شکارچی همدانی که هدف گلوله محیط بانان قرار گرفته بود جان خود را از دست داد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): عصر روز شنبه بیستم آذرماه در جریان درگیری مسلحانه شکارچیان با محیط بانان منطقه حفاظت شده شرا (نشر) همدان یک شکارچی متخلف هدف گلوله قرار گرفته و به شدت مجروح شد.

پس از این حادثه شکارچی به بیمارستان بعثت همدان منتقل شده و تحت عمل جراحی و مراقبت های پزشکی قرار گرفت.

متاسفانه شکارچی مجروح که از ناحیه لگن مورد اصابت گلوله قرار گرفته و مثانه و کلیه وی دچار آسیب شده بود صبح روز گذشته بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

+2240
-2645
  

87 دیدگاه

  1. نادر می‌گوید:

    چرا عاقل کند کاری
    که باز آرد پشیمانی

    پر طرفدار Thumb up 161 Thumb down 122

  2. علی می‌گوید:

    خانم ابتکار بسه این همه خون و خون ریزی جواب این خونها رو کی میدهد ؟
    جلو این روش از حفاظت از محیط زیست رو بگیر
    بجز کشت و کشتار محیط بانی و شکارچی و حیوانات هیچ فایده ای ندارد این همه میری کشورهای خارجی یکم از روشهای احداث شکارگاه ها و دوستی محیط بانی با شکارچی بیا اجرا کن

    پر طرفدار Thumb up 172 Thumb down 60

    • Ali می‌گوید:

      از دیده بان واقعیت را بپرسید؟!!!

      پر طرفدار Thumb up 63 Thumb down 18

    • Ali می‌گوید:

      جناب دیده بان جواب میدهند!!مشکل از ریاست سازمان نیست،مشکل حلقه تصمیم گیران ،غیر کارشناس است.ایشان نباشد ،شخص دیگر.وقتى امرى مدیریتى را به احساس بسپرند نتیجه همین میشود!وقتى سگ وگربه دوستان،از مدیریت شکار سخن بگویند ،نتیجه همین میشود!وقتى تفنگ شکنان راه میاندازند وخودشان نمیدانند این کار ،جرم است،نتیجه همین میشود!تازه منتظر بدتر شدن این درگیریها،و خون ریزى هاى بیشتر هم (خداى نکرده)باید باشیم.دیده بان هم که از هر پنج نظر،یکى را میگذارد!رسانه که این باشد،دیگر چه توقعى باید داشت!وقتى هم که به مذاق دوستان خوش نیاید،اصطلاحات زیبا بکار میبرند!!

      پر طرفدار Thumb up 91 Thumb down 24

    • امیر می‌گوید:

      گر تو بهتر میزنی بستان بزن

      داغ Thumb up 20 Thumb down 53

    • امیر امینی می‌گوید:

      @علی: این روش درست است . بایست به متجاوز به طبیعت شلیک مستقیم کرد . چیزی که درست نیست بازخواست حافظ طبیعت در مقابل متجاوز مسلح است.
      هر پروانه شکاری که صادر می شود ما را به عقب می راند. با صدور پروانه به این افراد می گوییم که جان این موجود زنده را می توانید خریداری کنید . ارزش جان هر یک از وحوش این کشور به مراتب بالاتر از کل دارایی هر شکارچی متقاضی پروانه است .
      وقتی حق حیات جانداری توسط سازمانی که بایست متولی حفاظت از آن باشد به مبالغ ناچیز فروخته می شود ،افرادی به مانند این فرد مقتول به خود اجازه هر کاری را می دهند. که می گویند: حرمت امام زاده به متولیشه.
      کشور ما نیاز به شکارچی ندارد دوست من . دم از این اباطیل زدن شما را صاحب حقی نخواهد کرد. شکارچی بایست در مواجه با مامورین بلافاصله تسلیم شود و به محبس برود . شکارچی سرکش را بایست با گلوله مردان قانون بر سر جایش نشاد .
      این روش درست حفاظت از محیط زیست و حیات وحش کشور ماست : ١-عدم صدور هر گونه مجوز شکار ٢- برخورد قهر آمیز با متعدیان به طبیعت کشور ٣- حمایت بی قید و شرط قانون از مجریان قانون ۴- پاکسازی سازمان محیط زیست از طرفداران شکار.

      داغ Thumb up 91 Thumb down 125

      • رضایی می‌گوید:

        باید کسانی را که چشم ها را میبندند و دهان را باز میکنند و ادب و تربیت خود را نمایان میسازند
        سر جایشان نشاند.

        به تو و همفکرانت متذکر میشوم که به هیچ عنوان در جایگاهی نیستید که برای دارایی شکارچیان ارزش معین کنید.

        و همینطور باید بدانی که این تو نیستی که معین کنی کشور به شکارچی نیاز دارد یا نه!

        شکار قانونی و مبتنی بر اصول حرفه ای بوده و به کوری چشم بد خواهان همواره خواهد بود.

        این بی قانونی و بد دهنی و نخود هر آش بودن و اصرار بی مورد بر خواست و سلیقه ی کج و متحجر است که کشور به آن نیاز ندارد.

        کشور به فحش گویان و نفرین کنان پشت کامپیوتر و فضای مجازی نیاز ندارد.

        کشور به دو بهم زنان و مصران بر هموطن کشی و تشویق کنان ایجاد درگیری میان مردم نیاز ندارد.

        کشور به سایتی که تمام انرژی و کارش شده انتشار فحش و نفرین نیاز ندارد.

        و همینطور کشور به قانون شکنان طبیعت و کسانی هم که غیر قانونی به طبیعت تعرض میکنند نیاز ندارد.

        والا شکار قانونی تا ابد خواهد بود .
        چه تو و امثال تو بخواهید یا نه .
        چرا که علاقمندانی دارد و قطعا” این را بدان که وضع به این منوال نمیماند و این اوضاع نا بسامان و حسین قلی خانی اصلاح خواهد شد و کار بصورت حرفه ای و و با الگو گیری از کشور های پیشرفته ادامه خواد یافت.

        پر طرفدار Thumb up 111 Thumb down 26

        • رضا شکاری می‌گوید:

          هر پروانه شکاری که صادر می شود ما را به عقب می راند؟؟؟
          دوست عزیز شکار قانونمند تاثیری در تخریب محیط زیست ندارد. پروانه شکار پس از پایش جمعیت جانداران توسط خود سازمان صادر می گردد.
          برای این هجمه ها کسی دیگر تره هم خورد نمی کند. این قضیه ربطی بشکارچی مجاز ندارد.
          تقریبا همه کسانی که در درگیریها شرکت داشته که یا زخمی یا کشته و یا دادگاهی شده اند از این چند مورد خارج نیستند.

