عاملین شکار غیرمجاز دو کل وحشی در طبس دستگیر شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): نیروهای یگان محیط زیست طبس در استان خراسان جنوبی حین گشت و کنترل در مناطق آزاد این شهرستان متوجه صدای شلیک چند گلوله شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طبس در این باره گفت: محیط بانان به جست و جوی منطقه مشغول شده و پس از مدتی دو شکارچی غیرمجاز را مشاهده نمودند.

اسدالله حاتمی اظهار داشت: مامورین جهت برخود قانونی با متخلفین وارد عمل شده و هر دو نفر را بازداشت نمودند.

در بازرسی از شکارچیان متخلف لاشه دو کل وحشی، یک اسلحه شکاری کالیبر ۱۲ دارای جواز حمل، پنج عدد فشنگ چهارپاره (فشنگ غیرمجاز مخصوص شکار پستانداران بزرگ جثه)، دو فشنگ ساچمه زنی، چاقو و سایر ادوات شکار کشف و ضبط گردید.

در این رابطه  دو متهم پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم شکار غیرمجاز به مراجع قضایی معرفی شدند.

بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه  ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک کل یا بز وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است. بنابراین متهمین می بایست مبلغ دویست میلیون ریال به حساب دولت واریز نمایند.

همچنین متهمین در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهند شد.

بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید، اسلحه و ادوات کشف شده تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست می باشد.

+150
-100
  

5 دیدگاه

  1. خورشید می‌گوید:

    کاش زبان قابل درکی به جز زبان آدمیزاد وجود داشت تا باهاش به این موجودات می گفتیم آقا نکشید حیوانات رو….
    لااقل در شرایط فعلی حیات وحش این سرزمین سوخته….
    شما آدمین مثلا!
    اون حیوانات هستن که برای سیر کردن شکمشون ناچارن به شکار همدیگه، اما شما واقعا مجبور نیستید ….

    داغ Thumb up 16 Thumb down 14

    • نیما می‌گوید:

      کاش یه زبانی وجود داشت به متعصبین میگفت تحت هر شرایطی کل و بز وقوچ و میش بالای۷ سال باید از چرخه خارج بشه تا بقیه بیماری نگیرن ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۰ بمیرن مثل امسال. حتی اگه لازم باشه باید خود محیط زیست اینا رو کنترل جمعیت کنه یا زنده گیری کنن ببرن جای دیگه از لحاظ جمعیتی هم بالای ۷ سال اجازه جفت گیری به جوانترها نمیده و انتقال ژن جوان و تازه انجام نمیشه. عطش شکار رو هم باید با قرار دادن سالن هایی برای تیراندازی تفنگ گلوله زن کم کرد. نباید با این قضیه کاسبی کرد باید پیشگیری کرد …

      موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 2

  2. اشنا می‌گوید:

    محیطبانای عزبز وقتی شکار چنین موجودات زیبایی رو میبینن و ازدست رفتن حتی یکی از اونا …..غم دنیا براشونه …اما با همه اینها هنوز از مظلوم ترین قشر ها هستن با حقوق ومزایای کم و خطر سختی بالای کار ….
    دمشون گرم تو این روزای سرد.

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 13

  3. شهرام می‌گوید:

    در منطقه ای که با این مشخصات امده که جز مناطق ازاد هست و دو عدد کل با چارپاره زده شده!! احتمالا حیات وحش غنی دارد.
    تو این زمونه این داستان خیلی نادر هست که تو مطقه ازاد از فاصله نزدیک کسی شکار بزنه..اونهم با تفنگ ساچمه زنی.
    قطعا موارد شکار خیلی بیشتر از اینها در این منطقه با این شرایط بکر انجام شده و به همین دلیل مطالعه کارشناسی جهت ارتقای منطقه به منطقه حفاظت شده میطلبد

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 3

  4. kohgard می‌گوید:

    دست محیط بانان طبس درد نکند و خداقوت .
    از این بومیها و افراد محلی تا دلتون بخواد توی طبیعت فراوونه که هیچ کارو پیشه ای ندارن ،سپیده نزده می زنند به کوه و شب توی تاریکی از کوه میان پائین و میپرن توی حیاطشون و باغشون .
    یه تفنگ ساچمه زنی با یه قطار چارپاره دستشونه و دائم توی منطقه محل زندگیشون در حال تعقیب شکارها هستند و بالاخره با شکارها روبرو میشن و موفق به شکار .
    شما یه کم دقیق تر ، به نحوه بسته بندی این دوتا شکار نگاه بیندازید متوجه می شوید که چه شکارکشای قهاری هستند.

    داغ Thumb up 2 Thumb down 10

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>