عاملین شکار یک قوچ وحشی جوان در پارک ملی سرخه حصار دستگیر شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): صبح امروز (دوشنبه ۲۳ مرداد) به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر ورود گروهی از شکارچیان غیرمجاز به پارک ملی سرخه حصار، نیروهای یگان محیط زیست این پارک وارد عمل شدند.

رئیس اداره پارک های ملی خجیر و سرخه حصار در این باره گفت: محیط بانان پس از مدتی جست و جو و دوربین کشی به یک خودروی ریو نوک مدادی در حال خروج از منطقه مشکوک شدند.

امامعلی یگانزاده اظهار داشت: مامورین خودروی مذکور را متوقف نموده و هنگامیکه قصد بازرسی از آن را داشتند با ممانعت و تمرد سرنشینان خودرو که دو مرد و یک زن بودند مواجه شدند.

سرنشینان خودرو با مامورین درگیر شدند تا اجازه بازرسی از خودرو را ندهند اما در نهایت مجبور به تمکین به خواست محیط بانان شدند.

در بازرسی از داخل صندوق عقب خودروی مذکور لاشه کامل یک قوچ وحشی جوان (۲ الی ۴ ساله) کشف و ضبط و سه متهم در این رابطه بازداشت شدند.

متخلفین پس از اقدام به شکار، اسلحه بکار رفته در تخلف را از منطقه خارج نموده و سپس برای انتقال لاشه قوچ اقدام کرده بودند که توسط محیط بانان دستگیر شدند.

متهمین از شکارچیان متخلف سابقه دار و حرفه ای به شمار می روند که پیش از این نیز دارای پرونده تخلف در زمینه شکار و صید بوده اند.

این متخلفین یک خانم را نیز همراه خود کرده بودند تا در پوشش تفریح خانوادگی کسی به حضور و تردد آنها در منطقه مشکوک نشود.

متهمین پس از بازجویی و تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی و تمرد از فرمان مامورین حین انجام وظیفه به مراجع قضایی معرفی شدند.

با دستور مقام قضایی عامل اصلی شکار غیرمجاز قوچ وحشی روانه زندان مرکزی تهران شده و دو متخلف دیگر تا زمان رسیدگی به پرونده با قید ضمانت آزاد شدند.

بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه  ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر قوچ یا میش وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است. بنابراین متهمین می بایست این مبلغ را به حساب دولت واریز نمایند.

متهمین علاوه بر پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست، در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده در محدوده پارک ملی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۳ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و هشتصد هزار ریال تا ۲۰ میلیون ریال محکوم خواهند شد.

—————————————————————————————————————————————————————————–

آخرین اخبار محیط زیست و حیات وحش کشور را بصورت لحظه ای و در کوتاه ترین زمان از طریق کانال تگرام دیده بان دریافت کنید.

+32
-1
  

10 دیدگاه

  1. نیما می‌گوید:

    باید اسلحه این افراد کشف و ضبط بشه

    پر طرفدار Thumb up 61 Thumb down 42

  2. محسن رزاقی می‌گوید:

    درود بر محیط بانان قهرمان.
    ننگ بر جانیان خائن.
    مگر این ها سابقه دار نیستند حبسشان باید غیر قابل خرید باشد از گلوله باقی مانده در بدن جانور باید سلاح را شناسایی کرده و از متخلفین ضبط کنند.
    کلیه لوازم مورد استفاده در شکار مثل وسیله نقلیه باید مصادره شود.
    این میزان مجازات برای متخلفین سابقه دار کافی نیست، و با متخلفین سابقه دار باید به شدت برخورد شود.

    پر طرفدار Thumb up 101 Thumb down 77

  3. همیار می‌گوید:

    کنترل کردن این پارک با توجه به مجاورت ان با روستای ترکمن و شهرک زیتون بسیار دشوار میباشد. خسته نباشید محیط بانان

    پر طرفدار Thumb up 45 Thumb down 27

  4. مینالیزا می‌گوید:

    خسته نباشید جناب یگان زاده و پرسنل محترم زحمتکش ، امیدوارم با افزایش محیطبان قبل از شروع شکار اقدام به دستگیری مجرمان و شکارکشان شود

    پر طرفدار Thumb up 50 Thumb down 39

  5. حامد می‌گوید:

    جناب یگان زاده عزیز جدا خسته نباشید ممنونیم.

    پر طرفدار Thumb up 42 Thumb down 36

  6. خورشید می‌گوید:

    امیدوارم با توجه به سابقه دار بودن و ممانعت در انجام وظیفه ی ضابطین قضایی به اشد مجازات محکوم بشن! هرچند که اشد مجازات هم توی این کشور برای چنین جرائم بزرگی بسیار ناچیز و مضحکه!! این اشرار دشمنان جدی حیات وحش و از بی فرهنگ ترین نوع مجرمین هستن و حضورشون در جوامع انسانی خطرناکه!! باز هم تاکید می کنم که معاینه و تحقیقات روانشناسی در مورد این گروه از مجرمین حتما باید در قوانین گنجانده بشه.
    اون خانم هم مورد بسیار جالبیه! توی آینه به خودت نگاه کن و فکر کن اجازه دادی برای چه کاری ازت استفاده بشه… کثیف ترین کار ممکن! توسط چه افرادی؟؟ دون پایه ترین و بی ارزش ترین آدم های ممکن… متاسفم برات…

    پر طرفدار Thumb up 64 Thumb down 45

  7. محمد کریمی می‌گوید:

    از گرفتار شدن این متخلفین خوشحالم، ولی چیزی که بیشتر از همه خنده را روی لبهای بنده و مسلما سایر شکارچیان محترم می آورد، نوشتهای برخی از دوستان به اصطلاح طرفدار محیط زیست و مخالف شکار است.
    این دوستان فیلم پلیسی زیاد نگاه میکنند، ( از روی گلوله ی در بدن شکار سلاح را شناسایی کنند)خدا عمرشون بده حسابی خندیدم.

    پر طرفدار Thumb up 44 Thumb down 21

  8. علی می‌گوید:

    سرخه حصار رو واقعا نابود کردن

    داغ Thumb up 24 Thumb down 23

  9. یوز ایرانی می‌گوید:

    آقا توقیف اسلحه فقط یه پوله دوباره تو جیب دولت. این کلمه رو بدانید شکارچی با شکار کش فرق میکنه.به علی و اولادش قسم.ما ضعف مدیریتی داریم انقد نگین شکارچیو بگیرید بکشید واقعا اگه طرفدار محیط زیستین و مردین یه روز مغرر کنین جمع بشین جلو مجلس تا جلو شکار خارجیارو بگیریم بعد منو بقیه دوستان تفنگامونو میزاریم دکور

    پر طرفدار Thumb up 25 Thumb down 10

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>