رئیس‌جمهور: مشکلات محیط زیست بدون تغییر فرهنگ جامعه حل نمی‌شود

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): رئیس‌جمهور در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره بین‌المللی فارابی که صبح یکشنبه (۲۴ بهمن ماه) در سالن اجلاس سران برگزار شد با ذکر مثال‌های از تاثیر تبیین‌ فرهنگی در بخش‌های مختلف، گفت: اگر در بخش آب مشکل داریم، باید منابع آبی کشور را با شیوه‌های درست مدیریت کنیم، شیوه‌های جدید آبیاری آموخته شود و از ذخایر و منابع آبی برای رفاه مردم و درست بهره ببریم، بدون فرهنگ صحیح برای مصرف نمی‌توان مشکلات مدیریت آب را حل کرد.

دکتر حسن روحانی افزود: حتی اگر به دنبال تحول در الگوی کشت هستیم، بدون ایجاد فرهنگ لازم در کشاورزان عزیز، نمی‌توان تغییر الگوی کشت و مصرف در جامعه بوجود آورد.

رئیس‌ قوه مجریه با اشاره به مشکلات محیط زیستی مردم در غرب، جنوب و شرق کشور و مشکلات آنان در مواجهه با ریزگردها، ‌آلودگی خاک و آب، اظهار داشت: راه‌حل علمی برای این مشکلات وجود دارد و باید مصرف و شدت انرژی متعادل شود، از منابع سوختی سالم بهره ببریم و صنعت ما تحول یابد اما در عین حال باید در نظر داشت در مسأله محیط زیست، بدون تغییر فرهنگ جامعه مشکلات حل نمی‌شود.

روحانی ادامه داد: با تبیین اهمیت مسأله محیط زیست، مراقبت مردم، سبک زندگی درست و استفاده حداکثری از وسایل نقلیه عمومی، می‌توان مشکلات محیط زیستی را حل کرد.

+65
0
  

5 دیدگاه

  1. نادر شکوهی مافی می‌گوید:

    سلام اقای روحانی این حرفها را اول به وزیرانت یاد بده

    پر طرفدار Thumb up 41 Thumb down 2

  2. کبک دری سبزکوه می‌گوید:

    آقای روحانی شما خودتون چه قدمی در راستای ارتقاء فرهنگ محیط زیست برداشتید؟

    پر طرفدار Thumb up 28 Thumb down 1

  3. arash.g می‌گوید:

    همه ی ما میدونیم مشکل محیط زیست فرهنگسازیه!!!!
    اما چرا حرف فایده نداره، عمل مهمه
    اگه راست میگین بسم الله
    از همین الان شروع کنید
    قبل از اینکه محیط بان دیگری… !!!!!!!!!!!!!!!!

    پر طرفدار Thumb up 19 Thumb down 0

  4. Jalal می‌گوید:

    به نظر برخی کارشناسا اقتصادى برنامه ششم توسعه خیلی سطحی به این مشکلات نگاه کرده

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>