عاملین شکار غیرمجاز یک میش وحشی در ارتفاعات شیرکوه تفت دستگیر شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): روز پنجشنبه ۹۶/۴/۱۵ نیروهای یگان محیط زیست شهرستان تفت حین گشت و کنترل در منطقه شکار ممنوع شیرکوه متوجه صدای شلیک گلوله شدند.

رییس اداره محیط زیست شهرستان تفت در این باره گفت: محیط بانان به جست و جو پرداخته و پس از ساعت ها دوربین کشی چهار شکارچی متخلف را حین خروج از منطقه مشاهده نمودند.

محمدرضا خواجه اظهار داشت: متخلفین سوار یک خودروی پژو ۴۰۵ شده و با مشاهده محیط بانان اقدام به فرار نمودند.

محیط بانان نیز به تعقیب و گریز با متخلفین پرداخته و از مامورین پاسگاه انتظامی تقاضای کمک نمودند. مامورین پاسگاه انتظامی نیز مسیر متخلفین را مسدود و خودروی آنان را متوقف نمودند.

پس از رسیدن نیروهای محیط زیست در بازرسی از خودروی متخلفین لاشه یک میش وحشی، دو قبضه اسلحه گلوله زنی دارای دوربین دار مجاز و سایر ادوات شکار کشف و ضبط گردید.

در این رابطه چهار متهم بازداشت و پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی و روانه بازداشت موقت شدند.

بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه  ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر قوچ یا میش وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است. بنابراین متهمین می بایست این مبلغ را به حساب دولت واریز نمایند.

همچنین متهمین در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده محاکمه و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهند شد.

بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید، اسلحه ها و ادوات کشف شده تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست می باشد.

مقام قضایی می تواند با استناد به ماده مذکور و ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی نسبت به ابطال مجوز حمل سلاح های کشف شده اقدام و دستور مصادره اسلحه های مربوطه به نفع دولت را صادر نماید.

—————————————————————————————————————————————————————————–

آخرین اخبار محیط زیست و حیات وحش کشور را بصورت لحظه ای و در کوتاه ترین زمان از طریق کانال تگرام دیده بان دریافت کنید.

+1
-82
  

1 دیدگاه

  1. محسن رزاقی می‌گوید:

    جهل، بی فرهنگی و قصاوت قلب و دزدی از سرمایه های ملی….
    این همه اسلحه در دست مردم چه میکند؟؟!!! کی باید فکری اساسی شود.
    هر گونه سلاح مجاز و غیر مجاز باید معدوم شود ما پول خون حیات وحش مظلوم را نمیخواهیم.

    داغ Thumb up 27 Thumb down 39

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>