عامل شکار یک قوچ وحشی در بحر آسمان جیرفت شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: به دنبال دکسب اطلاعاتی مبنی بر انجام شکار غیرمجاز در منطقه حفاظت شده بحر آسمان، نیروهای یگان محیط زیست جیرفت به تحقیق در این رابطه پرداختند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان جیرفت در این باره گفت: محیط بانان پس از شناسایی یک مظنون در این رابطه موضوع را با مقام قضایی در میان گذاشته و پس از اخذ نیابت قضایی از دادستان محترم جیرفت به همراه مامورین نیروی انتظامی وارد منزل مظنون شده و به تفتیش این مکان پرداختند.

محمد کمالی: در بازرسی از منزل این متهم حرفه ای و سابقه دار مقداری گوشت شکار از متعلق به قوچ وحشی به همراه یک اسلحه شکاری دارای جواز حمل کشف و ضبط گردید.

در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی گردید.

بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه  ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک قوچ یا میش وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است که متهم می بایست این مبلغ را به حساب دولت واریز نماید.

همچنین متهم در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهد شد.

—————————————————————————————————————————————————————————–

آخرین اخبار محیط زیست و حیات وحش کشور را بصورت لحظه ای و در کوتاه ترین زمان از طریق کانال تگرام دیده بان دریافت کنید.

+1
-2
  

2 دیدگاه

  1. آریایی می‌گوید:

    با اونکه جرائم زیاد شده باز یه عده بیخیال نمیشن

    داغ Thumb up 5 Thumb down 3

  2. محسن رزاقی می‌گوید:

    به امید برچیده شدن شکار…..

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>