عامل شکار غیرمجاز قوچ وحشی در منطقه شکار ممنوع خنار آرادان دستگیر شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر حضور یک شکارچی متخلف در منطقه شکار ممنوع خنار، نیروهای یگان محیط زیست شهرستان آرادان عازم منطقه مذکور شدند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آرادان گفت: محیط بانان به جستجو و کنترل مسیرهای خروجی منطقه پرداخته و بعد از ساعت ها کمین در آستانه تاریک شدن هوا یک وانت مزدا که با چراغ خاموش در حال پایین آمدن از ارتفاعات بود را مشاهده نموده و مسیر خودروی مذکور را مسدود و آنرا متوقف نمودند.

جواد شاه حسینی اظهار داشت: در بازرسی از این خودرو لاشه یک قوچ وحشی، یک قبضه سلاح شکاری، پرژکتور، مهمات و سایر ادوات شکار کشف و ضبط گردید.

در این رابطه یک متهم بازداشت و پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی گردید.

بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه  ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک قوچ یا میش وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است که متهمین می بایست این مبلغ را به حساب دولت واریز نماید.

همچنین متهمین در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهد شد.

بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید اسلحه و مهمات کشف شده تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست می باشد.

مقام قضایی می تواند با استناد به ماده مذکور و ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی نسبت به ابطال مجوز حمل سلاح کشف شده اقدام و دستور مصادره اسلحه مربوطه به نفع دولت را صادر نماید.

—————————————————————————————————————————————————————————–

آخرین اخبار محیط زیست و حیات وحش کشور را بصورت لحظه ای و در کوتاه ترین زمان از طریق کانال تگرام دیده بان دریافت کنید.

+4
-102
  

7 دیدگاه

  1. بهزاد می‌گوید:

    خدا ریشه شما رو بکنه که ریشه حیات وحش این مملکت را خشکوندید.

    البته شکارچی آخر و عاقبت نداره.

    پر طرفدار Thumb up 38 Thumb down 26

  2. ایمان می‌گوید:

    سپاس از محیط بانان عزیز
    ابطال مجوز حمل سلاح کشف شده و مصادره اسلحه مربوطه به نفع دولت؛ اقدامی است بسیار اثرگذار در جهت کاهش شکار غیر مجاز و پاسداشت حیات وحش کشور

    پر طرفدار Thumb up 23 Thumb down 9

  3. خورشید می‌گوید:

    تقاضای ما مصادره ی اون اسلحه ی کثیف و همینطور دور نگه داشتن این اشرار از اجتماعات انسانی و جانوری برای مدتی طولانی ست!! باشد که چند صباحی از شرشون در امان باشیم!!

    داغ Thumb up 19 Thumb down 19

    • Ali می‌گوید:

      اسلحه یک وسیله است .که قابلیتها ى مختلفى دارد،چرا انرا کثیف میخوانید؟ضمنا با جو تهدید وارعاب هیچ گرهى باز نمیشود که کورتر میشود.

      داغ Thumb up 4 Thumb down 7

  4. morteza می‌گوید:

    مثل سرطان افتادن به جون حیات وحش این کشور.
    کارد بخوره به اون شکم حریصتون.

    داغ Thumb up 15 Thumb down 20

  5. کلارى می‌گوید:

    سازمان محیط زیست باید برنامه هایى ترتیب دهد در سیما با موضوع صیانت از محیط زیست و این دزدان طبیعت را به جامعه معرفى نماید تا برخوردها نقش بازدارندگى بیشترى داشته باشد.

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 5

  6. شاهین می‌گوید:

    درود به محیط بانان عزیز آرادان
    از مقام محترم قضایی توقیف و مصادره اسلحه متخلف را خواهانیم

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 5

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>