          ۱- درگیری با محیط بان توسط شکارچی غیر مجاز ، گوشت فروش محلی که منافع خودشو در خطر می بینه ، ناآگاهان جو گرفته تازه تفنگ بدست که اطلاعات درستی از ساده ترین اصول شکارگری مثل فصل شکار، گونه های جانوری و مناطق شکارممنوع ندارند ، و دسته بعد خلاف کاران اجتماعی که صرفا در دیگر جنبه های اجتماعی زندگی احترامی برای قانون قا ئل نیستند.
          ۲- رفتار نا مناسب شکاربان در لحظه برخورد با متخلف موجب برافروختن لحظه ای و درگیری آنی می شود. بنده موردی را سراغ دارم که شکاربان و شکارچی متخلف به هم فوش کشی می کردند! که به درگیری شدید انجامیده بود.
          ۳- در قاموس شکارچی متخلف محلی گیر افتادن به اشتباه یک ننگ بزرگ محسوب می شود و با وجود اسلحه غیر مجاز تمام سعی خود را می کند ولو شده با درگیری شدید از مهلکه بگریزد که همین موجب افزایش تنش می شود.

          پر طرفدار Thumb up 74 Thumb down 12

          • فاتح می‌گوید:

            من هم با نظر اقای امیر امینی کاملا موافق هستم..راه حل اصولی همین هست..

            داغ Thumb up 9 Thumb down 23

        • ali می‌گوید:

          احسنت…

          موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

      • تکاب می‌گوید:

        شما اول تحقیق کنید وبعدا با اطلاعات و منطق ابراز احساسات بکنید و با کشته شدن هموطنان چه محیطبان و چه شکارچی خوشحالی نکنید هردو انسانند وباید با روش و راهکار صحیح به نتیجه مطلوب رسید تا حیات وحش و شکارچی و محیطبان در کنار هم مثل تمام کشورهای دیگر پیش بروند

        پر طرفدار Thumb up 85 Thumb down 9

      • رضا شکاری می‌گوید:

        جناب امینی درود
        مایلم برای نمونه یکی از کشورها را نام ببرید که بدین گونه مدیریت می کنند؟ آیا عملی است؟
        شما جان یک انسان را ولو متخلف برابر با یک وحش می دانید؟ واقعا چه بر سر ما آمده است.
        آنچه ظاهرا مشخص است شکاری در کار نبوده است. درگیری شخصی بوده.

        پر طرفدار Thumb up 90 Thumb down 13

      • علی می‌گوید:

        اقا یکم تفکر کن بعد حرف بزن برادر عزیز . الان ۶ساله پروانه شکار ۴پا ندادن. به شکار چیان چقدر اضاف شده. همین پارسال بالای ۳هزار تا کل و قوچ توسط خود همین سازمان بر اثر عدم نظارت. و بیماری طاعون تلف شد سما چرا صداتون در نیومد .این همبن جامعه شکارچیان بودنند کن برای کمک و سوازندن لاشه حیوانات بیمار و جلوگیری از شیوع قدم پیش گزاشتن شما پشت کذمپیوتر بودی . بهر حال این سیستم باژد اصلاح شود . یا حق

        پر طرفدار Thumb up 53 Thumb down 4

    • سید احمد میرمجیدی می‌گوید:

      علی اقا حالا که به هر دلیلی این شکار گاهها احداث نشده نمیشه از دوستان شکارچیتون خواهش کنین دست از شکار و خون و خونریزی حیات وحش بردارن تا این وقایع تاسف بار اتفاق نیفته.برادر جان نون شب که نیست

      داغ Thumb up 56 Thumb down 60

      • Ali می‌گوید:

        شما جناب مجتهدى معتدلانه حرف میزنید،بفرمایید بیمارى طاعون دامهاى کوچک،چه میزان تلفات داشت بین کل وبزوقوچ،علت استفاده مشترک دامهاى اهلى با حیات وحشى که اعضاى مخالف شکار دیده بان ،برایش اینهمه به شکارچى نفرین میکنند،دلیلش؛ضعف سازمان از چرا وحضور دام هاى اهلى در مناطق تحت مدیریت سازمان،بفرمایید هزینه صدور پروانه و دارند ان بهتر بودیا نابودى حیات وحش ودر گیرى شکارچى ومحیط بان وکینه توزیها،از این مثال چند صد تا میخواهید؟

        پر طرفدار Thumb up 56 Thumb down 11

    • امین می‌گوید:

      دوست گرامی من هم از مرگ این شکارچی ناراحتم.
      ولی کشورهای خارجی رو مثال نزنید..چون با یه سرچ ساده تعداد شکارچی های کشته شده در آفریقا توسط گارد محیط زیست اون کشورها رو پیدا کنید. در یکی از اخرین حوادث محیط بان های کنیا سه شکارچی کرگدن رو با گلوله از پا درآوردن.

      داغ Thumb up 9 Thumb down 16

  3. علی می‌گوید:

    بهرام که گور گرفتی همه عمر
    دیدی که چگونه گور بهرام گرفت

    پر طرفدار Thumb up 126 Thumb down 82

  4. داریوش 2016 می‌گوید:

    اگر درگیری مسلحانه با پلیس بود باز هم میگفتید متاسفانه؟
    تو جنگ و دعوا حلوا خیرات نمیکنن
    عدم گریز از قانون و درگیر نشدن با مامور دولت ضامن سلامتی شما هست سرگردنه گیری نیست که اسلحه کشی میکنید برای دزدی از طبیعت که انقدر مهم هست

    داغ Thumb up 85 Thumb down 96

    • Ali می‌گوید:

      جناب ،شما بفرما وسط گود!با این روش ها ،چیزى حل نخواهد شد وحیات وحشى هم نمیماند!که سر ان درگیرى پیش اید!فقط پرونده هاى قتل زیاد میشود و کینه و کینه توزى!

      پر طرفدار Thumb up 50 Thumb down 10

  5. شهرام می‌گوید:

    ایا این محیط بانی که باعث کشته شدن این بنده خدا شده از این به بعد با وجدان خودش میتونه کنار بیاد .عصر حجر که میگن همینه!!!!

