عامل شکار دو بزغاله و یک کل وحشی در دماوند علاوه بر واریز ۱۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی به شش ماه حبس محکوم شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): روز چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ حوالی ساعت ۱۰ صبح نیروهای یگان محیط  زیست دماوند حین گشت و کنترل در عرصه های طبیعی این شهرستان متوجه صدای شلیک گلوله شدند.

رییس اداره محیط زیست شهرستان دماوند در این باره گفت: محیط بانان موضوع را به مرکز اداره منتقل نموده و با رسیدن نیروی کمکی به جست و جوی منطقه مشغول شدند.

عباس میرزاکریمی اظهار داشت: مامورین در طول روز موفق به یافتن ردی از متخلفین نشده و با تاریک شدند هوا به در قالب سه اکیپ به کنترل مسیرهای خروجی پرداخته و به کمین نشستند.

پس از گذشت چند ساعت سه شکارچی متخلف که منتظر بودند پس از تاریک شدن هوا از منطقه خارج شوند در کمین یکی از اکیپ های محیط بانان گرفتار شدند.

شکارچیان متخلف پس از آنکه متوجه حضور محیط بانان شدند با رها نمودند لاشه های شکار از یکدیگر جدا و متواری شدند.

مامورین که دو نفر بودند به تعقیب شکارچیان پرداخته و موفق شدند یک نفر از آنان را دستگیر کنند اما دو متخلف دیگر که اسلحه نیز همراهشان بود با استفاده از تاریکی هوا متواری شدند.

در بازرسی از وسایل رها شده توسط شکارچیان، لاشه دو بزغاله و یک کل وحشی سه ساله به همراه دوربین، چاقو، ساطور و سایر ادوات شکار کشف و ضبط گردید.

متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی و با دستور مقام قضایی روانه زندان شد.

متهم دستگیر شده روز پنجشنبه ۹۵/۱۲/۲۶ مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال بابت نیمی از ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز دو بزغاله و یک کل وحشی را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه نمود.

علی رقم عدم اعتراف متهم دستگیر شده با تلاش نیروهای یگان محیط زیست دماوند و همکاری دستگاه قضایی با کنترل گوشی تلفن همراه متخلف، هویت دو متهم فراری نیز شناسایی و به دادگاه احضار شده اند اما همچنان متواری بوده و هنوز دستگیر نشده اند.

در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاه کیفری دماوند، دادگاه با استناد به گزارش نیروهای محیط زیست، کشف لاشه شکار، اعترافات صریح متهم و سایر محتویات پرونده بزهکاری وی را محرز و مسلم دانست.

بنابراین دادگاه متهم را به تحمل شش ماه حبس محکوم نمود.

تحقیقات جهت شناسایی و دستگیری سایر متهمان متواری ادامه داشته و پرونده آنان همچنان مفتوح می باشد.

—————————————————————————————————————————————————————————–

آخرین اخبار محیط زیست و حیات وحش کشور را بصورت لحظه ای و در کوتاه ترین زمان از طریق کانال تگرام دیده بان دریافت کنید.

+12
-5
  

18 دیدگاه

  1. خورشید می‌گوید:

    دزدهای رذل بی مقدار… ننگ و نفرین بر دست های خون آلود و لقمه های حرومتون!!!

    پر طرفدار Thumb up 31 Thumb down 22

  2. اریا می‌گوید:

    این افراد قاتلان و جنایتکاران وحشی هستند که به هیچ جنبنده ای رحم نمیکنند حتی به این دو بزغاله هم رحم نکردند!!

    این بزغاله ها میتوانستند تضمین کننده نسل کل و بز در آن منطقه باشند.

    باید هر سه انها به مجازات خود برسند و جریمه ها را به طور کامل پرداخت کنند.

    این افراد مایه ننگ جامعه بشریت هستند.

    به امید روزی که طبیعت کل دنیا از وجود شکارچی پاکسازی بشود.

