قراردادهای تمامی مجریان بهره برداری از جنگل های شمال تا پایان سال خاتمه می یابد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری روز یکشنبه ۹۶/۶/۲۶ با سفر به استان مازندران و در بازدید از طرح های جنگل داری داراب کلای شهرستان ساری گفت: در برنامه ششم توسعه کشور طرح توقف بهره برداری صنعتی و تجاری از جنگل های شمال یکی از مهمترین طرح های سازمان جنگل ها محسوب می شود.

خداکرم جلالی افزود: تاکنون ۶۰ درصد قرارداد مجریان بهره برداری از جنگل های شمال خاتمه یافته و مابقی نیز تا پایان سال جاری فسخ قرارداد می شود.

جلالی خاطر نشان کرد: به منظور تامین کسری نیازهای چوبی کشور، زراعت چوب در سطح ۷۵ هزار هکتار در برنامه ششم توسعه به اجرا در می آید.

رییس سازمان جنگل ها نیاز چوبی کشور را در حال حاضر ۶ میلیون مترمکعب برشمرد که ۵ میلیون متر مکعب آن از محل زراعت چوب و ضایعات باغی و ۵۰۰ هزار مترمکعب آن از محل واردات و ۵۰۰ هزار مترمکعب دیگر  آن که تا سال گذشته از محل جنگل های شمال برداشت می شد از امسال باید در قالب زراعت چوب جبران شود.

به گفته مسئول اول منابع طبیعی کشور، طرح توسعه زراعت چوب می تواند مناسب ترین جایگزین برای طرح استراحت جنگل باشد.

—————————————————————————————————————————————————————————–

آخرین اخبار محیط زیست و حیات وحش کشور را بصورت لحظه ای و در کوتاه ترین زمان از طریق کانال تگرام دیده بان دریافت کنید.

+20
0
  

7 دیدگاه

  1. کفتار راه راه می‌گوید:

    واقعا این کار لازم بود. الان هر سال تابستان به علت تخریب جنگلها در گلستان سیلابهای گل ولای رخ می دهد و علاوه بر کشته شدن چند نفر و خسارت به دامها و کشاورزی و غیره و هزینه گل برداری از نواحی سیل زده (بنده در مینودشت ده پانزده سانت گل رس رسوب شده در یک ناحیه وسیع را دیده ام) کلی خاک حاصلخیز از بین می رود که مطمنا از درآمد حاصله از بریدن درختان بیشتر است.

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

  2. جمشید می‌گوید:

    لطفا دست نگهدارید:
    هنوز فرصت داریم،
    هنوز وقت داریم.!

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  3. رشید می‌گوید:

    باور کنید همین شش ماه باقیمانده به اندازه چند سال خواهند برد حتی یکروز هم نباید عقب کشید مگر خسارتی که وارد میکنند چه مقدار است که نمیتوانندجلوگیری کنند و جلوی این نابودی را بگیرند

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 0

  4. آریایی می‌گوید:

    زراعت چوب عالیه. توقف غارت جنگلهای هیرکانی عالی تر

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 1

  5. میلاد صداقتی می‌گوید:

    بسیار عالی

    موافقم / مخالفم Thumb up 3 Thumb down 1

  6. داریوش2016 می‌گوید:

    به جای زراعت چوب جنگلکاری کنید و چوب رو از روسیه وارد کنید زراعت چوب باعث فرسایش و فقر خاک میشه چوبی که بدست میاد از هوا نیست که مواد معدنی رو از خاک میگیره

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>