یک توله پلنگ در سوادکوه از بین رفت

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): روز شنبه سوم ماه جاری دهیار روستای کارمزد سوادکوه با اداره محیط زیست این شهرستان تماس گرفته و از مشاهده لاشه یک توله پلنگ در حوالی روستا خبر داد.

ابراهیم فلاحی رئیس اداره محیط زیست سوادکوه در این باره گفت: به دنبال این گزارش نیروهای محیط زیست سوادکوه عازم روستای مذکور شده و لاشه توله پلنگ را جهت بررسی به مرکز شهرستان و سپس جهت بررسی علت مرگ به اداره کل مازندران منتقل نمودند.

دامپزشک معتمد محیط زیست مازندران در این باره گفت: توله پلنگ مذکور به لحاظ جنسیت ۲ الی سه ماهه بوده و ۲/۵۶ کیلوگرم وزن داشت که این وزن برای توله ای به این سن کم است.

دکتر اکرامی اظهار داشت: لاشه و اندام های بدن توله پلنگ دچار فساد شده بود که بررسی دقیق علت مرگ را با مشکل روبرو می کند اما در کالبد گشایی انجام شده انگل هایی بیش از حد طبیعی در بدن توله پلنگ مشاهده گردید.

………………………..لاغری مفرط توله پلنگ در تصویر مربوط به کالبد گشایی کاملا مشخص است

هیچگونه آثاری از جراحت و ضربه در بدن توله پلنگ نداشت اما لاغری شدید، عقب ماندگی رشد، سوء تغذیه در جانور مشهود بود که می تواند به دلیل وجود انگل های مذکور باشد.

دکتر اکرامی اظهار داشت: به احتمال فراوان وجود انگل ها، ضعف جسمانی و بروز بیماری مزمن عامل اصلی مرگ توله پلنگ بوده است.

—————————————————————————————————————————————————————————–

آخرین اخبار محیط زیست و حیات وحش کشور را بصورت لحظه ای و در کوتاه ترین زمان از طریق کانال تگرام دیده بان دریافت کنید.

+1
-147
  

4 دیدگاه

  1. فرزین می‌گوید:

    حیفه واقعا ……
    متاسفم

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 4

  2. حمیدرضا احمدی می‌گوید:

    شاید در غیاب پلنگ مادر توسط سگ های روستاییان کشته شده. سگ گله عادت داره گربه های معمولی را هم خفه کنه و اصلا تکه و پاره هم نمیکنه.

    داغ Thumb up 15 Thumb down 13

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>