۸۰ درصد قراردادهای بهره برداری جنگل های شمال در سال جاری متوقف می شود

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از توقف ۸۰ درصدی قرارداد بهره برداری جنگل های شمال کشور در سال جاری خبر داد و گفت: طبق برنامه امسال بهره برداری از حدود ۲۵۰ هزار هکتار از جنگل های شمال متوقف می شود.

به گزارش ایرنا، «خداکرم جلالی» روز یکشنبه در نشست هم اندیشی همیاران و نمونه های منابع طبیعی سراسر کشور که در محل این سازمان برگزار شد، افزود: طبق تذکرها و تاکیدهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حفظ جنگل های شمال کشور دستور توقف بهره برداری از جنگل ها در نیمه دوم سال ۹۵ صادر شد که توانستیم بهره برداری و برداشت چوب از ۱۵۰ هزار هکتار از اراضی را متوقف کنیم.

وی اظهارداشت: امسال قرار است عملیات توقف بهره برداری از جنگل های شمال را  در سطح ۲۵۰هزار هکتار داشته باشیم و بقیه توقف بهره برداری (۲۰ درصد قراردادهای بهره برداری) با تشخیص دولت و مجلس شورای اسلامی در سال ۹۷ اجرایی می شود.

جلالی تصریح کرد: این توقف بهره برداری از جنگل های شمال به معنای رهاسازی جنگل ها نیست بلکه به دنبال حفاظت و احیای جنگل ها هستیم و تلاش داریم تعهداتی که با مجریان طرح ها در گذشته داشته ایم تا حد ممکن رعایت کنیم و در چارچوب قوانین و مقررات و همچنین قراردادهای موجود موضوع را پیگیری کنیم.

—————————————————————————————————————————————————————————–

آخرین اخبار محیط زیست و حیات وحش کشور را بصورت لحظه ای و در کوتاه ترین زمان از طریق کانال تگرام دیده بان دریافت کنید.

 

+89
0
  

5 دیدگاه

  1. ایرانی‌مسلمان می‌گوید:

    خب،….خبر خوبی است…..
    اما باید به فکر افزودن به مساحت جنگل‌ها هم بود…..

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 0

  2. محسن رزاقی، ((سلام بر حامیان جانداران)) می‌گوید:

    براستى که این شعار ماست:

    (((حفظ یک درخت مهم تر از کاشت یک درخت است)))

    و اما بیچاره حیات وحش ستمدیده ایران!!!
    آیا زمان آن نرسیده که حیات وحشمان هم حداقل استراحتی کند!!؟
    ما باید برای حفظ حیات وحشمون هم دست به چنین برنامه هایی بزنیم.

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 1

  3. محسن رزاقی، ((سلام بر حامیان جانداران)) می‌گوید:

    این توقف باید به صد در صد برسد.

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 1

  4. کفتار راه راه می‌گوید:

    امیدوارم برای همیشه بهره برداری چوب از سطوح شیبدار کشور متوقف شود تا باران سطوح برهنه و کم پشت و شیبدار کشور را نفرساید و سیل و آبگرفتگی و کم شدن حجم سدها (پر شدن با گل) کاهش یابد و جایی برای تفریح و گردشگری و همچنین زندگی وحوش باقی بماند.

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 0

  5. داریوش2016 می‌گوید:

    این آقا هر دفعه میاد یه چیزی میگه بالاخره نفهمیدیم میخواد چکار کنه یه بار میگه بهره برداری متوقف شده یه بار میگه چتد سال دیگه بهره برداری متوقف میشه الانم که اینو میگه

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>