عامل شکار غیرمجاز چهار عدد کبک بوسیله اسلحه قاچاق به تحمل ۸۳ روز حبس تعزیری و پنج سال حبس تعلیقی محکوم شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): تیرماه سال گذشته نیروهای یگان محیط زیست لامرد فارس حین گشت و کنترل در عرصه های طبیعی این شهرستان با یک شکارچی غیرمجاز روبرو شده و وی را بازداشت نمودند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست لامرد در این باره گفت: در بازرسی از این متخلف لاشه چهار عدد کبک، یک اسلحه شکاری غیرمجاز و یک عدد فشنگ کشف و ضبط و متهم جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی گردید.

سلمان پور اظهار داشت: در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاه عمومی شهرستان مهر، دادگاه با استناد به گزارش نیروهای محیط زیست و مرجع انتظامی، کشف لاشه شکار و اسلحه قاچاق، کیفرخواست صادره از دادسرای عمومی و انقلاب مهر و اعترافات صریح متهم، بزهکاری وی را محرز و مسلم دانست.

بنابراین دادگاه متهم را از بابت شکار غیرمجاز جانوران وحشی به تحمل چهار ماه حبس و از بابت حمل سلاح غیرمجاز به پرداخت ۲۵ میلیون ریال جزای نقدی محکوم نمود.

همچنین با حکم دادگاه اسلحه و مهمات کشف شده به نفع دولت مصادره گردید.

اما دادگاه با توجه به فقدان سابقه کیفری و پیش بینی اصلاح متهم، دادگاه مجازات چهار ماه حبس تعزیری را به پنج سال حبس تعلیقی تبدیل نمود.

در صورتیکه متهم در طول مدت تعلیق حبس مرتکب یکی از جرائم عمدی موجب قصاص، دیه و یا تعزیر شود، دادگاه قرار لغو تعلیق را صادر نموده و متهم برای گذراندن دوران محکومیت خود روانه زندان خواهد شد.

پس از گذشت یک سال از صدور حکم با توجه به اینکه متهم جزای نقدی در نظر گرفته شده بابت حمل سلاح غیرمجاز (۲۵ میلیون ریال) را پرداخت ننموده و هیچ مالی نیز در این رابطه معرفی نکرده بود، با پیشنهاد دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مهر، دادگاه جزای نقدی را به حبس تبدیل نمود.

بنابراین معادل هر سیصد هزار ریال جزای نقدی به یک روز حبس تبدیل و متهم از بابت حمل سلاح قاچاق به تحمل ۸۳ روز حبس محکوم گردید.

این حکم قطعی بوده و متهم جهت گذراندن دوران محکومیت خود روانه زندان خواهد شد.

+14
-10
  

13 دیدگاه

  1. حامد می‌گوید:

    احسنت به قاضی

    پر طرفدار Thumb up 49 Thumb down 25

  2. کیوان می‌گوید:

    یعنی توان پرداخت دو نیم میلیون و نداشته اونهم بعد یکسال واقعا فقیر بوده و توان پرداخت نداشته بی انصافیه بره زندان یعنی هرکس پول نداره باید توسط قانون هم بهش بی رحمی بشه و هرکس پول داره حالشو ببره دادگاه باید تحقیق میکرد واقعا اگه توان پرداخت نداشته باید حداکثر تبدیل به شلاق یا باز زمان میداد باز بهش

    پر طرفدار Thumb up 47 Thumb down 6

  3. حق گو می‌گوید:

    از فریدونکنار و سرخرود و بازار پرنده فروشان چه خبر؟؟؟؟؟؟؟

    پر طرفدار Thumb up 37 Thumb down 5

    • خورشید می‌گوید:

      هیچی برادر! اونجا هموطنان غیور و گردن کلفتمون همچنان دارن میراث اجدادیشون رو فوج فوج قتل عام می کنن و به ریش من و شما و محیط زیست و قانون می خندن! و آقایان بوووووووق هم ازشون حمایت کامل به عمل میارن! در ازای کباب غازی که جهت سپاسگزاری بر سر سفره هاشون تحفه فرستاده میشه!!! گذشته از این که بسیاری از اون زمین های کشاورزی و تالاب های مصنوعی خونین متعلق به همون آقایان بووووووق هست!! خودشون پشت میزهاشون مشغول خدمتگزاری به میهن هستن و مباشرانشون با خیال راحت دستان کثیفشون رو با خون مهمان های بخت برگشته و دربه در این کشور شستشو میدن…..

      پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 5

  4. شکارچی کهنه کار می‌گوید:

    واقعا جالبه در کشوری که در سازمان محیط زیست میلیاردها تومان اموال بیت المال حیف و میل می شود و آب از آب تکان نمی خوره اونوقت یه آدم بدبخت و فقیر به خاطر شکار چهار تا کبک که میخواسته شکم زن و بچه هاشو سیر کنه باید بره زندان واقعا جواب زن و بچه هاشو کی می خواد بده.

    پر طرفدار Thumb up 36 Thumb down 8

  5. ایرانی‌مسلمان می‌گوید:

    اینا همه درست ولی خب به‌نظرتون باید چه کار میکردن؟

    داغ Thumb up 5 Thumb down 7

    • ایرانی‌مسلمان می‌گوید:

      درضمن دقت کنید که این حبس تنها به‌خاطر حمل اسلحه غیرمجازه نه به‌خاطر شکار….

      داغ Thumb up 2 Thumb down 4

    • بالابان می‌گوید:

      بنظرمن میبایست مجبورش میکردن بره هشت تا کبک زنده ازمراکز پرورش کبک بخره و در حضور سازمان تو همونجا که شکار کرده رهاشون میکرد

      پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 1

  6. محمد می‌گوید:

    اصلا حکم خوبی نیست
    کاش به جای این حکم اونو مجبور به انجام اقداماتی از قبیل تامین آذوقه ی حیات وحش در مناطق حفاظت شده ، کاشتن صد درخت و نهال و . . . می کردند .

    کاش سازمان محیط زیست روش های کنترل مربوط به صد سال قبل رو کنار بذاره و از تجربیات کشورهای اروپایی و آمریکایی استفاده کنه که شکار قانونی در اون جا دائما جریان داره ، بدون این که محیط زیستشون از بین بره یا گونه ای از گونه های حیات وحش منقرض بشه .

    پر طرفدار Thumb up 27 Thumb down 3

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>