اطلاعیه شماره ۲ سازمان دامپزشکی درخصوص بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان / پرندگان مهاجر عامل اصلی ورود آلودگی به کشور

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): به دنبال مشاهده ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور، سازمان دامپزشکی کشور با صدور دومین اطلاعیه پرندگان مهاجر را عامل اصلی ورود آلودگی به کشور دانست و از مردم خواست از مصرف طیور روستایی و پرندگان مهاجر بعنوان مهمترین عامل آلودگی جدا خودداری کنند.

اطلاعیه شماره دو سازمان دامپزشکی که بر روی سایت رسمی این سازمان منتشر شده است بشرح زیر می باشد:

پیرو اطلاعیه شماره یک در خصوص رخداد بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان تهران، کارشناسان این سازمان ضمن اعمال تدابیر مراقبتی ویژه، عملیاتی گسترده ای را در کلیه مرغداری های استان مذکور و سایر واحدهای پرورش طیور کشور تدارک دیده اند.

در همین راستا طی پایش صورت گرفته دو کانون مرغ تخمگذار دیگر در همان شهرستان و در مجاورت واحد های آلوده قبلی مورد شناسایی و تأیید آزمایشگاهی قرار گرفته و عملیات معدوم سازی، پاکسازی و ضدعفونی گله آلوده و اعمال ضوابط قرنطینه ای در منطقه در حداقل زمان ممکن صورت پذیرفته است.

لذا همچنان لازم است مدیریت واحدهای پرورش طیور صنعتی با تشدید ضوابط امنیت زیستی اقدامات لازم را در خصوص جلوگیری از ورود آلودگی به مزرعه معمول دارند.

از آنجایی که پرندگان مهاجر به عنوان مهمترین عامل ورود آلودگی به کشورها مطرح بوده و می توانند طیور روستایی را نیز آلوده نمایند، لذا با توجه به اهمیت موضوع، مجدداٌ از کلیه مردم شریف تقاضا دارد ضمن گزارش هرگونه تلفات غیرعادی، از خرید طیور روستایی از بازارچه ها و قبل از اطمینان از سلامت آن جداٌ خودداری نمایند.

بدیهی است سازمان دامپزشکی کشور به صورت شبانه روزی نظارت کامل خود را بر روند تولید گوشت مرغ و تخم مرغ اعمال نموده و شهروندان می توانند با تهیه این اقلام از مراکز معتبر و تحت نظارت این سازمان از سلامت آن اطمینان خاطر داشته باشند. اطلاعات تکمیلی در اطلاعیه های بعدی به اطلاع عموم خواهد رسید.

0
-267
  

5 دیدگاه

  1. میش مرغ می‌گوید:

    در کشور هلند چندین گله از اردکهای پرورشی به دلیل مثبت بودن آلودگی به طور کامل معدوم شدند و ویروس آنفولانزا در چندین نقطه دیگر اروپا دیده شده!

    داغ Thumb up 4 Thumb down 6

  2. عثمان می‌گوید:

    یعنی پرنده های مهاجر صاف اومدن رفتن وسط مرغداری؟؟؟؟
    تنها دلیل ورود این بیماری غذا یا داروی آلوده است که وارد کشور شده

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 4

  3. سلام دوستان
    قابل توجه عزیزی که پیش از این با نام «اکبری» منگفتی نوشت و این خبر را ترفند مسئولین محیط زیست اعلام کرد: همینک بیست کشور جهان را پرندگان مهاجر آلوده اند و خطر اگر مردم همه جانبه همکاری نکنند، هر لحظه افزایش خواهد یافت مرگبار. مباد چنان!

    داغ Thumb up 6 Thumb down 10

    • Ali می‌گوید:

      شما بفرمایید در جریان ممنوعیت شکار در کشورهاى دیگر ،هستید یا خیر؟توجه بفرمایید که اگر حرفى مى زنیم ،چقدر بر ان اشراف داریم.

      پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  4. Ali می‌گوید:

    تا نمایندگانى از دوطرف نباشند نمیتوان قضاوت کرد،مخصوصا علاقه سایت دیده بان به این خبر قابل تامل است.

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>