رییس جمهور: حفظ جنگل‌ها از دیگر اولویت‌های دولت دوازدهم است

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): رییس جمهور در جلسه دفاع از وزرای پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اولویت‌های دولت دوازدهم در موضوع محیط زیست گفت: اصلاح مدیریت منابع آب، مقابله با فرسایش خاک، بویژه در مساله احیای جنگل‌ها، مقابله با آلودگی هوا بویژه در کلان شهرها، مقابله با ریزگردها از اولویت‌هایمان است.

بویژه در مقابله با ریزگردها با مدیریت جدید سازمان محیط زیست مفصل صحبت کردم. حفظ جنگل‌ها و مدیریت پسماندها نیز از دیگر اولویت‌هایمان است.

+32
0
  

5 دیدگاه

  1. کفتار راه راه می‌گوید:

    با تشکر از برنامه حفاظت جنگلها
    توسعه اصولی و حساب شده هیچ منافاتی با حفظ طبیعت و جنگلها ندارد و برای مثال می توان یک بانک اطلاعاتی برای معادن درست کرد و در درجه اول معادن نواحی با پوشش گیاهی ضعیف را استفاده کرد و در سالهای بعد با روشهای پیشرفته آینده در صورت لزوم به سراغ معادن مثلا در نواحی جنگلی رفت. همچنین بایستی گفت توسعه فقط کارخانه ها و شهرهای شیک و به روز نیست بلکه حفظ طبیعت و جنگلها و افزایش اطلاعات مردم از طبیعت و ارتقا فرهنگ حفظ طبیعت را هم شامل می شود. چه بسا جایی به ظاهر پیشرفته نیاید ولی فرهنگ بالای حفظ طبیعت داشته باشد که خود پیشرفت است. همچنین روش کامل حفظ جنگلها این است که دولت علاوه بر حفظ و احیای آنها با تقویت قوانین و همچنین فرهنگ عمومی مردم، کاری کند که بعد از این دولت و در سالهای بعد هم همین رویه حفظ جنگلها تداوم یابد.

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 1

  2. اریا می‌گوید:

    حفظ گونه های جانوری هم که هیچ. برای حیات وحش هم هیچ برنامه ای ندارند البته به جز دادن مجوز شکار برای غارتگران برنامه ای برای ازدیاد نسل وحوش ندارند

    پر طرفدار Thumb up 26 Thumb down 16

    • محسن رزاقی می‌گوید:

      جناب آریا، حیات وحش ما مظلوم است.
      متاسفانه معلوم نیست، سازمان انگار به حضرات میرشکار باج میدهد، حیات وحش نحیف لبه پرتگاه را نمیبیند، و خون این همه حیات وحش و محیط بان را نادیده گرفته است.
      فقط پول صدور مجوز و پروانه شکار را میگیره، یا بهتره بگم پول خون حیات وحش بی زبان بی پناه را….
      یک حق تیر ناقابل در مقام دفاع به جهت برخورد با اون قاچاقچیا و جانی های متخلف که محیط بانامون را به چه روز در میاورند را هم نمیدهند.
      اما با اخذ این همه جریمه ها، کمی نیرو برای محیط بان، کمی توجه به وضع معیشت محیط بان، کمی امکانات برای محیط بان ووو….. در نظر نمیگیرند و هر گاه که صحبتش را میکنیم میگویند بودجه کم است از آن طرف میگوییم مسئله محیط زیست از اولویت هاست!!!
      قبلا هم گفته بودم انگار هدف برای سازمان همان دو چیز میباشد:
      ۱ پول
      ۲ کم کردن بار مسئولیت.

      داغ Thumb up 2 Thumb down 6

  3. محسن رزاقی می‌گوید:

    بسیار خوب، بسیار متشکریم.
    لطف کنند به طرح تنفس حیات وحش نحیف نیز مانند جنگل ها که بشدت نیاز هست بپردازند.
    قطعا این طرح میتواند همانند طرح تنفس جنگل ها از اقدامات بزرگ در سال جاری باشد که همه را بسیار امیدوار میکند.

    پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 18

  4. شاهین می‌گوید:

    امیدواریم واقعاً

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>