار سلاح در سطح جامعه و حوادث متعاقب آن، بالا رفتن سطح خشونتهای اجتماعی و موارد منفی دیگر را درنظر بگیرند.

    داغ Thumb up 8 Thumb down 17

  9. کلارى می‌گوید:

    قصاب محل هم بنظرم باید شاکى خصوصى این شکارچى بشه!

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 9

    • مجید می‌گوید:

      از شکل بسته بندی تعدادی از کیسه های حاوی گوشت بنظر می آید ، چرخ کرده باشند
      به هر حال برای کتلت و کباب کوبیده … به گوشت چرخ کرده نیاز است !

      داغ Thumb up 3 Thumb down 3

  10. آرش می‌گوید:

    همون اول هم معلوم بود کسانی که این کار ها رو میکنن سلامت عقلانی ندارن

    داغ Thumb up 17 Thumb down 15

  11. حمیدرضا احمدی می‌گوید:

    کل پلیس منطقه بسیج شدند برای زیر و رو کردن سوراخ سنبه های خونه طرف!!!!!!! آیا راه حفاظت از حیات وحش اینست؟؟؟؟

    پر طرفدار Thumb up 28 Thumb down 10

    • kooshan می‌گوید:

      گویا طبق قوانین موجود و جاری محیط بانان لازم است در معیت ضابطان قضایی دیگر اقدام به بازرسی و تفتیش اماکن در رابطه با تخلفات شکار و صید کنند و طبعأ اگر در این بین تخلفاتی دیگر از شکارچیان غیرقانونی توسط این ضابطین قضایی همراه محیط بانان کشف شود ارتباطی با ادارات محیط زیست و محیط بانان و «حفاظت از حیات وحش» ندارد و مسئولیت آن بعهده خود متخلفین است.

      داغ Thumb up 10 Thumb down 10

  12. مهرداد می‌گوید:

    ۲۰میلیون تومن جریمه نوش جونت گوارای وجودت …میازار موری که دانه کش است که جان دارد و جان شیرین خوش است….بد کردی برادر به بد گرفتار شدی فکر کردی حیوانات اه نفرین ندارند مگر الان عهد باستان هست که واسه سیر کردن شکمت شکار کنی پول اسلحت و متعلقاتش پول ۲۰ تاگوسفند هست ندار که نبودی …پس در نتیجه ۲۰میلیون تومن نوش جونت گوارای وجودت

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 8

  13. ارش می‌گوید:

    تمام جریمه ها یه طرف شلاقی هم که برای این شرابها باید بخوره یه طرف

    داغ Thumb up 12 Thumb down 10

  14. پرنیان می‌گوید:

    با عرض خسته نباشی به محیطبانان و پلیس امنیت شهرستان میامی به جهت این ماموریت پر بار
    بنده طرفدار شکارچی نیستم و فقط به اجرای بی تنازل قانون دلخوشم که این خود باعث ارتقا و پیشرفت جامعه مدنی نیز میباشد
    همانطور که در ابتدای خبر نوشته بودید شکار در مناطق آزاد بصورت غیرمجاز صورت گرفته ومشمول ماده ۱۰ قانون صید وشکار
    میباشد که مجازات های مصرح در این ماده به مراتب سبک تر از ماده ۱۲ که مربوط به مناطق حفاظت شده وپناهگاههای حیات وحش میباشد.

    داغ Thumb up 7 Thumb down 6

  15. دوستدار طبیعت می‌گوید:

    ای وای انشااله که خدا شکارچیانی که نسل کشی مینند را به راه راست هدایت بفرماید

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 2

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>