به مناسبت روز جهانی محیط زیست / من با طبیعت هستم

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): هر سال ۵ JUNE برابر با ۱۵ خرداد در سراسر جهان با عنوان روز جهانی محیط زیست گرامی داشته می‌شود.

تاریخچه روز جهانی محیط زیست به سال ۱۹۷۲ بر می‌گردد. در آن سال برای اولین بار، سازمان ملل متحد کنفرانسی را با موضوع انسان و محیط زیست در شهر استکهلم سوئد برگزار کرد. همزمان با برپایی این کنفرانس، مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه‌ای را تصویب کرد که منجر به تشکیل UNEP (برنامه محیط زیست سازمان ملل) شد.

هر ساله در ۵ JUNE در سراسر جهان UNEP مراسم ویژه‌ای را به مناسبت این روز برگزار می‌نماید. مراسم این روز می‌تواند به اشکال مختلف باشد، مثل راهپیمایی‌های خیابانی، همایش‌های دوچرخه سواری، نمایش، مسابقات نقاشی و مقاله نویسی در مدارس، درختکاری،‌ فعالیت‌های مربوط به بازیافت، پاکسازی و غیره.

هدف از نامگذاری این روز، افزایش آگاهی مردم و دولت ها برای حفظ محیط زیست و ترغیب مسئولان به اتخاذ تدابیری برای مقابله با تخریب محیط زیست و گونه‌های زیستی‌ است.

هر سال یکی از مسائلی که محیط زیست جهان را تهدید می کند به عنوان شعار این روز انتخاب می شود و شعار روز جهانی محیط زیست در سال ۲۰۱۶ نیز اینگونه انتخاب شده است:

من با طبیعت هستم / I’m Whit Nature


+12
0
  

2 دیدگاه

  1. ایرانی‌مسلمان می‌گوید:

    متاسفانه حتی در این روز هم هیچ خبری در صداوسیما نیست….
    ممکن‌است به‌دلیل تقارن با ارتحال و قیام ۱۵خرداد باشد، اما این دلیل- در روزگاری که جامعه به شدت نیاز به فرهنگ‌سازی دارد- به هیچ‌عنوان موجه نیست….
    بازهم امیدواریم همه‌چیز درست شود، اگر بخواهیم….و بخواهند… میشود….

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 1

  2. مسعود می‌گوید:

    با سلام و خسته نباشید محضر دوستان محیط زیستٰ باید قبل از آنکه دیر بشود به فکر حفاظت محیط زیست و نحوه برخورد صحیح با مشکلات پیش رو باشیم. جنگل های بلوط سرمایه های گرانقدر غرب کشور هستند. چند سالی است آتش سوزی های گاه و بیگاه حیات وحش و جنگل های سر سبز بلوط را با مخاطره ای جدی رو به رو ساخته است. بطور قطع و یقین نقش رسانه ها و خصوصا صدا و سیما در ایجاد فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به مردم برجسته و مشهود است.هر چند نقش سازمان محیط زیست در ساماندهی و پیشگیری از حوادث این چنینی باید پزرنگتر باشدٰ با این وجود فعالان محیط زیست و خصوصا مردم عزیز باید به حقیقت نیاز مبرم مردم منطقه به وجود منابع موجود آگاهی بیشتری داشته باشند.

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>