فک خزری گرفتار در تور ماهیگیری با اطلاع به موقع صیادان نجات یافت

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): دو روز قبل صیادان شیلات گلستان در میانکاله متوجه حضور یک فک خزری در تورهای ماهیگیری شدند.

دامپزشک مرکز درمانی تحقیقات سگ دریایی در ایران در این باره به خبرنگار دیده بان گفت: صیادان که پیش از این در مورد حفاظت از فک آموزش های لازم را دیده و با این گونه ارزشمند کاملا آشنا بودند بلافاصله موضوع را به مرکز درمانی تحقیقاتی سگ دریایی گزارش دادند.

دکتر امیر شیرازی اظهار داشت: پس از دریافت این گزارش سریعا به محل اعزام شده و فک مذکور را پس از رهایی از بند تور بوسیله خودرو به مرکز در آشوراده منتقل نمودیم.

این فک که به لحاظ جنسیت نر و حدودا ده ماهه می باشد به دلیل گرفتار شدن در تور از ناحیه زیر بغل سمت چپ و شمت راست چانه دچار بریدگی شده بود.

این جانور در گذشته به دلیل نامعلومی از ناحیه فک پایین دچار شکستگی شده و قادر به شکار و غذا خوردن نبود، به همین دلیل به شدت لاغر و دچار ضعف بود بطوریکه در مسیر رسیدن به مرکز تحقیقاتی دوبار تصور کردیم که ازبین رفته است.

پس از حضور در مرکز معجون ماهی (ترکیبی از ماهی، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز و داروهای ضروری که در مخلوط کن بشکل سوپ در می آید) بوسیله دستگاه ویژه ای درون معده حیوان ریخته شد و همین موضوع باعث شد تا کمی از ضعف و سستی فک بر طرف شود.

این جانور هم اکنون تحت تیمار و مراقبت قرار دارد و در صورت دستیابی به بهبودی کامل مجددا در آب های دریای خزر رهاسازی خواهد شد.

+164
-20
  

5 دیدگاه

  1. فاتح می‌گوید:

    احتمالا شکستگی فک در اثر برخورد پارو هست..

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 9

  2. کاسپین می‌گوید:

    با تشکر و سپاس فراوان از صیادان با شعوری که این فک را تحویل دادند و تشکر فراوان از دامپزشکان و پرسنل شیلات و محیط زیست این منطقه .

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 0

  3. مهرداد می‌گوید:

    خدا را شکر …ممنون از صیادان عزیز

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 0

  4. نوید می‌گوید:

    با درود
    چرا این فک رو نگه نمیدارند و مجددا در طبیعت رها میکنند با توجه به اینکه امکان شکار و غذا خوردن هم نداره؟

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 1

  5. eragh می‌گوید:

    امید وارم خوب و سلامت بشن دمتون گرم

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>