عیسی کلانتری بعنوان رییس سازمان حفاظت محیط زیست منصوب شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): با حکم دکتر حسن روحانی رییس جمهور، دکتر عیسی کلانتری به سمت معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست منصوب شد.

در حکم رییس جمهور خطاب به دکتر عیسی کلانتری آمده است: به استناد اصل یکصد و بیست و چهارم قانون اساسی و نظر به مراتب تعهد و تجربیات جناب‌عالی به موجب این حکم به عنوان «معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست منصوب می‌شوید.

توفیق شما را در خدمت به کشور و ملت شریف ایران با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید از خداوند بزرگ مسألت می‌نمایم.

دکتر عیسی کلانتری در دولت یازدهم، مشاور معاون اول رئیس جمهور در امور آب، کشاورزی و محیط زیست و دبیر ستاد احیاء دریاچه ارومیه بوده است.

عیسی کلانتری متولد ۱۳۳۱ در مرند و دارای مدرک دکترای فیزیولوژی و بیوشیمی محصولات زراعی  از دانشگاه ایالتی آیوا آمریکا می باشد. وی همچنین دارای لیسانس زراعت گرایش اصلاح نباتات از دانشکده کشاورزی دانشگاه ارومیه و فوق لیسانس فیزیولوژی زراعی از دانشگاه نبراسکا در آمریکا است.

او همچنین در دولت های اول و دوم آیت الله هاشمی رفسنجانی وزیر کشاورزی بود. وی از سال ۱۳۸۱ با تشکیل خانه کشاورز به عنوان یک نهاد صنفی بخش کشاورزی، دبیرکل آن شده و تا کنون در این سمت فعالیت می‌کند.

+106
-6
  

24 دیدگاه

  1. رشید می‌گوید:

    خواسته همه ما مردم از ایشان انجام تمامی وظایفی است که برعهده سازمان ح م ز میباشد و خواستار بهبود وضعیت فعلی و بکار گیری از کارشناسان واقعی در همه امور هستیم .درضمن میخواهیم که سیاست و کارهای دیگر را به این سازمان راه ندهد و مخلصانه در حفظ محیط زیست باشد و اجازه دخالت دیگران و جناحیون را به این حوزه ندهد و باتلاش در این راه ثابت کند فرق کسی که تمام حواس و توانش را در حفظ حفاظت محیط زیست میگذارد با افراد دیگر چیست ..زیرا دیگر جای اشتباه و ناکارامدی نیست.به امید روزهای بهتر برای محیط زیست .

    پر طرفدار Thumb up 23 Thumb down 1

  2. رضا ایرانی می‌گوید:

    امیدوارم در حفظ محیط زیست در آستانه نابودی کشورمون موفق بشه

    پر طرفدار Thumb up 18 Thumb down 3

  3. زهرا می‌گوید:

    امیدوارم ایشون هم مثل خانم ابتکار پروانه شکار صادر نکنند تا طبیعت بتونه از این شکارچیان نفس بکشه

    پر طرفدار Thumb up 66 Thumb down 44

    • دوستدار محیط زیست می‌گوید:

      خانم محترم لطفا به این جنگ پایان دهید حرفای بچه گانه نزنید لطفا این همه محیط بان و شکارچی کشته شدن بس نبود مگر پروانه شکار صادر شود چه اتفاقی میافتد کشورهای اروپایی همه ساله این کار را انجام می دهند چه مشکلی پیش آمده اگر درست اداره شود شکار کردن یک چهارم تولید مثل است یعنی هر چقدر هم که شکار کنند باز ۳ برابر افزایش دارند فقط اصولی و زمان مشخص خودش باید اداره شود عاقل باشید و فیلم های کشورهای اروپایی را مشاهده نمایید من خودم به کشورهای اروپایی زیاد رفته ام و شاهد شکار آن ها بوده ام شاید ۵۰ نفر شکارچی ایرانی به اندازه یکی از شکارچی ها آن ها در سال به اندازه آنها شکار کند خودم دیده ام که یک شکارچی اروپایی در یک روز شکار یک وانت پر کرده از اردک و به سمت کمپ می رفت کجا یک شکارچی ایرانی در یک روز چنین کاری میتواند انجام دهد نهایت ۱ تا چهارتا پس این عقلانی نیست که به دشمنی بین محیط بانان و شکارچی ها ادامه دهیم قانون ها سختی که اجرا می شود شخص رو به خاطر یک پرنده کوچک ۳ ماه زندانی میکنند و بماند چه بلاهایی که به سرش نمی آورند پس دور از انتظار نیست وقتی با محیط بان رودر رو شود تیر اندازی مستقیم داشته باشند و این عمل یعنی قتل چه از طرف محیط بان و چه از طرف شکارچی عاقل باشید و راهکار درست دهید