    پر طرفدار Thumb up 90 Thumb down 42

    • مونا می‌گوید:

      سالها بی قانونی و بی تفاوتی نسبت به محیط زیست حاکم بوده. جای بسیار تاسف است.

      پر طرفدار Thumb up 41 Thumb down 10

    • امیر امینی می‌گوید:

      @شهرام: امیدوارم قتل این فرد درس عبرتی برای همفکران شما باشد. مامور چنانچه به شرح وظایف قانونی خود عمل کرده باشد ،شایسته تقدیر است.

      داغ Thumb up 32 Thumb down 89

      • وحید.ب می‌گوید:

        چه قدر صلابت در گفتار و نوشتار شماست
        اینجانب حاضرم سلاح های گلوله زنی و کمری خودم را بشما بدهم تا خود راسا” به جنگ تخریبگران بروید اگه خواستید ساچمه هم هست..

        پر طرفدار Thumb up 41 Thumb down 15

      • شهرام می‌گوید:

        بزرگوار این درس عبرت نیست.
        این نهایت بربریت است که یک انسان را بدون داشتن شکار با گلوله بزنی واونوقت ادمی مثل تو از کشته شدن آدم ابوالبشر خوشحالی کنه.
        تو افغانستان هم اینجوری اقدام نمیشه.
        یک کم به خودتون بیایید

        پر طرفدار Thumb up 61 Thumb down 12

    • علی می‌گوید:

      جناب محیطبان اصلا نگران نباش وجدانت هم آروم باشه طرفدار زیاد داری تنها نیستی

      داغ Thumb up 8 Thumb down 12

  6. محب می‌گوید:

    خدا ببخشد و بیامرزد

    امیدواریم خدا به خانوادشون صبر بده وسازمان هم بتونه ازشون دلجویی کنه.

    با ارزوی سلامتی برای همه مردم ایران

    پر طرفدار Thumb up 58 Thumb down 11

  7. رضا شکاری می‌گوید:

    سلام و تشکر بابت انعکاس خبر بسیار تاسف بار است. خداوند رحمتش کند.
    فقط نکته ای هست که درگیری مسلحانه ای درکار نبوده است.بنظر می رسد بایستی حتما عزیزان دقت زیادی در هنگام مواجهه داشته باشند و مسائل شخصی را وارد حیطه کاری نکنند.

    hamedan.farsnews.com/news/13951004001583
    hamedan.farsnews.com/news/13951007001425

    پر طرفدار Thumb up 81 Thumb down 17

  8. آرش می‌گوید:

    من خودم شکارچی ام….البته قانونمند……واقعا نمیدونم چه فکری میکنن بعضیا آخه چه لذتی داره اینجور شکار رفتن؟؟؟؟که عاقبتش بشه این؟

    حالا گیریم چارتا پرنده زدی با ترس و لرز که فایده ای نداره….یا چهارپا !!!!! که چی؟

    آخه آدمِ عاقل حالا رفتی شکارِ قاچاق….. چرا با مامور درگیر میشی؟ مگه آدم کشتی….

    حماقتِ محض اینه که بری شکارِ خلاف و با مامورِ دولت درگیر بشی

    پر طرفدار Thumb up 56 Thumb down 28

    • علی می‌گوید:

      شما گفتی اینجوری شکار رفتن چه لذتی داره،
      یه سوال، شکار کردن و کشتن یه حیونون اصلاً لذت داره؟ من شخصا مخالف شکارم چه قانونی چه غیر قانونی، فکر نمیکنم واسه اون حیونون هم فرقی داشته باشه که قانونی کشته بشه یا غیر قانونی. البته من واسه شکارچی قانونی و غیر قانونی فرقی قایلم چون حداقل شکارچی قانون اگه نسل حیوونی در خطر باشه شکار نمیکنه. ولی به طور کل شکار کار درستی نیست ای کاش روزی برسه که کلا شکار ممنوع باشه، واسه همیشه…

      پر طرفدار Thumb up 102 Thumb down 78

    • سید احمد میرمجیدی می‌گوید:

      اقا ارش با وجود اینکه با شکار شدیدن مخالفم ولی دم شما گرم .

      داغ Thumb up 13 Thumb down 20

    • دوستدار محیط زیست می‌گوید:

      دوست عزیز شما دیگه چرا یک انسان کشته شده از نوع خودت هموطنت بخاطر یک پرنده یا چرنده خداوند آن ها را حلال گوشت آفریده برای انسان که انسان از آن ها استفاده کند و جوری افریده که تکثیر زیادی داشته باشند نه اینکه جون یک انسانی را بخاطرش بگیرند توی کل دنیا این رسم شکار هر ساله وجود دارد حالا در ایران هر نفر شکارچی خیلی محدود میتواند شکار کند ولی در کشور های اروپایی یک نفر آنها در کل طول فصل شکار به اندازه نصف شکارچیایی ایران شکار میکند و ارزش برای آنها قائل هستند

      پر طرفدار Thumb up 51 Thumb down 9

  9. دایی محسن می‌گوید:

    محیط بان حافظ طبیعت است و جزئی از آن
    شکارچی اما دشمن هر دو
    انتقام طبیعت به دست محیط بان
    آنهم غیر عمد

    داغ Thumb up 65 Thumb down 75

    • رضایی می‌گوید:

      مسئله اصلا” شکار و شکارچی نبوده
      درگیری میان مامور عصبانی محیط زیست و روستائیان هنگام بازرسی از خودرو در حاشیه ی روستا بوده!!!

      انتقام طبیعت !!!!!!!!!!!
      حافظان طبیعت!!!!!!!!

      داستان سرایی میکنید چرا؟؟؟!!!
      عجب تخیلات قوی دارید شما مثلا” حامیان حیوانات و مخالفان شکار!!!!!!!!

      یک سناریو جدید و کاملا” متفاوت نوشتید برای ماجرا.!!!!!!!!!

      پر طرفدار Thumb up 67 Thumb down 12

  10. میش مرغ می‌گوید:

    بسیار ناراحت کننده است وقتی انسانها به جای تعامل ، تقابل را پیش میگیرند.

    از مرگ ایشان متاسفم و خانواده ایشان هم داغدارشد و به چه ارزشی ؟

    بسیاری از شکارچیان غیر مجاز که توان پرداخت جریمه را ندارند یا سلاح غیر مجاز حمل میکنند متاسفانه برای فرار دست به درگیری میزنند و این عمل أصلا درست نیست و در معرض خطر قرار دادن جان محیطبان ، شکارچی و سرباز واقعا حماقت است .

