عاملین شکار یک میش و یک بره میش وحشی در پارک ملی قمیشلو دستگیر شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): روز گذشته (یکشنبه ۹۵/۷/۱۸ ) نیروهای یگان محیط زیست پارک ملی قمیشلو در استان اصفهان حین گشت زنی در ارتفاعات این پارک متوجه صدای شلیک سه گلوله شدند.

رییس پارک ملی قمیشلو در این باره گفت: با اعزام سه اکیپ نیروی کمکی به محل شنیده شدن صداى شلیک ها، محیط بانان به جست و جوى منطقه پرداخته و حین دوربین کشى دو شکارچى را مشاهده نمودند.

مامورین جهت برخورد قانونی با شکارچیان وارد عمل شدند اما متخلفین با مشاهده محیطبانان متواری شدند.

جوهری اظهار داشت: در جریان تعقیب و گریز در کوه، یکى شکارچیان بلافاصله و نفر دوم پس از حدود ٣٠ دقیقه فرار توسط محیطبانان دستگیر شدند.

در بازرسی از این متخلفین لاشه یک میش وحشی به همراه یک اسلحه جنگىM1 غیرمجاز کشف و ضبط و متهمین جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی گردیدند.

با توجه به انتشار صداى شلیک چندین گلوله و کشف تنها یک لاشه شکار، صبح امروز (دوشنبه) محیطبانان مجددا به بررسى محدوده وقوع جرم در روز گذشته پرداخته و لاشه یک بره میش وحشى را کشف نمودند که با شلیک از همان اسلحه کشته شده بود.

بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه  ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر قوچ یا میش وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است. بنابراین متخلفین می بایست مبلغ دویست میلیون ریال به حساب دولت واریز نمایند.

لاشه بره میش وحشی که روز گذشته با شلیک شکارچیان متخلف از بین رفته و امروز توسط محیط بانان کشف شد

طبق بند پ ماده ۶ قانون «مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز» مصوب ۱۳۹۰/۶/۷ ، متهم دارای اسلحه جنگی به جرم حمل سلاح جنگی به حبس از دو تا پنج سال محکوم خواهد شد.

ضمن اینکه بر اساس ماده ۱۸ قانون فوق الذکر، سلاح و مهمات کشف شده موضوع این قانون به موجب حکم دادگاه به نفع دولت (وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) ضبط میشود. متهمین علاوه بر پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز یک قوچ وحشی به مبلغ یکصد میلیون ریال، در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده در محدوده پارک ملی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۳ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و هشتصد هزار ریال تا ۲۰ میلیون ریال محکوم خواهند شد.

+4
-90
  

12 دیدگاه

  1. مهرداد می‌گوید:

    ۲۰میلیون نوش جونت گوارای وجودت ودر ضمن چشمت روشن منزل نو مبارک

    پر طرفدار Thumb up 60 Thumb down 31

  2. علی کشمیری می‌گوید:

    یک شکارچی خوب ، شکارچی مرده هست.

    پر طرفدار Thumb up 105 Thumb down 54

  3. خورشید می‌گوید:

    خدا قوت محیط بانان عزیز و زحمتکش قمیشلو

    اما به نظر نمیاد این موجودات فلک زده که در تصویر می بینیم قادر به پرداخت این جریمه ی مالی باشن! اونوقت چی؟ به جاش میرن زندان؟!

    کاش برن تا لااقل یه چند سالی چرنده و پرنده از دست این قوم وحشی خونریز در امان باشن…

    پر طرفدار Thumb up 53 Thumb down 28

  4. نیما می‌گوید:

    اسلحه ها ضبط باید بشه

    پر طرفدار Thumb up 28 Thumb down 19

  5. پلنگ ایرانی می‌گوید:

    این دیگه نهایت بی رحمی و شقاوت این انسان نماها رو نشون میده

    تا کی ضعیف کشی ? آخه این بره مگه چقدر گوشت داره که با این نامردی شکار بشه !

    تو رو خدا جرایم رو افزایش بدید

    پر طرفدار Thumb up 27 Thumb down 18

  6. میش مرغ می‌گوید:

    زندان هم کمه برای اینها

    داغ Thumb up 24 Thumb down 22

  7. قمشلو می‌گوید:

    لازم به ذکر است که یکی از شکارچیها . همان شکارچی هست که هفت ماه پیش با یک اسلحه ژ۳ در همین منطقه دستگیر شد و توسط یک فیش حقوقی آزاد شد و دو سال عفو مشورت دارد و امروز دوباره با یک اسلحه قاچاق دیگه دستگیر شد.

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 3

  8. محسن رزاقی می‌گوید:

    ای بی انصافها،…..
    چقدر زشت و زننده هست این تصاویر!!!

    نمیدانم از کمبود آموزشی در بخش آموزش و پرورش بویژه برای بومیان بگم کم گفتم، از کمبود فرهنگسازی بخش صدا وسیما بگم کم گفتم، از بی توجهی مسئولین به این فجایع بگم کم گفتم، ووو…. و اما الان بحث بنده این است این همه سلاح در دست مردم چکار میکنه؟؟؟!!!

    که باید حتما یک برنامه ریزی جدی برای کشف و ضبط این همه سلاح در دست مردم، و نیز مبارزه جدی با قاچاق اسلحه بشه. همچنین بازنگری و سخت گیری بیشتر قانونی در برخورد با عاملان نگهداری و به همراه داشتن سلاح و عاملان قاچاق آن صورت گیرد.

    آخه چرا باید این همه سلاح دردست خلق الله باشد؟؟؟؟!!!
    باید پیگیری جدی بشه این موضوع.

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 10

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>