شکارچی متخلف به جرم توهین به محیطبانان انزلی به حبس و جزای نقدی محکوم شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): چندی قبل یک شکارچی متخلف با نیروهای یگان محیط زیست بندرانزلی حین انجام وظیفه درگیر شده و ضمن تمرد از مامورین به توهین و فحاشی به آنها پرداخته بود.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان،  احسان هادی پور رییس اداره محیط زیست انزلی در این باره گفت: با شکایت اداره محیط زیست بندر انزلی در مراجع قضایی این شهرستان، شکارچی متخلف به دادسرا احضار شده و تحت محاکمه قرار گرفت.

در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاه کیفری انزلی، دادگاه با استناد به گزارش نیروهای محیط زیست، اعترافات متهم و سایر محتویات پرونده بزهکاری متهم را محرز و مسلم دانست.

بنابراین دادگاه متهم را به جرم تمرد نسبت به مامورین حین انجام وظیفه به تحمل یک سال حبس و به جرم توهین به مامورین به یک میلیون ریال جزای نقدی محکوم نمود.

اما دادگاه یک سال حبس متهم را به هجده میلیون ریال جزای نقدی تبدیل نمود که در صورت عدم پرداخت جریمه مذکور مجازات حبس اعمال خواهد شد.

+177
-66
  

7 دیدگاه

  1. کلارى می‌گوید:

    در همه جاى دنیا توهین کننده به مامور دولت مجازات مى شود ، سطح فرهنگ عمومى جامعه باید بالا برود تا شاهد گونه این برخوردها نباشیم.

    داغ Thumb up 16 Thumb down 24

  2. اریا می‌گوید:

    این دیگه چه حکمی هستش. هرکس دلش بخواد میتونه شکار کنه،محیط بانان رو تهدید کنه و به سمتشون شلیک کنه بعد هم به راحتی با چنین احکامی از مجازات شدن خلاص میشن.
    از بس با این شکارچیان به ملایمت برخورد شده که سازمان دولتی یک مملکت رو به مضحکه میگیرند.
    باید باهاشون سفت و سخت مقابله بشه تا اجازه شکار کردن و تیر اندازی به سمت محیط بان و غارت منابع یک ملت رو به خودشون ندن.

    داغ Thumb up 14 Thumb down 26

  3. حمیدرضا احمدی می‌گوید:

    این بنده خدا که اقدام به صید نکرده . یک درگیری که شاید دو طرف مقصر بوده اند که شکایت کشی و اینهمه سختگیری لازم نبود.

    پر طرفدار Thumb up 29 Thumb down 11

  4. پارسیس می‌گوید:

    یعنی فقط یک میلیونو نهصد برای یه شکارچیه خطرناک مگه میشه همین مجازاتهای ضعیف و نرمش با غارتگران حیات وحشبه انان جرات بیشتر میده

    داغ Thumb up 12 Thumb down 25

  5. محسن رزاقی، ((سلام بر حامیان جانداران)) می‌گوید:

    چه با نرمش با کسی که به حافظان حریم جانداران مظلوم و سرمایه های ملی بنده و دیگران جسارت کرده رفتار میشود. مگر خلاء حمایت از محیطبانان را حس نمیکنیم آیا باز هم حمایت از محیطبانان فقط در حد شعار است؟!
    جناب قاضی محترم کاش شما در حیطه اختیارات خودتون لطف میکردید بیشتر مجازات در نظر میگرفتید. فکر میکنم چنین جسارت هاییست که باید در نطفه خفه شود چرا که همینا هستند که امروز شاخ شونه میکشن فردا برابر محیطبان می ایستند اسلحه میکشن و برای اونا و اندک باقی مانده حیات وحش رنجور کشور خطر ایجاد میکنند. نباید از اینطور مسائل راحت عبور کنید مگر آنکه فرد واقعا پشیمان باشه. کاش حداقل یک مقدار از حبس را میدادید.

    داغ Thumb up 9 Thumb down 24

  6. سعید می‌گوید:

    خلاصه هرچی شکارچی هست باید مقصر باشه کی محیط بان میخواد مقصر باشه خدا میدونه

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 7

    • اریا می‌گوید:

      به نظر شما ها که محیط بانان همیشه مقصر هستندچون اجازه نمیدن که شما به راحتی به شکار و نسل کشی بپردازید.به امید روزی که طبیعت کل دنیا از وجود شکارچیان پاک سازی شود.

      موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>