عامل شکار غیرمجاز یک کل وحشی در منطقه شکار ممنوع شیرکوه تفت دستگیر شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): روز دوشنبه ۹۵/۶/۲۲ نیروهای یگان محیط زیست شهرستان تفت حین گشت و کنترل در متوجه صدای شلیک گلوه شده و پس از مدتی جست و جو دو شکارچی غیرمجاز را مشاهده نمودند.

رییس اداره محیط زیست شهرستان تفت در این باره گفت: محیط بانان جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شدند که یک نفر از شکارچیان با مشاهده مامورین متواری شده و محیط بانان یکی از متخلفین را بازداشت نمودند.

محمدرضا خواجه اظهار داشت: در بازرسی از شکارچی متخلف لاشه یک کل وحشی، یک اسلحه گلوله زنی دوربین دار و سایر ادوات شکار کشف و ضبط گردید.

متهم که از متخلفین سابقه دار نیز به شمار می رود پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی گردید.

بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه  ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک کل یا بز  وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است که متهم می بایست این مبلغ را به حساب دولت واریز نماید.

همچنین متهم در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهد شد.

بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید، اسلحه و ادوات کشف شده تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست می باشد.

همچنین متهم در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهد شد.

بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید، اسلحه و ادوات کشف شده تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست می باشد.

+55
0
  

13 دیدگاه

  1. kooshan می‌گوید:

    چون متخلف سابقه دار بوده سزاوار اشد مجازات قانونی بوده و بهتر است حتی در اینگونه موارد هم رسیدگی قانونی به تخلف و اخذ جریمه ضمن رفتار محترمانه و عادی همراه با مختصری آموزش زیست محیطی باشد تا متخلف بداند که شدت عمل صرفأ متوجه عمل ناصواب و غیرقانونی وی است.

    پر طرفدار Thumb up 31 Thumb down 24

  2. علی می‌گوید:

    ضمن تشکر . اگر این مجرم را به اشد مجازات برسونید باعث عبرت دیگر خلافکاران میشود.

    داغ Thumb up 28 Thumb down 28

  3. ایرانى امارات می‌گوید:

    تا موقعى که مجازات هاى در نظر گرفته شده براى این وحشى ها آبرو و زندگیشون رو به خطر نندازه هر روز باید از این خبر ها بخونیم.

    همون ترسى رو که اینها به جان این زبان بسته ها میندازند عینا باید به جان خودشان انداخت.

    باید اینها شکار باشند و قانونگذار شکارچى و در لحظه گیر افتادن اون احساس ترس و مرگ رو بچشند.

    اون موقع هست که این پهلوان پنبه ها همشون دنبال سوراخ موش میگردند.

    داغ Thumb up 17 Thumb down 20

  4. احمد رضا می‌گوید:

    شکارچی که از این مجازات ها بترسه شکارچی نیست.جسارت چیزیه که شما هیچ وقت نداشتین و نمیتونین داشته باشین.هر وقت برای کل هایی که با طاعون تلف شدن جواب گرفتین اونوقت بیاین واسه شکار یه کل شکارچی رو محکوم کنین.پس اونایی که مسول تلفات این همه کل و بز هستند مجازاتشون چیه؟

    داغ Thumb up 27 Thumb down 25

  5. حسن می‌گوید:

    ضمن تشکر از آقای گلستانی و سایر محیطبانان زحمت کش شهرستان تفت

    داغ Thumb up 14 Thumb down 15

  6. ایرانی امارات می‌گوید:

    معنی جسارت رو فهمیدیم با اسلحه میری آنقدر تو کوه و کتل میگردی و به موجود زنده بیگناه رو که فقط گناهش سیر کردن شکم خودش و توله ها ش هست میکشی و باها ش عکس میگیری و داستان این جنون رو با اشتیاق برا کسان دیگر هم تعریف میکنی .
    شعور ، معرفت و مهربانی چیزی نیست که همه نصیبشان شده باشد .
    شما هم پیری دارید آه این بیگناهان دامن خودان و خانواده تان را میگیرد.
    دیر و زود داره سوخت و سوز نداره