    پر طرفدار Thumb up 48 Thumb down 11

  11. رضایی می‌گوید:

    این درگیریها فقط نتیجه ی سیاستهای غلط سازمان محیط زیسته و همچنین اشتیاق و تشویق مخالفان شکار به ایجاد درگیری و اصرار بر مقوله ی نخ نما شده و نا کارآمد ممنوعیت و بگیر ببند.

    پر طرفدار Thumb up 73 Thumb down 21

  12. شکارچی اصولی می‌گوید:

    انسانیت کجا رفته مردانگی کجا رفته

    پر طرفدار Thumb up 54 Thumb down 21

  13. حق گو می‌گوید:

    روحش شاد . خداوند به خانواده اش صبر دهد.
    نمیخوام از شکارچیان غیرمجاز طرفداری نمایم ولی مدیریت غلط و بی توجهی بهانجام وظایف از جانب سازمان که مدیریت شکار میباشد بسیاری از این درگیریها را بوجود می آورد
    شکار غیر مجاز کم و بیش در اکثر کشورها وجود دارد و نمیتوان آن را نادیده گرفت ولی در کشورما چند سالی است معنای مدیریت شده ممنوع کردن و بگیر و ببند … بامدیریت صحیح صید و شکار میتوان در مقابل بسیاری از این درگیریها ایستاد و با بی توجهی آن شماری از قانونمندان به غیرمجازها اضافه خواهد شد.
    با مدیریت صحیح در فصول شکار و با رعایت قانون هم آمار نسل کشیها پایین می آید و هم مردم به احترام گذاشتن قانون عادت خواهند کرد .
    شکار مجاز حق کسانی است که به این مقوله علاقمند میباشند مانند تمامی کشورها که متاسفانه در کشور ما به دلایلی خاص از طرف سازمان نادیده گرفته میشود !!!!

    پر طرفدار Thumb up 72 Thumb down 16

  14. علی می‌گوید:

    روحش شاد
    برای دو کیلو گوشت خودش که از بین رفت خونوادش داغدار شدن محیط بان و خونوادش هم چند سال اسیر دادگاه

    داغ Thumb up 25 Thumb down 37

  15. فاتح می‌گوید:

    .محبط بانها هیچوقت بدون دلیل تیراندازی نمیکنن..در واقع تا حالا دیده نشده که محیط بانها شروع کننده درگیری باشن..همیشه شکارچی ها اول به سمت پلیس و محیط بانها تیراندازی میکنن و محیط بانها هم مجبور هستند از خودشون دفاع بکنن…خدارو شکر محیط باتها سالم هستند..

    داغ Thumb up 25 Thumb down 71

  16. ستار می‌گوید:

    عجب سازمان عجیب و غریبیه اگه محیط زیستی کشته شده بود الان ازش ی استوره ساخته بودن ولی چون شکارچی بوده کشته شده همینجا تو نطفه خفه اش کردن-.حالا اون محیط بانی که اینا کشته باشد تا ب ابد عذاب وجدان همراه خواهد داشت ..

    پر طرفدار Thumb up 75 Thumb down 12

  17. محمدماهان می‌گوید:

    این خدا بیامورز درنزدیکی روستادرفاصله ۱۲۰متری خانه خودش درحال فرار بوده که از سمت پشت توسط مامور محیط زیست بدون حتی یک ایست و حتی شلیک یک تیر هوایی مورد اصابت گلوله قرار گرفته درصورتی هم ماشینش انجا بوده وهم اصلا شکاری در کار نبوده فقط به فقط یک گلوله شلیک شده اون هم از طرف محیط بان وبیچاره محیط بان با اسلحه مافوقش شلیک کرده ودرحال فرار چون از ناحیه پا به دلیل تصادفی که کرده بوده درچار مشکل بوده به زمین خورده ومحیط بان از فا صله ۸متری اونه زده حتی قبل از شلیک ماشین بازرسی کردن هیچ شکاری در کار نبوده فقط به خاطر تفنگ که همراه شکارچی بوده ترسیده و فرار میکرده ازبس فاصله نزدیک بوده تیر از لگن وارد بدن شده وبه استخوان خورده وچرخیده روبه بالا رفته واز ناف خارج شده کلیه مدراک توسط اورگانها جمع اوری وسه تا شاهد وجوددارن

    پر طرفدار Thumb up 80 Thumb down 15

    • آرش می‌گوید:

      به عده آدم بیسواد رو با ماهی ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان در ماه دور خودشان جمع کردن بنام محیط بان نه فکر درست حسابی دارند و نه آموزش درست و حسابی دیدن و یه ناشی بازی جان یک انسان رو میگیرند و یه خانواده را داغدار می کنند . در صورتیکه بر خورد با متخلفان راه داره و باید سلاح گرم از دست مامور های کم سواد و کم تجربه جمع آوری و قوانین قراردادن شکارچی در مقابل محیط بان اصلاح شود.

      پر طرفدار Thumb up 65 Thumb down 10

      • رضایی می‌گوید:

        جناب آرش درود بر شما

        دقیقا” درست گفتید

        تجربه ناموفق در مورد اجرائیات شهرداریها را در همین جا هم دارند تجربه میکنند.

        در مورد شهرداریها هم یک عده آدم قلدر را درو خود جمع کردند تا با گردن کلفتی و سرکشی جلوی دست فروش بیچاره را بگیرند.

        اینجا هم دارند همین کار را میکنند.منتهی تفاوتش این است که در اینجا صحبت بر سر جان آدم هاست و سرب و تفنگ و خونریزی .
        حالا چه از این طرف و چه از آن طرف و فرقی هم نمیکند!!!!!!!!!!!!

        پر طرفدار Thumb up 52 Thumb down 7

        • داریوش 2016 می‌گوید:

          دستفروش رو با تروریست یکی میدونید؟

          داغ Thumb up 13 Thumb down 30

          • رضایی می‌گوید:

            نه خیر بابا جان!!!!!!!!!

            دستفروش و به قول شما تروریست و که تعبیر درستش متخلف است.
            یکی نیستند.

            نوع برخورد در هردو قهری و مبتنی بر بی سوادی و با جمع کردن عده ای
            برای برخورد قلدر مآبانه و بگیر و ببند و داد و بیداد است.

            این نوع راهکار در مورد هر مقوله ای مدتهاست که مطرود است و جواب نمیدهد
            و فقط تقابل و درگیری را زیاد میکند.