      پر طرفدار Thumb up 47 Thumb down 18

      • رشید می‌گوید:

        درضمن هیچگاه تابحال در مناطق ۴گانه پروانه پرنده صادر نشده در واقع ۲۰درصد از کل بیابان و مرتع های کشور هیچگونه پرنده ای شکار نمیشود و دراین چند سال به قدری زیاد شده اند که به اطراف پراکنده میشوند پس خودشان باعث در گیری هستند و فقط دنبال بگیر وببند و گرفتن جریمه میباشند و جان محیط بان و شکارچی و متخلفین برایشان ارزشی ندارد .اگر قانونگذار قانون را اجرا نکند از متخلفین نمیتدان انتطار داشت تخلف نکنند .چرا در کشورهای دیگر اینقدر تخلف نمیشود رتبه اول در کشور ماست چون قانون اجرا نمیشود و فقط پول ارزش دارد کشوری که تا همین الان سلاح تولید میکند و یا وارد میکند و به بازنشسته های هر اورگانی سلاح سهمیه میدهد پس بدنبال چیست .این همه مناطق حفاطت شده وجود دارد برای ازدیاد پرندگان خشکزی و آبزی .پس به چه دلیل مناطق آزاد مجوز داده نمیشود .این را بدانید شکارچی قانونمند خود یک محیط بان است

        پر طرفدار Thumb up 38 Thumb down 14

        • اریا می‌گوید:

          خواهشا کلمه ننگین شکارچی رو با کلمه زیبای محیط بان در یک رده قرار ندهید.
          محیط بان وقتی که وارد یک منطقه میشود سعی می کند که هیچ نشانی از خود به جا نگذارد تا طبیعت صدمه نبیند ولی شکارچی که پاش رو تو طبیعت میزاره انگار داعش وارد شده و کل یک منطقه رو به ویرانی میکشد.

          پر طرفدار Thumb up 51 Thumb down 38

      • اریا می‌گوید:

        راستی میگه باید سازمان پروانه شکار بدهد تا شکارچیان راحتر بتوانند حیوانات را نابود کنند.
        با این وضع اینا به زحمت میفتن.
        شکارچیان عزیز خجالت هم خوب چیزی هستش.
        کل قوچ و میش هایی که باید در داخل یک پارک ملی یا منطقه حفاظت شده زیست میکردند حالا همون تعداد باقی مانده برای کل کشور همه این ها حاصل شکار های با مجوز و بدون مجوز شکارچیان هستش.
        من از آقای کلانتری می خوام که تمام شکارچیانی که به سازمان نفوذ کردند را بیرون بیاندازند و اجازه دخالت در امور زیست محیطی به شکارچیان و غاصبان طبیعت داده نشود.

        پر طرفدار Thumb up 48 Thumb down 35

      • اریا می‌گوید:

        الگو گرفتن از کشور های اروپایی یعنی افزایش نسل گونه های جانوری که شکارچیان به آن علاقه دارند و انقراض تمام گونه هایی که شکارچیان میل چندانی به شکارشان ندارند نظیر: پلنگ، یوز پلنگ،خرس،سیاه گوش،گرگ و… البته افزایش نسل این گونه ها هم به هیچ دردی نمی خورد چون این ها در یک محیط محصور تکثیر می یابند و توان زیستن در طبیعت و مقابله با شکارچیان طبیعی را نداشته و صرفا برای تامین گوشت شکارچیان پرورش می یابند که در نهایت کشته خواهند شد.

        پر طرفدار Thumb up 48 Thumb down 32

      • سید احمد میرمجیدی می‌گوید:

        اقای شکارچی اگر به شکار کردنت افتخار میکنی اسم دوستار محیط زیست رو از رو خودت بردار.اینهایی که گفتی واسه اروپاست نه ایران.ماچی مون شبیهه اونهاست که تعداد شکار مون باید مثل اونا باشه؟؟؟مدیریت بر محیط زیست اونها رو داریم؟؟؟؟پس مقایسه نکن .با شرایط فعلی شکار یعنی تخریب محیط زیست

        موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 3

    • Ali می‌گوید:

      پروانه ندهند که درگیرى بیشتر شود!؟شما جواب خونهاى ریخته شده رو میدهید؟

      پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 8

  4. من هستم می‌گوید:

    بدبخت شدیم!
    رئیس محیط زیستی که جز سابقه کشاورزی چیزی ندارد!
    کاش دکتر اسماعیل کهرم به این سمت منصوب میشدند، متاسفانه نگاه سیاسی و جناحی به امر محیط زیست چیزی جز ویرانی طبیعت را به ارمغان نخواهد آورد.