    پر طرفدار Thumb up 66 Thumb down 48

    • رشید می‌گوید:

      جناب آریا در جواب شما خدمتتان عارضم که درکشوری که شکار قانونی به هر دلیلی اعم از سیاسی .اجتماعی .و….ظاهرا حذف شود و با نیروی ناکافی و نداشتن ابزار بروز و استفاده نکردن از کسانی که تمام عمر خود رادر این راه گذرانده اند هر روز پس رفت خواهیم کرد .شما فکر میکنید سالهایی که دم از ممنوعیت زده میشود هیچ کسی شکار نمیرود !!!!!!سخت در اشتباه هستید در برخی اورگانهاافرادی که باز نشسته میشدند سلاح شکاری خدمتشان عرضه شده حالا فکر میکنید فرزندانشان هیچ علاقه ای به شکار نداشته اند !!!!!آنقدر سرمایه دار و پارتی دار و آقا زاده ها و خارجیها هستند که من وشما هیچ وقت خبر دارنمیشویم چندتا چندتا میزنند و میبرند فقط شما دلتان خوش است که شکار ممنوع است بله برای من و علاقمندان شکار که تا اجازه سازمان نباشد دست به سلاح نخواهیم برد .شما همین نسل کشی را مثال زدی .به چه دلیل باید باشد .متاسفانه فرهنگ داشتن برای جامعه امری حیاتی است ولی هیچ جایی رعایت نمیشودو نیست این نسل کشیها نتیجه حق کشی قانونمندان است و سازمان به خیال اینکه جریمه میگیرد همه چیز درست میشود ولی سخت در اشتباهند که همین منتظر ماندن برای جریمه کردن خود مسبب اصلی نسل کشی حیات وحش است .به امید روزهای سبز برای محیط زیست وحیات وحش کشورمان .البته در بیداری!!!!!

      پر طرفدار Thumb up 58 Thumb down 33

      • امیر امینی می‌گوید:

        @رشید: شکار در کشور ما ممنوع شد و ما در این زمینه جزو کشورهای پیشرو دنیا هستیم . در آتی ادامه این رویه می تواند دوستان شکارچی شما را تادیب کرده و نتایج خوبی را برای کشور به بار بیاورد.
        جای شکارچی در محبس است. امیدوارم با تصویب قوانین حمایتی از محیطبانان و طبیعت مجوز تیراندازی مستقیم به متعدیان به طبیعت توسط قانون صادر گردد تا دیگر شاهد ادامه این جنایات توسط شکارچی ها نباشیم.

        داغ Thumb up 45 Thumb down 51

        • رضایی می‌گوید:

          امینی

          جای شکارچی در محبس نیست بلکه این جای متخلف و خلافکار است که در محبس است.

          شکارچی نیازی به تادیب ندارد بلکه کسانی که چشمها را میبندند و دهان را باز میکنند نیازمند تادیبند.

          تصویب قوانینی که اجازه ی شلیک مستقیم بدهد!!!!؟.

          مردم در کوه و بیابان همدیگر را به گلوله ببندند و کشته شوند((چه شکارچی و چه محیطبان))
          آنگاه شما در خانه و فضای مجازی بنشینید و به به و چه چه کنید و فریاد لنگش کن سر بدهید!!!؟؟؟

          همین افکار پوچ و خالی از اندیشه است که محیط زیست را به اینجا کشانده است.

          شما ها و امثالتان نه دوستدا رطبیعتید و نه حامی حیوانات
          بلکه افرادی هستید که با خودخواهی بر سلیقه و خواست خود و اجرای آن توسط دیگران مصرید.

          چه کسی گفته چون شما از شکاربدتان می آید دیگران هم باید تبعیت کنند؟

          شکار قانونی و مبتنی بر اصول حرفه ای همواره خواهد بود
          اگر هم گونه ای در معرض نابودی قرار گرفته نتیجه ی ناکارآمدی و سوء مدیریت متولیان حیات وحش و توجه به افکار پوسیده و نخ نماست

          پر طرفدار Thumb up 33 Thumb down 17

  3. محسن رزاقی می‌گوید:

    خدا ریشه ضعیف کشان و بیرحمان ظالم را بکند.

    ممنوعیت کامل صید و شکار و کشف و ضبط و جمع آوری هر گونه سلاح را از مسئولین محترم خواستارم.

