رییس جمهور به مناسبت روز هوای پاک از خودروهای برقی تولید داخل بازدید کرد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در جلسه صبح امروز هیات دولت به ریاست دکتر روحانی به مناسبت روز هوای پاک، گزارشی را از اقدامات دولت برای بهبود کیفیت هوای کلانشهرهای کشور به هیات وزیران ارایه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ،هیات وزیران روز چهارشنبه ۲۹ دی ماه به ریاست دکتر روحانی رییس‌جمهوری تشکیل جلسه داد.

در این جلسه، سازمان حفاظت محیط زیست به مناسبت روز هوای پاک، گزارشی را از اقدامات دولت برای بهبود کیفیت هوای کلانشهرهای کشور به هیات وزیران ارایه کرد.

اقدامات اصلی در زمینه ارتقای کیفیت سوخت به یورو ۴، تغییر سوخت نیروگاه‌ها از مازوت به گاز، ارتقای استاندارد تولید خودرو و اجرای نظام بازرسی مستمر خطوط تولید خودرو و اجرای نظام بازرسی مستمر خطوط تولید، خروج ۹۱۵ هزار خودروی فرسوده (از جمله ۴۰ هزار تاکسی)، اجرای سامانه یکپارچه معاینه فنی (سیمفا)، توقف شماره‌گذاری و تولید موتورسیکلت انژکتوری از جمله اقدامات مؤثر دولت یازدهم بوده است.

همچنین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از مطالعات مربوط به کاهش مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا طی سه سال گذشته ارایه کرد.

رییس‌جمهور ضمن تأکید بر اهمیت آلودگی هوا و آثار مخرب آن بر سلامت و اقتصاد کشور، به توجه ویژه دولت یازدهم به موضوع و اجرای دقیق برنامه‌های فرابخشی کاهش آلودگی هوا اشاره و بر توسعه حمل و نقل عمومی، اجرای دقیق سیمفا، توسعه طرح بیابان‌زدایی و بسط آگاهی و مشارکت مردم تأکید کرد.

سپس اعضای دولت در روز هوای پاک از سه محصول دانش‌بنیان ایران شامل دو موتورسیکلت دوچرخ و یک کوادسایکل برقی بازدید کردند.

سه وسیله برقی مذکور که طراحی و ساخت نمونه آنها توسط فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از پژوهشکده شهید رضایی‌نژاد، دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه آزاد اسلامی قزوین صورت گرفته، مراحل نهایی شماره‌گذاری را طی می‌کند.

معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهور با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان ساخت داخل، همکاری نزدیکی را با سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان و شهرداری‌های کشور آغاز کرده و مصمم است بازار این محصول را در مقابل محصولات خارجی صیانت کند.

رییس جمهور نیز در حاشیه جلسه هیات دولت، از محصولات تولیدی سه شرکت دانش بنیان در زمینه موتورسیکلت و خودرو برقی بازدید کرد.

دکتر حسن روحانی پس از پایان جلسه هیات دولت و در حیاط ساختمان دولت، از خودرو برقی دو سرنشین یوز محصول شرکت دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، موتورسیکلت آویتا محصول پژوهشکده شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف و موتورسیکلت برقی متعلق به  شرکت دانش بنیان بنا شریف بازدید کرد و در جریان این بازدید با توضیحات معاون علمی و فناوری و مسئولین این پروژه ها در جریان قابلیت ها و کیفیت این تولیدات قرار گرفت.

دکتر روحانی همچنین در محوطه ساختمان هیات دولت با یکی از محصولات رانندگی و ضمن خوب و کیفی ارزیابی کردن تلاش تولیدکنندگان، لزوم توجه هر چه بیشتر به ارتقای کیفیت و ایمنی آن را مورد تاکید قرار داد.

+210
-81
  

9 دیدگاه

  1. DORNA می‌گوید:

    تصور بر اینست که خودروی برقی از آلودگی هوا کم می کند!

    در حالیکه برای تامین برق این خودرو، نیروگاههای تولید برق نیاز به سوخت فسیلی یا هسته ای دارند که آلودگی آن بیشتر از سوخت بنزین خودروها خواهد بود…

    داغ Thumb up 8 Thumb down 9

    • ایرانی‌مسلمان می‌گوید:

      نه مطمئن باش که آلودگی در مجموع بسیار کمتر میشه و گرنه تو جای‌جای دنیا همه دغدغه ماشین‌های برقی رو نداشتن.
      درسته که نیروگاه‌ها منبع اصلی دی‌اکسیدکربن اضافی و گازهای‌گلخانه‌ای هستند ولی به‌هرحال ماشین‌ها هم مقدار خیلی زیادی رو شامل میشن و باید جایگزین شوند.

      موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 2

      • DORNA می‌گوید:

        کشورهایی که به دنبال خودروی برقی هستند از منابع انرژی فسیلی بی بهره اند و از انرژی هسته ای برای نیروگاهها استفاده می کنند و آلودگی نیروگاههای هسته ای هم در دنیا جنجال پیدا کرده ولی اخبارش به اینجا نمی رسد…
        البته که من با خودروی برقی مخالف نیستم
        اما معتقدم کیفیت پایین خودروهای داخلی باعث سوخت ناقص و آلودگی هواست…
        و تا کیفیت خودرو سازی در ایران پایین است خودرو برقی نمی تواند در پاک شدن هوا از آلاینده ها معجزه کند…

        موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 1

    • سامان می‌گوید:

      دوست عزیز بیان دیدگاه فوق نشاندهنده اطلاعات پایین شما از اینگونه خودروهاست

      داغ Thumb up 5 Thumb down 3

  2. ایرانی‌مسلمان می‌گوید:

    لایک داره..!

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 2

  3. منصور می‌گوید:

    با احترام به رئیس جمهور چرا ما خودروها را به کشورهای خارجی بسیار ارزانتر از داخل بفروش میرسانیم تا انجا که خودرو را به ما ایرانی ها سه تا چهار برابر صادرات بفروش میرسانید درحالیکه روی ان خودروها بیشتر ودقیق تر کارشده وازهمه نظر بهتر از خودروهایی است که درداخل میباشد

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

  4. نادر شکوهی می‌گوید:

    با سلام دوستان کشوری مثل آمریکا منابع نفتی که دارد چندین برابر کشور ماست آنها با سیاست خود از علم و دانشمندان خود حمایت می کنند و چاههای نفت خود را دست نمیزند چون آینده نگری می کنند . بزرگترین مشکل کشور ما عدم برنامه ریزی و آینده نگری ست . همه چیز را منوط به زمان حال می دانند یعنی کاری به آینده ندارند .

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  5. نیروانا می‌گوید:

    سالهاست که گفته میشود خودرو برقی یا موتورسیکلت برقی توسطمحققین یا دانشجویان یک موسسه یا دانشگاه ساخته شد مثلا در دهه هفتاد در دانشگاه صنعتی اصفهان یک خودرو برقی با پلتفرم پیکان ساخته شده بود ولی عیب کار در این است که این ساخته ها به صورت انبوه تولید ور در دسترس مردم قرارنمیگیرد ودرحد یکی دوتا نمونه بیشتر ساخته نمیشود ایا به جای تولید موتورسیکلتهای برقی هنوز باید شاهد تردد موتورهای مشهور به ۱۲۵cc با ان الودگی صوتی وصدای ناهنجار اگزوز ان باشیم موتور برقی پیشکش حداقل فکری برای صدای گوشخراش این موتور ها بکنید

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>