            پر طرفدار Thumb up 25 Thumb down 3

      • شهرام می‌گوید:

        خدا رحمت کند اقای اینانلو را.سه سال پیش مقاله ای نوشت تو مجله شکار وطبیعت پیرامون همین داستان و خطرات ناشی از کارشناسی نادرست افزایش جریمه وبگیر وببند که نهایتا نتیجه ای به جز تقابل بیشتر سازمان وشکا رچی و خون خونریزینداشت را متذکر شد ولی کو گوش شنوا!!!!!

        پر طرفدار Thumb up 48 Thumb down 5

    • دوستدار محیط زیست می‌گوید:

      بی رحمی تا چقدر

      پر طرفدار Thumb up 27 Thumb down 3

    • حامی امام زمان می‌گوید:

      اگه یه محیط بان کشته میشد الان میکردنش آسمونی

      پر طرفدار Thumb up 39 Thumb down 9

      • فاتح می‌گوید:

        این شخص اگر کار غیر مجاز انجام نمیداد و با مامور دولت درگیر نمیشد این اتفاق نمیفتاد و در ضمن محیط بانها اسمانی هستند و جایگاه بالایی دارن..خدارو شکر توی این قضیه هم محیط بانها سالم هستند

        داغ Thumb up 5 Thumb down 13

      • علی می‌گوید:

        فرق دزد و پلیس زیاده با هم مقایسه نکن

        موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 1

    • افشین می‌گوید:

      دوست عزیز این متنی که نوشتید پر از تناقضه لطفا یکبار خودتون مطالعش کنید

      داغ Thumb up 3 Thumb down 9

  18. داریوش 2016 می‌گوید:

    عزیز من خوب نرید شکار دست از جنایت بردارید این جانوران که میبینید در کوه و دشت میچرن برای شکار شما درست نشدن اینها جزو چرخه طبیعت هستن هر جا بوته ای علفی سبز شده حتما باید سمداری هم اونجا باشه هر دو به هم نیاز دارن هیچی در طبیعت زیاد نیست شما زیاد میبینی البته چیزی دیگه در ایران نمونده اما کلا میگم اینها نیاز طبیعت هستن و هر جا سمداری هست درنده ای هم باید باشه شما دیگه کجای ایران این چرخه رو میبینید به جز در مناطق حفاظت شده؟ دشتها و بیابانهای سراسر ایران زمانی مملو از گله های سمداران بوده خدا میدونه چندین میلیون سمدار بوده زمانی در ایران بهترین سند برای این حرف رو میشه در اشعار شاعران ایران دید حتی در دیوان سعدی نام سیاهگوس هم اومده انقدر زیاد بوده در ایران

    پر طرفدار Thumb up 92 Thumb down 73

    • رضا شکاری می‌گوید:

      درود بر شما دوست عزیز
      درست می فرمایید مناطق حفاظت شده پر است از جای سم. اما سم گوسفندان اهلی.

      پر طرفدار Thumb up 51 Thumb down 4

  19. محمد کریمی می‌گوید:

    متاسفانه طبیعت شده عرصه ی هموطن کشی!
    واقعا چند درصد از این محیطبان ها آموزش درست دیده اند؟ اینها واقعا به چه چیزی دل خوش میکنند، فکر می کنند یه متخلف را بکشند مشکلات طبیعت ما حل می شود؟ تا این حد ساده اند محیطبانان ما؟!! که یک تنه بشوند قاضی و وکیل و دادستان و جلاد!
    از همه جالب تر نظارت مخالفین شکار است که حتی این جا هم ، دست برنمیدارند؟!! نظر های مثل محیطبان اشتباه نمی کند و… مگر پیغمبر یا معصوم است؟!! خجالت بکشید، هرچه نباشد یک هموطن کشته شده چند خانواده داغ دار و گرفتارند،دست بردارید از این نفرت افکنی!
    بنده به نوبه ی خودم به خانواده این مرحوم تسلیت عرض میکنم.

    پر طرفدار Thumb up 74 Thumb down 16

    • دوستدار محیط زیست می‌گوید:

      دوست عزیز همین افراد باعث شدن این کشت و کشتار انسانی راه بیافته و محیط زیست رو به گند کشیدن

      پر طرفدار Thumb up 30 Thumb down 10

  20. حامد می‌گوید:

    خدا رحمتشون کنه…
    متاسفانه هر که در کشور ما لباس ارگانی رو پوشید دیگه خودشو مجری تام الاختیار قانون حساب میکنه و مردمم عوام و زیر دست خودش محسوب میشن در حالی که خیلیاشون ممکنه ابتدایی ترین سطح شناخت و علم رو نداشته باشن..

    پر طرفدار Thumb up 43 Thumb down 10

  21. رشید می‌گوید:

    باعرض تسلیت به خانواده داغدار .با مدیریت های غلط و ناکار آمدی در راس کار و باپاک کردن صورت مسءله و ممنوعیت هافقط وفقط باعث درگیری بین محیط بانان و شکارچیان میشوند و به شکارغیر مجاز و نسل کشیها و نابودی حیات وحش کمک بهتر میشود .بنده چندین مرتبه از دوستی مابین محیط بانان عزیز و شکارچیان مطلب گذاشتم ولی هیچوقت امتشار نشد با پاک کردن واقعیات نمیتوان به هدف رسید .تنها حامیان سازمان محیط زیست مخالفان شکار قانونی هستند و سازمان بخاطر راضی نگه داشتن طرفدارانش فقط به عمل ممنوعیت و درگیری دامن زده !!!!آیا حفاظت یعنی این ؟؟؟؟با ممنوعیت و چشم به پرداخت جریمه ها آیا میتوان گفت حفاظت؟؟؟بنده چند ماه گذشته مطلبی در مورد جان محیط بانان و شکارچیان نوشتم که آیا کشتن همدیگر به خاطر حیوان حلال گوشتی که میتوان با انجام وظایف درست از آن بهره برداری پایدار شود تا این اندازه ارزش دارد که هرزگاهی خانواده هایی از دو طرف را داغدار کرد؟؟؟شکار جزء کوچکی از مسءله محیط زیست میباشد شاید کمتر از پنج در صد آن .پس چرا تمام وظایف شده مسءله شکار .!!!خودتان قصاوت کنید کدام مسءله دیگر در این چند سال پیشرفت داشته .شکار پایدار وقانونی همه جا هست و تنها با ممنوعیت حق شکارچیان را از بین خواهند برد .درست است هم موافق دارد هم مخالف مانند خیلی چیزهای دیگر پس به جای مدیریت صحیح باعث نابودی ان نشوید !!!!