    پر طرفدار Thumb up 61 Thumb down 46

  4. اریا می‌گوید:

    رشید جان در جواب شما باید بگویم که من مخالف شکار هستم ولی در هیچ شرایطی نمیتوان جلوی شکارچیان را گرفت هر چند که با افزایش چند برابری محیط بانان،افزایش مناطق حفاظتی ، جرائم سنگین و لازم الاجرا،جمع آوری هر گونه تفنگ از دست شکارچیان که وارد عرصه های طبیعی شده باشند،طرح بیمه جامع تمامی حیوانات،فرهنگ سازی و… میتوان شکار را کاهش داد ولی هر گز کشتن حیوانات به صفر نمیرسد. گفته شما در مورد تعداد اندکی از شکارچیان که تحت هیچ شرایطی از نسل کشی دست نمی کشند کاملا درست بوده و نا عدالتی در بر خورد با شکار چیان و جرائم آنها کاملا موج میزند به نظر من باید شکار در محیط طبیعی به طور کامل ممنوع شود ولی به جای آن شکار گاه هایی را به وسعت چند صد هکتار ایجاد کنند و گونه های جانوری آنها را هم از مراکز پرورش و تکثیر تهیه کنند و مجوز شکار در این مناطق رو هم به شکار چیان قانون مند بدهند و با متخلفان در عرصه های طبیعی برخورد شود.در این صورت هم شکارچیان به شکار میپردازند و هم حیات وحش ما در امان می ماند.

    پر طرفدار Thumb up 19 Thumb down 16

    • رشید می‌گوید:

      جناب آریا.شکارچی بودن بمعنای واقعی کسی است که در طول سال سلاح خود را نمیبیند و سراعش نمیرودو منتظر دستور سازمان و اجرا کنندگان قانون شکار میماند و به هیچ جنبنده ای شلیک نمیکند .از دهها گونه شکار فقط گونه ای که قانون اجازه داده آنهم با رعایت و پیروی کامل قانون دست به سلاح میبرد و تمام محدودیتها را انجام میدهد .شکارچی بودن آنقدر نکته های ریز و درشت دارد که تنها قانونمندان وشکارچیان واقعی میتوانند انها را دارا باشند این سلاح بدستان غیر مجاز که شبانه روز با اسلحه شکاری و جنگی و دست سازغیرمجازبا هم دستانشان که با انواع دام و تور وابزارهای مختلف به عمل خود به دلیل ضعف سازمان در برابر حفاظت از انواع گونه های جانوری با کمبود نیرو و ابزار مورد نیاز آزادانه در طبیعت میتازند خود میدانند که نمیتوانند گوشه ای از نام شکارچی باشند ولی متاسفانه خیلیها بدلیل کم توجهی و بی لیاقتی در طول دوران خدمت در راه حفاظت و برای پنهان کردن اشتباهات و عمل نکردن وظایف خود طوری جوسازی کرده اند که مردم همه را بایک چشم ببینند وگرنه شکارچی واقعی خود یک محیط بان است و نیاز به مراقبت و کنترل ندارد ….

      پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 14

  5. علی می‌گوید:

    جقدر با ملایمت با این جنایتکار رفتار شده …نازی میخواستید یه عذرخواهی هم ازش بکنید … نه اعتراف کرده نه جریمه ۳۰میلیونی رو داده …حتما الانم آزادش کردن بره شکار کنه اون ۱۵ میلیون را جایگزین کنه
    احسنت به این قاطعیت …
    این کارشون باعث میشه بقیه اوباش هم تشویق بشند

    پر طرفدار Thumb up 23 Thumb down 15

  6. ramin می‌گوید:

    این همه محیط زیست زحمت کشیده دستگیر کرده اون وقت نه متهمان دیگه رو معرفی کرده نه کل جریمه رو میده….
    خسته نباشید با این قاطعت و قانون !!!!!”

    داغ Thumb up 18 Thumb down 16

  7. Ali timsar می‌گوید:

    متاسفم از این همه نادانی و ارتجاع.
    با شما آقای رشید صد در صد موافقم.
    در ضمن آمار نشان داده که از هر ۱۰ شکار فقط ۳ تای آن برملا میشود که از این ۳تا در اکثر مواقع یکی قسر در میرود.
    یعنی تا کنون هیچ یک از این راهکارها ، ممنوعیت ها و استراتژی ها جواب نداده.
    متاسفم برای خودم برای کشورم و برای محیط زیست میهنم…
    از این سیاست هم بیزارم که مطلبی را از سال قبل در سایت میگنجانند که یعنی در حال حاضر هیچ اتفاقی در هیج جای این مملکت رخ نداده

    پر طرفدار Thumb up 37 Thumb down 20

    • رشید می‌گوید:

