از پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده شاسکوه تصویر برداری شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): روز دوازدهم ماه جاری یکی از دوربین های تله ای تعبیه شده در منطقه حفاظت شده شاسکوه فیلم کوتاهی را از یک پلنگ بالغ به ثبت رساند.

کارشناس اداره محیط زیست قاین و رابط گربه سانان استان خراسان جنوبی در این باره گفت: تابحال چندین مرتبه رد پلنگ در این منطقه رویت گردید که بدنبال آن نسبت به نصب دوربین تله ای توسط محیطبانان اقدام نمودیم و موفق شدیم طی سه نوبت از پلنگ عکس و فیلم تهیه کنیم.

بسملی اظهار داشت: آخرین مرحله ای که از یک پلنگ منطقه حفاظت شده شاسکوه تصویربرداری شد مربوط به دوازدهم خردادماه سالجاری می باشد.

فیلم مربوطه  را می توانید در اینجا مشاهده کنید:
 

.

+38
-5
  

8 دیدگاه

  1. محسن رزاقی می‌گوید:

    دست زحمتکش محیط بانان این آب و خاک درد نکند.

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 2

  2. مینالیزا می‌گوید:

    متاسفانه به دلیل نزدیکی به مرز و وفور اسلحه در آن منطقه و اشرار دست اندازی زیادی صورت میگیرد ،کل و بز خوبی مخصوصا در مناطق غیر قابل دسترس وجود دارد اما بعید میدانم آهویی باقیمانده باشد ،حضور پلنگ و حساسیت سازمان و مردم میتونه راهگشا برای نجات خوراک مورد علاقه پلنگ و همچنین وجود یک پوشش پویای جانوری باشه

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 1

  3. شیر بیشه ای ایرانی می‌گوید:

    منطقه شاسکوه به علت داشتن صخره های صعب العبور زیستگاه کل و بز است. وجود غارها و شکاف های عمیق شرایط مناسبی را برای پناه و زیست بعضی گربه سانان و دیگر پستانداران گوشتخوار مهیا نموده است. همچنین سنگاب هایی جهت تأمین آب وحوش در بعضی نقاط صخره ای یافت می شود که فاکتور مهمی برای حفاظت و در امان ماندن از تیررس شکارچیان محسوب می شود. این شرایط، محیط مناسبی را برای زیست پلنگ فراهم کرده و در گذشته پلنگ در آن یافت می شد که به علت کشتار آن، تنها احتمال و علائمی از آن باقی مانده بود و دیدن آن خبری خوب می باشد.

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 1

  4. شیر بیشه ای ایرانی می‌گوید:

    تصویربرداری از پلنگ در منطقه ای که سالها تنها علائم و احتمال حضور آن وجود داشت نشان می دهد شاید هنوز برخی وحوش هم منقرض نشده باشند. برای مثال در گالیکش و کلاله افراد متعددی هر چند وقت یکبار با اطمینان می گوید ببر دیده اند و می توان با دوربین گذاری آن را بررسی کرد.

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 1

  5. کاکو می‌گوید:

    پلنگ ایرانی،عظمت و شکوه کوهستانهای ایران

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 1

  6. ایرانی‌مسلمان می‌گوید:

    امیدوارم جفت داشته باشه یا پیدا کنه….

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>