شکارچیان متخلف بهمراه سه قبضه اسلحه قاچاق در آرادان دستگیر شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): نیروهای محیط زیست آرادان حین گشت و کنترل در حوزه استحفاظی این شهرستان به یک خودرو پژو پارس که در کنار یک آبگیر (زیستگاه پرندگان مهاجر) استتار شده بود مشکوک شدند.

رئیس  اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آرادان در این باره گفت: مامورین بصورت نامحسوس به آبگیر نزدیک شده و متوجه حضور سه شکارچی متخلف در حین شکار غیرمجاز پرندگان وحشی شدند.

جواد شاه حسینی اظهار داشت: نیروهای محیط زیست جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شده و هر سه نفر را بازداشت نمودند.

در بازرسی از شکارچیان غیرمجاز لاشه یک اردک وحشی، سه قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز (قاچاق) به همراه مهمات مربوطه، تعدادی فشنگ چهارپاره و سایر ادوات شکار کشف و ضبط گردید.

متهمین پس از دستگیریو تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی شدند.

متخلفین روز ۲۳ دیماه مبلغ یک میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز یک اردک وحشی را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه نمودند.

متهمین علاوه بر پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست محیط زیست، در دادگاه به جرم صید و شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۱ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا سه میلیون ریال محکوم خواهند شد.

بر اساس بند الف ماده ۶ قانون «مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز» مصوب ۱۳۹۰/۶/۷۷ ، هر کس بطور غیرمجاز سلاح شکاری و یا مهمات آن را خریداری، نگهداری و یا حمل نماید به حبس از ۹۱۱۱ روز تا شش ماه و یا جزای نقدی تا سقف بیست میلیون ریال محکوم خواهند شد.

همچنین بر اساس ماده ۱۸ قانون فوق الذکر، کلیه سلاح ها، مهمات، اقلام و مواد کشف شده موضوع این قانون به موجب حکم دادگاه به نفع دولت (وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) ضبط میشود.

+218
0
  

3 دیدگاه

  1. کبک دری سبزکوه می‌گوید:

    کلکسیون سلاح قاچاقشون تکمیله!

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 8

  2. رشید می‌گوید:

    متاسفانه هیچ راهی برای ازبین بردن اسلحه قاچاق به ذهن مسءولین مربوطه تابحال نرسیده……

    پر طرفدار Thumb up 28 Thumb down 4

  3. arash.g می‌گوید:

    یعنی هیچ راه دیگه ای وجود نداره؟
    که تا ی شکارچی رو میگیرن میبرنش زندان؟
    خب این میره اونجا بدتر عقده ای میشه که؟

    پر طرفدار Thumb up 26 Thumb down 4

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>