    داغ Thumb up 18 Thumb down 24

  7. ایرانی امارات می‌گوید:

    مسامحه ،سهل انگاری و گناه دیگران در کشته شدن تعداد زیادی کل و بز بر اثر طاعون مجوز شکار این حیوان نمی‌باشد.
    آخه کسیکه زمین خورده را که با چوب هم تو سرش نمیزنن،دستشو میگیرن…….

    پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 14

  8. احمد رضا می‌گوید:

    آره.شاید شما راست بگی که بعضی ها معرفت و شعور نصیبشان نشده.البته برداشت شما از معرفت با برداشت من از معرفت فرق می کنه.چون شکارچی نیستی و علاقه ای هم بهش نداری شکارچی ها رو محکوم میکنی.خب حق داری.چون نمیتونی درک کنی.پس اینهمه گاو و گوسفند و مرغ رو سرشون میبرند و شما از گوشتش استفاده میکنی مگه اونا گناه ندارن.مگه اونا جاندار نیستند.چرا اونا رو میکشن.در ضمن معرفت در شکار یعنی حیوان ماده از جلوی لوله تفنگ میگذره و شکارچی ماشه رو نمیکشه

    داغ Thumb up 17 Thumb down 20

  9. ایرانى امارات می‌گوید:

    برادر عزیز شما شکار حیوانات وحشى را که در خطر انقراض هستند را با حیواناتى را که براى استفاده و خوراک انسانها پرورش میدهند و میکشند یکى میدانید.
    البته که هر کس یه مقدار رحم تو وجودش باشه از کشتن یه مورچه هم ناراحت میشه ،حتى بیشتر از اون ،براى قطع کردن یک درخت هم ناراحت میشود پس این مثال شما بحث مع الفارغ است.
    مسئله اینجاست که در این برهه حساس حیات وحش ایران ،آیا شما فکر میکنید همه مثل شما ماشه شان را براى حیوان ماده نمیکشند؟
    آیا کشتن خرس و پلنگ و……چه نر و چه ماده خیانت به کشور نمیباشد؟
    پس برادر این رو بدون که اگر ما از خبر مرگ یه حیوون جیگرمون آتیش میگیره بدونید که واقعا دلمون برا سرمایه هاى بی مانند کشورمان که خداوند مجانى در اختیارمان گذاشته است میسوزد و بهر حال شما هم حتما قبول دارید که آنها هم حق حیات دارند.
    کاش شما شکارچیان هم در یک اقدام نمادین کمپیتى بنام (شکار ممنوع)درست میکردید و در کمک به حیات وحش یار و یاور محیط بانان میشدید.والسلام

    داغ Thumb up 14 Thumb down 13

  10. احمد رضا می‌گوید:

    جالب اینجاست که دوستداران محیط زیست که خیلی هم ادعاشون هنوز نتونستن منو قانع کنند.خیلی ها کامنت گذاشتن و من جوابشون رو دادم.البته قانعشون کردم.خیلی هم بودند که بااینکه من محکومشون کردم ولی هنوز مدعی هستند.باز خوبه شما اطلاعاتتون زیاد نیست وگرنه …

    داغ Thumb up 14 Thumb down 15

  11. مهرداد می‌گوید:

    کل این جریمه ها نوش جونش گوارای وجودش …خسته نباشی محیط بان عزیز

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 7

  12. ایرانى امارات می‌گوید:

    گاوان و خران بار بردار به ز آدمیان حیوان آزار

    نماند ستمکار بد روزگار بماند بر او لعنت پایدار

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 8

  13. zahra می‌گوید:

    یه ۵۰ تا شلاقشون بزنن و ولشون کنن. باور کنین دیگه تکرار نمیکنن.

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>