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 12

  5. مسعود شهرابی می‌گوید:

    متاسفانه دولتی که همیشه دم از حفاظت از محیط زیست میزنه در عمل کسی رو سکاندار سازمان ح م ز کرده که هیچ تخصص و دانشی در این زمینه نداره!
    بهتره بدونید عیسی کلانتری از طرفداران پر و پا قرص حمایت از محصولات تراریخته هست که همگی میدونیم محصولات تراریخته دشمن تنوع زیستی و محیط زیست و سلامت بشر هست
    جالبه بدونید ما محصولات تراریخته رو از کشور فرانسه که در اون مصرف محصولات تراریخته ممنوع هست وارد و بدتر محصولات ارگانیک به فرانسه صادر می‌کنیم!!
    باید شخصی چون دکتر فاضل یا امثال دکتر فاضل برای این پست انتخاب میشدن!
    داستان داستانه از چاله به چاه رفتنه…

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 4

  6. DORNA می‌گوید:

    فقط باید منتظر بود…
    هیچ تصوری ندارم از اینکه نگاه و زاویه دید آقای کلانتری به حیات وحش، گونه های در خطر انقراض، یوزپلنگ، گورخر، خرس سیاه بلوچی، کفتار و… چگونه است؟!

    تا چه اندازه این گونه ها را سرمایه های برگشت ناپذیر و گنجینه های ملی می داند که باید حفاظتشان کرد و برای احیای نسلشان سرمایه گذاری کرد…

    خدا خودش آخرین روزنه های امید ما را روشن نگه دارد و حیات وحش به نفس افتاده این سرزمین از چاله به چاه نیفتاده باشد…

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 3

  7. محسن رزاقی می‌گوید:

    پس تخصص در زمینه زیست شناسی چه؟ سوابق در زمینه حمایت و حفاظت از جانداران و حیات وحش چه؟….
    همش که شد کشاورزی، کشاورزی، کشاورزی!
    نکند خدایی ناکرده نگاه ایشان به طبیعت نگاه بهره برداری باشد ما نگاه حفاظتی میخواهیم….
    مسئول باید دلسوز باشد.
    چیزی از طبیعت رنجور کشور ما نمانده، اگر بخواهیم مانند گذشته فقط به سودمان باندیشیم وای بر ما. ( مثال این طبیعت همچون گاویست که آنقدر از آن دوشیده ایم که از شدت شیر دادن دیگر رمقی در آن نمانده و ازشدت ضعت رو به موت افتاده )

    بقول جناب درنا که به اصل نیکو و لازمی اشاره فرمودند:

    ((نگاه یک مسئول به طبیعت نباید یک نگاه بهره بردارانه باشد بلکه نگاه یک مسئول باید یک نگاه حفاظتی باشد))

    پر طرفدار Thumb up 44 Thumb down 28

  8. دوستدار محیط زیست می‌گوید:

    خانم ابتکار در راستای حفاظت محیط زیست به جای بهبود و افزایش گروه جانوری چه چهارپا و چه پرنده کوتاهی کرد و فقط تعدادی انسان از جمله محیط بان و شکارچی را از بین برد و تا چند سال آینده عواقب این دشمنی در کشور عزیزمون خواهد بود امیدوارم دکتر کلانتری از سواد و علم خود استفاده کند و به نحوی عاقلانه اول به این دشمنی و جنگ و جدار بین شکارچی و محیط بان پایان دهد و سپس نسبت به تکثیر و بقا محیط زیست تصمیم گیری نماید در دوره خانم ابتکار این چند سال ما نه تنها شاهد رشد و افزایش جمعیت محیط زیست نشدیم بلکه خیلی وضع محیط زیست نابسامان و جمعیت موجودات وحشی کمتر شد و خیلی از خانواده ها داغدار شدن من از رئیس محیط زیست خواهشمندم کاری کنند که دیگر شاهد مرگ و از بین رفتن جوانان کشورمون و داغدار شدن خانواده های آن ها نشویم با تشکر

    پر طرفدار Thumb up 28 Thumb down 5

    • اریا می‌گوید:

      شما نگران این درگیری ها هستین چون میترسین که پاتون رو تو طبیعت بزارین و محیط بانان جلوی شکار شما رو بگیرن.
      شکارچیان از درگیری با محیط بانان میترسن چون به غیر از موجودات بی دفاع زورشون به کس دیگه ای نمیرسه و حالا می خوان درگیری کم بشه تا با استرس کمتر حیات وحش رو نابود کنند.