    پر طرفدار Thumb up 44 Thumb down 7

  22. محمد می‌گوید:

    سلام
    باید بگم واقعا برای اداره محیط زیست و ان محیط بانی که این بنده خدا را کشته متاسفم که اینقدر کوتاه فکر هستند که برای یه چیز بیخودی به طرف یه انسان شلیک میکنه و جان یه انسان را میگیره و خانواده طرف را بدبخت میکنه واقعا اگر زندگی موجودات براتون ایقدر مهم هست پس چرا همه شما طرفداران محیط زیست شبانه روز مرغ و گوشت استفاده میکنید برید علف خوار بشید!

    پر طرفدار Thumb up 47 Thumb down 9

  23. رضا شکاری می‌گوید:

    امروزه مسئولیت نگهداری از محیط زیست نه فقط متوجه عاملان قانونی آن بلکه وظیفه تک تک افراد جامعه است.اما چه وظیفه ای؟ وظیفه ای که توام با شناخت درست ، شعور و آگاهی باشد و در نهایت مبدل به اقدامی عملی گردد. اگر باور داشته باشیم که ما مالک محیط زیست طبیعیمان هستیم و هر قدمی در این راه برداریم به خودمان بر می گردد.هر فرد می تواند اقدامات خوبی به اندازه توانش برای بهبود وضعیت انجام دهد. مثلا بنده شکارچی مجاز با دیدن وضعیت بحرانی حیات وحش(نه در هجمه ها و اخبار) که با مشاهده شخصی خودم در زیستگاهها رعایت امور می کنم و با وجودی که قانون بعضا مجوز شکار می دهد. اما با درک حقیقی وضعیت خودم شکار نمی کنم و به اندازه توانم در پاسداشت گونه ها ، آگاهی رسانی عمومی و تکثیر و رها سازی می کوشم.

    نکته ای که می خواهم عرض کنم در خصوص بهره برداری های سیاسی و جناحی است که در نهایت دردی از محیط زیست ما حل نمی کند . از آنجاییکه حیطه مدیریت محیط زیست در رده اخبار هیجانزا برای عموم مردم قرار دارد.سفره سوء استفاده چرب و نرمی برای برخی ها شده و براحتی از احساسات مردم سوء استفاده می کنند. در این بین سایت ها و جراید زرد نویس و وابسته ای هستند که با دامن زدن به این اتفاقات موجب لج بازی عده ای می گردند که هنوز به شعور و شناخت کافی در این راه نرسیده اند. بازهم تاکید می کنم که جای آموزش در چرخه کاملا خالیست و در حالی که متخلف هنوز بصورت کافی توجیح نشده وبه باورپذیری نرسیده است. نبایستی انتظار رفتار مناسب داشت.نکته بعدی اینکه ما انتظار زیادی از چند خط و نوشته و شعار پیدا کرده ایم و انگار به تنبلی خو کرده ایم. حفاظت از طبیعت یک عزم واقعی و عملی می طلبد و هر کس اگر سهم خود را انجام دهد وضعیت قطعا بهبود می یابد.کاهش شدید وحوش ، کاهش وسعت زیستگاهها و گونه های گیاهی و درختی ، انتقاد فراوانی که به نحوه مدیریت محیط زیست در سالهای متمادی بعد از انقلاب وجود دارد را تایید می کند.

    از طرفی سازمان با بهره گیری از هیجانات جهت دار همیشه سعی در لاپوشانی عمق فاجعه و ناکارآمدی مدیریت خود و در نهایت حفظ صندلی سیاسی مدیران خود دارد. اگر شکارچی غیرمجازی در هفتاد قله اراک یک راس قوچ شکار کند خیلی انعکاس دارد. اما وقتی در همان منطقه بسبب چرای گوسفندان بیشمار در منطقه حفاظت شده و انتقال بیماری های دام اهلی به وحوش یکهو ۶۰۰ راس قوچ و میش تلف می شوند مهم نیست! این همان هجمه سازی هاست که عرض شد.

    کشته شدن شکارچی همدان بسیار تاسف بار بود. و متاسفانه آنچنان که باید توسط همان نشریه های صندلی حفظ کن انعکاس داده نشد. اما بهوش باشیم که جان یک انسان آنهم بدون تخلف را چنان هم بی ارزش نپنداریم. خداوند رحمتش کند.

    بنده هم موافق مسلح بودن شکاربان هستم که موازنه قدرت حفظ شود اما برای بکار بردن آن بایستی خیلی دقت شود.
    گمان نکنم کسی از دوستان مخالف این نظر باشد که شکارچی مجاز از دیدن و روبرو شدن با شکاربان استقبال می کند و در صورت برخورد حتی اگر اشتباها بیشتر از سهمیه هم زده باشد مقاومتی نخواهد کرد.
    تحلیل آماری از متخلفین و درگیری ها وجود ندارد. اما همه ما بنوعی برخورد با شکاربان داشتتیم و کسانی را می شناسیم که برخورد و درگیری هم داشته اند. من آمار خودم رو میگم.
    تقریبا همه کسانی که در درگیریها شرکت داشته که یا زخمی یا کشته و یا دادگاهی شده اند از این چند مورد خارج نیستند.
    ۱- درگیری با محیط بان توسط شکارچی غیر مجاز ، گوشت فروش محلی که منافع خودشو در خطر می بینه ، ناآگاهان جو گرفته تازه تفنگ بدست که اطلاعات درستی از ساده ترین اصول شکارگری مثل فصل شکار، گونه های جانوری و مناطق شکارممنوع ندارند ، و دسته بعد خلاف کاران اجتماعی که صرفا در دیگر جنبه های اجتماعی زندگی احترامی برای قانون قا ئل نیستند.
    ۲- رفتار نا مناسب شکاربان در لحظه برخورد با متخلف موجب برافروختن لحظه ای و درگیری آنی می شود. بنده موردی را سراغ دارم که شکاربان و شکارچی متخلف به هم فوش کشی می کردند! که به درگیری شدید انجامیده بود.
    ۳- در قاموس شکارچی متخلف محلی گیر افتادن به اشتباه یک ننگ بزرگ محسوب می شود و با وجود اسلحه غیر مجاز تمام سعی خود را می کند ولو شده با درگیری شدید از مهلکه بگریزد که همین موجب افزایش تنش می شود.

    امیدوارم سازمان به وظیفه اصلی خود که تکثیر و پرورش است عمل کند. و شکارچیانی هم در این امر مشارکت کنند.
    موفق باشید.