      جناب علی .منطقه کلاه قاضی اصفهان برای همه آشناست بیش از۴۰سال منطقه حفاظت شده میباشد در سرشماری پایان سال گذشته تعداد ۵۲قوچ ومیش بوده …آیا این یعنی حفاظت ومنطقه ممنوعه ….خیلی از دوستان فقط ساز مخالف میزنند تعداد قوچ ومیش پس از ۴۰سال باید دهها هزار باشدنه ۵۲ تا.پس نتیجه اینکه نیرو وامکانات ضعیف و ناکافی و کشتار غیرمجاز و مجوزهای پنهانی و خیلی چیزهای دیگر وجود دارد که من و شما و مردم عادی از آن بی خبریم .متاسفانه سالهاست محیط زیست آلوده سیاست و بی توجهی مسءولین قرار گرفته و جبهه ای شده برای جنگیدن چپ و راستیها و فقط با تخریب بیشتر تقصیر برگردن دیگری انداختن . .سالهاست میگویند هیچ سلاحی در طبیعت نباید به صدا درآید که تنها ۳درصد از کل محیط زیست به این رشته برمیگردد پس آن ۹۷درصد چیست که هیچ کسی نمیبیند و تمام دست درازیها پشت شکارچیانی مخفی شده که به شکار نمیروند و فقط از نامشان برای فرار از تمامی نابودیها و تخریبها استفاده شده است به امید روزهایی که با دیده باز و عمل بجای اشاره به طبیعت ومحیط زیست شاهد زنده نگه داشتن میراث گذشتگانمان باشیم .پ

      پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 13

  8. رضا می‌گوید:

    تصویر گویای چهار تا شکاره نه ۳ تا

    داغ Thumb up 5 Thumb down 5

  9. محسن رزاقی می‌گوید:

    من که اگر در جایگاه مناسب بودم و البته (اگر لیاقت داشتم و خدا توفیقم میداد که غفلت نکنم) حتی اجازه آزار یک سوسک را هم نمیدادم چه رسد به کشتن جاندار کوه و بیابان که به راه خود میرود و یا اینکه یکی بخواهد به حریمش جسارت کنه!!!
    نه تنها بخاطر حفظ زیبایی و حیات وحش به جهت منه نوعی و لذت نوع بشر بلکه در درجه اول بخاطر حق حیات و احترام به حریم خود اون جوندار و عدالت طلبی ننگ برخود پرستی. ویا اینکه بخوام بگم چه مگس بده اما طاووس چه خوبه. ننگ بر نژادپرستی. و یا اینکه حتی موجودات را باالفاظ زشت خطاب کنم (حیوان موزی، علف هرز، آفت، … ) ننگ بر خود برتر بینی و غرور. و یا اینکه راحت روی لانه موری اجازه ساخت خانه بشر دهم. ننگ بر تجاوز گرى و موزى گرى.
    درود بر سهراب سپهرى سهرابی که گاه حشراتی که توی آب افتاده بودن نجات میداد و گاه براى قربت سوسکی میگریست و چه زیبا حقیقت را میسرود:
    شاعری دیدم هنگام خطاب به گل سوسن میگفت شما…

    ویا: …و نخواهیم مگس از سر انگشت طبیعت بپرد و نخواهیم پلنگ از در خلقت برود بیرون و بدانیم اگر کرم نبود زندگی چیزى کم داشت و اگر خنج نبود…
    ویا: من نمیدانم که چرا میگویند اسب حیوان نجیبیست کبوتر زیباست و چرا در …. هیچ کسی کرکس نیست گل شبدرچه کم از لاله قرمز دارد ، چشمها را باید شست جور دیگر باید دید واژه ها را باید شست…..

    درود بر سهراب درود بر سهراب درود بر سهراب……

    داغ Thumb up 16 Thumb down 23

  10. محسن رزاقی می‌گوید:

    با توجه به اینکه ما در عصر هجر نیستیم:
    من فکر میکنم که به یک عمل زشت نباید لباس قانونی پوشوند.
    دارم در مورد بشری که خودش رو متمدن میدونه صحبت میکنیم!!!
    پول در آوردن هم نباید به هر قیمتی صورت بگیرد:
    ما پول خون مخلوقات زبان بسته و موهبت هایی که خدای مهربان برامون قرار داده را نمیخواهیم.
    از قانون گذاران محترم وسعت بخشیدن به قوانین حمایتی در زمینه جانداران و نیزلغو صید و شکار و مجوز و ….. را خواستارم.

    داغ Thumb up 24 Thumb down 24

  11. شاهین می‌گوید:

    چرا فقط ۱۵ میلیون تومان؟!

    داغ Thumb up 4 Thumb down 2

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>