عامل شکار یک میش و یک بره قوچ وحشی در بهرام گور به ۴/۵ سال حبس، لغو جواز حمل و مصادره اسلحه به نفع دولت و ۲۰ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): اواخر شهریورماه سال جاری به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر ورود یک شکارچی غیرمجاز به منطقه حفاظت شده بهرام گور، نیروهای یگان محیط زیست این منطقه عازم محدوده مورد نظر شده و پس از مدتی یک خودروی پیکان سفید رنگ را حین بازگشت از منطقه مشاهده نموده و به راننده خودرو دستور ایست دادند. (لینک خبر در زمان انتشار)

رییس منطقه حفاظت شده بهرام گور و پارک ملی قطرویه در این باره گفت: راننده پیکان بدون توجه به ایست محیط بانان شروع به فرار    نموده و محیط بانان نیز با دو خودروی پیکاپ به تعقیب وی پرداختند.

احمد رستگار اظهار داشت: پس از حدود ۳۰ کیلومتر تعقیب و گریز در مسیرهای فرعی و خاکی، لاستیک یکی از خودروهای محیط زیست پنجر شده و از ادامه مسیر بازماند اما خودروی دوم محیط زیست مسیر متخلف را مسدود نمود.

شکارچی متخلف پس از توقف، از خودرو پیاده شده و با پای پیاده متواری شد اما محیط بانان به تعقیب وی پرداخته و متهم را دستگیر نمودند.

در جریان بازرسی از خودروی پیکان لاشه یک میش و یک بره قوچ وحشی به همراه یک اسلحه شکاری دارای جواز حمل و سایر ادوات شکار کشف و ضبط گردید.

متهم پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی گردید.

شکارچی متخلف مبلغ دوازده میلیون تومان از کل مبلغ ضرر و زیان وارده به محیط زیست را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه کرد، اما از واریز هشت میلیون تومان باقیمانده خودداری نمود.

در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاه کیفری نیریز، دادگاه با استناد به گزارش نیروهای محیط زیست، کشف لاشه شکار و اسلحه اسلحه شکاری از متخلف و اعترافات وی، بزهکاری متهم را محرز و مسلم دانست.

بنابراین دادگاه متهم را به تحمل چهار سال و شش ماه حبس محکوم نمود.

همچنین با رای دادگاه جواز حمل اسلحه شکاری متعلق به متهم لغو و اسلحه مذکور به نفع دولت (وزارت دفاع) مصادره گردید.

دادگاه متهم را به پرداخت هشتاد میلیون ریال بابت الباقی ضرر و زیان وارده به محیط زیست و همچنین پنجاه درصد حق الوکاله پرداخت شده از سوی اداره محیط زیست به وکیل پرونده محکوم نمود.

+105
0
  

11 دیدگاه

  1. رضا1394 می‌گوید:

    مطلبی میخواندم درباره رفتار مردم هند وحوش؛ با اینکه جمعیت و تراکم آن و همچنین تعداد تهیدستان و بیخانمانها و بیسوادان و کم سوادان آن کشور و نبود امکانات چندین برابر ایران است و همچنین به علت وجود وحوش بزرگی چون ببر و شیر و فیل و میمون و کروکودیل و کرگدن و همینطور گرگ و پلنگ برفی و ابری و معمولی وخرس، خسارات مالی و جانی وحوش چندین برابر کشور ماست. با این حال مردم به آنها کمتر لطمه می زنند که حضور وحوش در همه جا نشانگر این مطلب می باشد. آن وقت در اینجا به بره و میش هم رحم نمی کنند و اگر بتوانند یک دانه هم باقی نمی گذارند.

    پر طرفدار Thumb up 27 Thumb down 3

    • حق گو می‌گوید:

      تفاوت در انجام وظایف سازمانهای دو کشور است ..هند کاملا در خدمت محیط زیست .اینجا در خدمت همه کارها بغیراز محیط زیست !!!!

      پر طرفدار Thumb up 26 Thumb down 7

    • داریوش2016 می‌گوید:

      در هند پلنگ و ببر و شیر و فیل هر ساله انسان هایی رو هم میکشن با این وجود کسی بفکر انتقام از اونها نمیوفته اما تو ایران پلنگ رو بدون دلیل و بدلیل سادیسم میکشن

      پر طرفدار Thumb up 19 Thumb down 7

    • داوود NL می‌گوید:

      دوست گرامی رضا۱۳۹۴ به نکته ی خوبی اشاره کرد. من هم در یوتیوب فیلم های زیادی از نجات پلنگ و امثالهم در هند بدست مردم بومی و محلی میبینم. راستی چرا؟؟ دوستان خوب همچون کوشان و kooshan دیگه نیستن که کمی آگاهی بدن. حیف!

      پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 3

  2. سهند می‌گوید:

    کاش تمامی قضات محترم دستگاه قضا که پرونده های محیط زیست و منابع طبیعی رو قضاوت میکنند اینطور آگاهانه و عادلانه رأی بدهند.

    با تشکر از قاضی پرونده

    پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 6

  3. خورشید می‌گوید:

    دریغ و افسوس می خوریم بخاطر از دست رفتن اون مادر و بره ی بی گناه…
    و ابراز تاسف و انزجار می کنیم از هموطن بودن با چنین جنایت کاران پلید و بی رحمی که به میش و بره هم رحم نمی کنن….
    و سپاس از محیط بانان سخت کوش و قاضی محترم پرونده!

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 2

  4. مونا می‌گوید:

    در مورد کشور هند احترام به حق زندگی حیوانات شاید عوامل ناشی از مذهب هندوهاست که گوشت خواری منع شده و رقابتی با حیوانات وحشی گوشتخوار وجود ندارد . و رهبران انان از زمان کاندی شروع به احترام به محیط زیست و حیوانات کردند در حالیکه قبلا ماهاراجه واقعا شکارکه نه کشتار جمعی از فیل و ببرها و غیره می کردند. شاید روزی مردم ما به همان درجه اگاهی انان در این زمینه برسند.

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 2

  5. سعید می‌گوید:

    ای کاش به انسان هم مثل حیوانات ارزش میدادن

    داغ Thumb up 4 Thumb down 3

  6. ایرانی‌مسلمان می‌گوید:

    حالا شد یه جریمه‌ی بهتر از بقیه…

    داغ Thumb up 3 Thumb down 3

  7. پلنگ ابرانی می‌گوید:

    تا کا ریشه ای نباشه همین اش و همین کاسست
    باید از مدارس ابتدایی شروع کرد وگرنه ……………….

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  8. منصور می‌گوید:

    بااحترام به همه طبیعت دوستان وطرفداران محیط زیست باید از پیش دبستانی ما کتاب محیط زیست داشته باشیم ودر همه سالهای دبستان ودبیرستان تا دانشگاه این کتاب به ما درس طبیعت وخوب زیستن بدهد اخلاق واداب محیط زیستی برای فرد فرد انسانها یکی ازامورات مهم زندگی است به نظر من بعد از فارسی این ضروری ترین کتاب عمومی است

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>