    پر طرفدار Thumb up 37 Thumb down 3

  24. mohammad می‌گوید:

    سلام
    زمانی وضعیت محیط زیست ما خوب میشه که موارد زیر در محیط زیست اتفاق بیفته

    ۱_پروانه شکار به شکارچی قانونمند داده بشه
    ۲_تکثیر و پرورش و رها سازی حیوانات توسط محیط زیست انجام بشه
    ۳_ دادگاهی تشکیل بشه که قاضی های آن فقط در زمینه محیط زیست و نوع جریمه کردن هرشخص تخصص داشته باشند که دیگر شاهد رفتارهای سلیغه ای قاضی ها نباشیم
    ۴_تفنگ افرادی که شکار غیر مجاز کرده اند و تفنگ آنها مجوز داشته نباید بی خود و بی جهت صرف اینکه یه پرنده طرفه زده اسلحه چند میلیونی مصادره بشه که اکثرا هم بار اولی هست که مرتکب اشتباه شده اند و باید جریمه بشوند و در دفعات بعدی که مرتکب اشتباه شدند این کار انجام بشه
    ۵_مبلغ جریمه ها بسیار زیاد شده در این چندساله حتی ده برابر شده که خود این امر که کارشناسی نشده انجام شده یکی دیگر از عواملی هست که باعث درگیری بین محیط بان و شکارچی میشه چون شکارچی میبینه اگر گیر بیفته تفنگش مصادره میشه جریمه زیادی هم باید پرداخت کنه به همین جهت سعی میکنه هر کاری بکنه تا گیر نیفته حتی درگیری علت این درگیری ها فقط در این چندساله چیزی بجز مصادره کردن اسلحه و جریمه سنگین نبوده
    ۶_احترام متاقبل هم از طرف سازمان به شکارچی و صیاد و هم از طرف انها به سازمان که این امر زمانی انجام میشه که در جلسات که مربوط به صدور پروانه برای شکار و صید میباشد از هر دو طرف نماینده باشد و خود سازمان همیشه در مورد ندادن پروانه صلیغه ای رفتار نکنه نمونه آن محیط زیست اصفهان که سه الی چهار سال مجوز شکار نمیده و رئیس اداره میگه تا زمانی که من رییس هستم پروانه نخواهم دادم و این یعنی سلیغه ای رفتار کردن

    پر طرفدار Thumb up 48 Thumb down 3

    • داریوش 2016 می‌گوید:

      خخخخخ محیط زیست مگه دیوانست که بیاد حیوون تکثیر کنه برا شما تا بکشید و جنون کشتارتون ارضا بشه محیط زیست اگه امکانات داشت تعداد محیط بانها رو زیاد میکرد نه تکثی شکار برای شما

      داغ Thumb up 15 Thumb down 38

      • رضایی می‌گوید:

        خخخخخخخخ یعنی چه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!

        کمی مطالعه و تحقیق کنید!!!!!!!!!!

        مسئله تکثیر و رهاسازی و پرورش در حالت نیمه اسارت کاریه که
        در تمام دنیا و کشورهای پیشرفته انجام میشه و یکی از مهمترین منابع درآمد سازمانهای
        متولی محیط زیستشونه.

        همین تفکرهای ((…خخخخخخخخ … )) شماها و امثال شماها باعث این هرج و مرجها شده .

        پر طرفدار Thumb up 40 Thumb down 0

        • رضا شکاری می‌گوید:

          تکثیر و پرورش از وظایف اصلی محیط زیست است که انگار فراموش شده. چه اشکالی دارد تکثیر کند و رها سازی و پول بگیرد و همان پول را خرج حقوق محیط بانها و استخدام افراد بیشتر و حفاظت منطقه کند؟
          این را می گویند مدیریت اصولی.

          پر طرفدار Thumb up 30 Thumb down 3

  25. کاسپین می‌گوید:

    همیشه محیطبانهای مظلوم زخمی یا کشته میشوند خیلی کم شکارکشها زخمی و به ندرت کشته میشوند
    تا اجلش نرسیده بود کشته نمی شد
    درود بر محیطبان درود بر جنگلبان درود بر عاشقان طبیعت درود بر هر انسانی که وطن دوست است

    پر طرفدار Thumb up 46 Thumb down 41

  26. مسعود می‌گوید:

    تا زمانی که از کشورهای موفق در حفاظت از محیط زیست الگو نگیریم و رویه فعلی رو ادامه بدیم همین آش هست و همین کاسه. انگار همین دیروز بود که دنبال لغو حکم اعدام محیط بان دنا بودیم.

    پر طرفدار Thumb up 30 Thumb down 2

  27. محمد می‌گوید:

    اون افرادی که می گن سازمان باید پروانه ی شکار قانونی بده واقعا فکر می کنن این شکارکش ها در صورت دادن پروانه می رن و پروانه میگیرن؟؟؟!!!
    مطمئن باشید این افرادی که اینگونه کشته میشن شکارکشن و چه پروانه بدن چه ندن بازهم تخلف می کنن و براشون هیچی جز از بین بردن حیات وحش برای شکم اهمیتی نداره.
    چه فرقی میان یک دزد که در درگیری با پلیس کشته میشه و این فرد وجود داره؟!
    چرا اونجا از دزد کسی طرفداری نمی کنه؟
    شکارکش هم دزد و غارتگر اموال عمومی این کشوره و تاوان تعدی به این اموال عمومی رو پرداخت کرده

    داغ Thumb up 11 Thumb down 23

    • رضایی می‌گوید:

      نه خیر جناب محمد

      بدینگونه که شما میگویید نیست.

      در برخورد با مردم ابتدا باید بستر برای انجام کاری به صورت قانونی و تحت نظارت دولت مهیا شود
      که قطعا” در آن صورت درصد خلافکاری کمتر خواهد شد .
      و بعد از آن اگر در صورت و جود شرایط قانونی برای عمل به موضوعی کسی خلاف کرد
      برخورد کردن با آن شخص توجیه منطقی خواهد داشت . و حتما” با پشتیبانی و تایید همگان همراه خواهد بود.

      پر طرفدار Thumb up 26 Thumb down 0

      • ramin می‌گوید:

        باسلام نه آقای رضایی بنده محیط بانم ما در طول سالیان گذشته که پروانه صادر میکردیم باور کنید به وفور شکارچی غیرمجاز داشتیم بخدا قسم ا‌ کثر شکارچیا لاشه فروشی میکنن اصلا این حرفا نیست پای داستان شکار وسط بیاد شکارچی دوس داره همه رو بزنه ساده نباشی .