      پر طرفدار Thumb up 37 Thumb down 31

      • رشید می‌گوید:

        شما تو طبیعت نرفته اید حتما……ما شکارچیان قانونمند از خدایمان است که در طبیعت با محیط بانان روبرو شویم هم سلامی خدمتشان میدهیم وهم خسته نباشیدی خدمتشان عرض میکنیم .بدانید انقدر که شکارچیان واقعی محیط بانان را مخلصانه دوست دارند هیچ کسی ندارد بعنوان مثال سازمان ح م ز اگر به یاری محیط بانان رفته بود و قدرشان را میدانست اوضاع مالی شان و زندگیشان بهتر از این بود……میگویند ندزد و نترس .خلاصه هر سءوالی شما و دوستان و هم فکرانتان در این زمینه ها دارید از محیط بانان بپرسید اگر هم با این حرفها دنبال برهم زدن دوستی مابین شکارچیان واقعی و محیط بانان عزیز هستید عرض کنم خدمتتان….. شتر در خواب بیند پنبه دانه…….

        پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 1

      • دوستدار محیط زیست می‌گوید:

        البته از شما افراد تند رو بیشتر از این انتظار نمیرود چون ذهنتون رو محدود به این نموده اید که شکارچی نباید باشد و اصلا فکر چیز دیگری نیستید اگر عاقل باشید و حبابی تو خالی که در آن قرار گرفته اید خارج شوید و محیط اطرافتون رو ببینید متوجه خواهید شد که این طرح جدیدی که اجرا شد چه عواقب و ضررات بدی داشت بنده شکارچی نیستم اما عاقلم و منطق دارم و در حال حاضر نیز استاد دانشگاه هستم یکسری موارد هستن که شماها باید آموزش داده بشید تجربه شما کافی نیست قانون این است هر انسانی بنا بر سهم خودش میتواند از طبیعت استفاده کند شما و یا هیچ کس دیگری نمیتوانید جلوی این را بگیرید حالا بعضی فراتر از حد خودشون میخواهند که به دو صورت است قانونی و غیر قانونی اگر بخواهیم به صورت کلیشه ای یا stereotype بگوییم از نظر شما این کار به صورت قانونی نباید انجام شود که در این چند سال شاهدش بودیم که چه اتفاقات بدی رخ داد اما اگر قانونی صورت گیرد چندین امتیاز خوبی دارد در مرحله اول جدا شدن از دیواره تنش و درگیری دوم تولید ، درآمد ، آسایش کنترل بهتر نظارت ساده تر استرس کمتر و …… خیلی چیزهای دیگر که اینجا فرصتش نیست بیان کنم من امیدوارم که طبق روال قبل پیش نرود چون تعدادی افراد هستن فقط متنفر شده اند از شکارچی کار با چیز دیگری ندارند چه مشکلی پیش خواهد آمد و من امیدوارم جنابب آقای کلانتری به این حرفهای بچه گانه و بدون منطق و بدون هیچ سندی که نشانگر رفع ضعف محیط زیست باشد توجهی نکند و راهکارهای پیش بردی ارائه دهد . با تشکر از سایت دیده بان

        پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 2

      • Ali می‌گوید:

        ولى من عکسش روفکر میکنم!شما بفرما وسط گود بجاى اسمان و ریسمان بافتن!

        پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 4

      • جواد می‌گوید:

        وشما هم دستتون نمیرسه و میگید بو میده چون جرات یک شب تو طبیعت خوابیدنو ندارید

        موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 1

  9. محسن رزاقی می‌گوید:

    لطفا فکری برای کمبود نیروی محیط بان و امکانات و مشکلات این عزیزان بکنید. لطفا دیگر مجوز اسلحه و پروانه شکار ندهید.
    لطفا جلوی تخریب زیستگاه ها را بگیرید، مجوز ویلاسازی ها جاده سازی ها و معدن سازی ها همه از خطوط خطر بر محیط زیست است.
    چرای بیرویه دام و تهدیدهای چوپانان، پدیده شوم زمین خواری، مجوز سدسازی ها از خطرات است.
    لطفا بالاخره حیات وحش و طبیعتی که آبستن حوادث و بلایا بوده و زیر چکمه تنها گونه مهاجم (بشر) در آستانه نابودیست را نجات دهید
    یکی از بزرگترین شعارهای ما این است:
    طبیعت باید بکر و دست نخورده بماند.

    پر طرفدار Thumb up 32 Thumb down 23

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>