        داغ Thumb up 3 Thumb down 18

  28. هادی می‌گوید:

    خدا بیامرز اینانلو عجب حرفی زد..
    گفت اگه تمام حیات وحش ایران بمیره هم ارزش این رو نداره که یک دختر یتیم شه، یا یک زن بی همسر

    پر طرفدار Thumb up 47 Thumb down 9

    • داریوش 2016 می‌گوید:

      اینانلو گفت تو هم باید قبول کنی؟ اینانلو چرا به شکارچی ها نمیگفت شکار نکنید ؟ فکر کردی طبیعت از بین بره انسان دوام میاره؟ دستکاری در طبیعت عواقب وخیمی داره اینکه میبینی بیماریهای عجیب و پشه های خطرناکی در جهان پیدا شدن که انسان از مقابله با اونها ناتوانه همش بخاطر خرابکاریهای انسان هست به خودتون بیاید نسلهای بعدی رو که تاثیری در وضعیتی که توش به دنیا میان نداشتن رو به فلاکت نندازید

      داغ Thumb up 21 Thumb down 39

    • محمد می‌گوید:

      چون اینانلو خودش شکارچی بود این حرف مفت رو زده.. تمام شکارکش های ایران فدای یکی از حیات وحش مظلوم ایران

      داغ Thumb up 7 Thumb down 27

  29. هادی می‌گوید:

    جناب داریوش
    همین از کوره در رفتن ها و به مسایل اساسی، احساسی نگاه کردن هاست که حال و روزمون اینه
    من کی گفتم میخوام به حرفش عمل کنم؟!!! اصن مکه حرفش عملیاتیه!!!!!!
    شکار. مجاز که جرم نیست که بخوان بگن نکن یا بکن
    بعدشم حضرتعالی که نمی تونی برا همه تکلیف تعیین کنی
    اون خدابیامرز این روز ها رو میدید.. نه مثل شما هواداران احساساتی که اعتقاد دارید “بهتر که یارو مرد!!!”"

    پر طرفدار Thumb up 28 Thumb down 1

    • شهرام می‌گوید:

      حضراتی که بد مرحوم اینانلو را گفتید شرم وحیا خوب چیزی است.ایشان ۳سال پیش مقاله ای تحت عنوان بوی خون می اید در مجله شکار وطبیعت نوشت که اگر مدیران محترم (که البته خود بهتر میدانند!!)به این مطالب وقعی مینهادند اوضاع بهتر از این بود.به هر روی با روال فعلی این حادثه نه اولین بوده ونه اخرین خواهد بود.خدایش رحمت کند

      پر طرفدار Thumb up 29 Thumb down 3

  30. طبیعت می‌گوید:

    تا زمانی که انسان ها از مرگ هم نوع خود خشنود میگردند , نمی شود امیدی به نجات حیات وحش داشت ….

    پر طرفدار Thumb up 38 Thumb down 4

  31. شاهین می‌گوید:

    به هر حال چاره ای نیست. محیط بانانان هم مامور اجرایی دولتی هستند و حسب وظیفه قانونی عمل می کنند. من از کشته شدن این هم وطن واقعاً ناراحت شدم و ای کاش این اتفاق نمی افتاد ولی در نظر بگیریم همین اتفاقات در نیروهای انتظامی هم می افتد و در آنجا هم ممکن هست متخلفین هدف گلوله مامور انتظامی قرار گرفته و کشته شوند. بنابراین باید این مصونیت به محیط بانان نیز داده شود

    داغ Thumb up 4 Thumb down 29

  32. سجاد قادری می‌گوید:

    درگیر شدن با مامورین محیط زیست امکان مجروح شدن و مرگ هم دارد.

    داغ Thumb up 6 Thumb down 23

  33. محلی طبیعت ستیز می‌گوید:

    ای وای….. خدایش بیامرزد روحش شاد. خداوندا به خانواده اش صبر عنایت فرما

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 3

  34. ramin می‌گوید:

    باسلام بنده همکار محیط بان مظلومی هستم که برای حفاظت از عرصه ی محیط زیست با جان و دل در مقابل شکارچیانی که لاشه فروشی می کنند دفاع می کند بنده در منطقه ی نشر استان همدان مشغول به خدمت هستم شکارچی که مورد شلیک گلوله قرارگرفته و به رحمت خدا رفته دوستان باور داشته باشید ماها از دست طایفه ای که این شکارچیا دارن آسایش نداریم اینا شاید برای چندمین بار یابیشتر به صورت غیرمجاز با اسلحه ی بدون مجوز وارد منطقه میشن و هر روز صدای شلیک تیرو…پس حق با محیط بان مظلومِ ن شکارچی که لاشه فروشی میکنه.

    پر طرفدار Thumb up 36 Thumb down 30

  35. علی می‌گوید:

    مرگ حقه. خدا از سر تقصیراتش بگزره که به خاطر یک تفریح غیر قانونی خودش به کشتن داد

    داغ Thumb up 6 Thumb down 14

  36. بهرنگ می‌گوید:

    واقعا متاسفم با وجود این همه تنوع و گونه های مختلف شکار در ایران کار باید
    به جایی برسه که بخاطر بی تجربگی و … مسئولین و کارشناسان
    سازمان این جنگ بین شکارچی و محیط بان ادامه داشته باشد و
    بدتر هم بشود جا دارد یادی کنیم از مرحوم جناب آقای صدق
    که هیچ وقت در دوران ریاست ایشان هیچ گونه از این مشکلات
    وجود نداشت چرا که هم برای شکارچی ( شکارچی قانونمند)
    و هم محیط بان ارزش و احترام قائل میشدند.

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 0

  37. سجاد قادری می‌گوید:

    به نظر من چون بطور غیر قانونی اقدام به غارت اموال ملی زده و سپس جلوی مامور قانون مقاومت کرده و حتی قصد جان مامورین را داشته خودش تصمیم به خود کشی گرفته بوده و جای هیچ تاسفی هم ندارد و باید دست مامور وظیفه شناس را هم بوسید هم بخاطر حفظ طبیعت و هم بخاطر دفاع از جان خودش.

    داغ Thumb up 5 Thumb down 11

  38. مهدیه می‌گوید:

    واقعا خیلی زشته به جای قاضی حکم میدید من این محیط بان رو میشناسم به قصد کشتن نزده

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 1

پاسخ دادن به دوستدار محیط زیست لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>