بر اثر حمله خرس در دزفول یک نوجوان به شدت مجروح شد

.

……………………………………………اخطار: این گزارش حاوی تصاویر ناراحت کننده ای می باشد.


پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): روز گذشته  یک نوجوان عشایر که در حال چوپانی گله گوسفندان بود در منطقه احمد فداله دزفول مورد حمله یک خرس قهوه ای قرار گرفته و به شدت زخمی شد.

رییس اداره محیط زیست دزفول در این باره گفت: پس از اطلاع رسانی افراد محلی بدلیل عدم امکان اعزام بالگرد از دزفول و شرایط محلی منطقه، یک فروند بالگرد از استان لرستان به محل حادثه اعزام و مصدوم به بیمارستان شهر الیگودرز منتقل گردید.

فرهاد قلی نژاد اظهار داشت: حمله خرس به نوجوان مذکور در حال بررسی است و ضمن هماهنگی جهت درمان کامل مصدوم در بیمارستان الیگودرز اطلاع رسانی لازم به مردم محلی و عشایر منطقه در خصوص جلوگیری از هرگونه آسیب رسانی به خرس قهوه ای صورت گرفته است

در این رابطه اهالی محل و خانواده نوجوان مجروح با نهایت همکاری اعلام نموده اند که هیچگونه آسیبی به خرس مذکور وارد نخواهند نمود.

مناطق کوهستانی شمال دزفول بویژه مناطق سالن کوه ، احمد فداله ، دره کاید ، هفت تنان و لنگر کوه زیستگاه های بکر گونه های مهمی نظیر خرس قهوه ای و پلنگمی باشد که نیاز است عشایر و چوپانان و همچنین گردشگران از ورود به مناطقی که قلمرو زیستی و لانه و پناهگاه جانوران وحشی بویژه در ارتفاعات و جنگل های انبوه است و همچنین از انجام اقدامات و حرکاتی که موجب تحریک حیوانات میشود خودداری نمایند.

لازم به ذکر است سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان متولی حفاظت از حیات وحش در صورت ورود خسارت ناشی از حمله جانوران وحشی به انسان،  دام و محصولات کشاورزی در مناطق تحت حفاظت و زیستگاه ها پس از احراز شرایط قانونی نسبت به جبران خسارت اقدام می نماید.

—————————————————————————————————————————————————————————–

آخرین اخبار محیط زیست و حیات وحش کشور را بصورت لحظه ای و در کوتاه ترین زمان از طریق کانال تگرام دیده بان دریافت کنید.

+15
-6
  

9 دیدگاه

  1. رضا۱۳۹۴ می‌گوید:

    با همدردی و آرزوی سلامتی این کودک
    اگر محوطه زندگی وحوش را از چراگاه ها تفکیک و همچنین به دقت مشخص کنیم ضمن جلوگیری از وقوع چنین حوادث دردناکی حداقل نمونه هایی از اکوسیستم کامل هر ناحیه در عصر حاضر که جمعیت چند و همچنین سرانه مصرف هر فرد نیز چند برابر شده، برای آینده حفظ می شود.

    پر طرفدار Thumb up 23 Thumb down 3

  2. جمشید می‌گوید:

    با امید بازیابی سلامتی برای این نوجوان بازیگوش و کنجکاو
    بردن گله به ارتفاعات بالاتر جهت دسترسی به علوفه مرغوب و تازه رسته این هزینه ها را هم دارد.!!

    داغ Thumb up 26 Thumb down 24

  3. رضا۱۳۹۴ می‌گوید:

    اگر مثل پلنگ، که بیمه ما آنرا تحت پوشش قرار داده سازمان محیط زیست یا یک شرکت دیگر خسارت وحوش دیگر مثل خرس را بیمه کند در این مواقع بسیار مفید خواهد بود. همچنین در این گونه زیستگاهها می توان با نصب تابلوی هشدار دهنده از ورود افراد جلوگیری کرد.

    پر طرفدار Thumb up 19 Thumb down 4

  4. مسعود شهرابی می‌گوید:

    خیلی ناراحت کننده هست واقعا این نوجوان درد و رنج زیادی متحمل شده
    برخورد با برخی حیوانات وحشی می‌تونه خطرناک باشه اما با آموزش صحیح و احتیاط و عدم ورود به برخی مناطق میشه از میزان این برخوردها کم و البته اتفاقات تلخ رو کاهش داد اما به هر حال گاهی چنین اتفاقات تلخی پیش میاد و البته از نظر من حیات وحش مقصر نیست!
    امیدوارم حال این نوجوان هر چه زودتر بهبود پیدا کنه و البته سازمان ح م ز با تمام توان پیگیر وضعیت درمانی این نوجوان عزیز باشه

    پر طرفدار Thumb up 23 Thumb down 6

  5. کبک دری سبزکوه می‌گوید:

    آفرین به امداد هوایی لرستان
    خوزستان را که آب برده !!!

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 4

  6. خورشید می‌گوید:

    خبر بسیار بسیار تلخ و دردناکی بود.
    از صمیم قلب برای این طفل معصوم دعا می کنم تا هر چه زودتر سلامتی خودش رو به دست بیاره انشالا…
    ای کاش مثل بسیاری از دیگر کشورها در اینجا هم فکری میشد برای افزایش آموزش و آگاهی افراد بومی و ایجاد فاصله ی بیشتر بین جوامع پیرامون مناطق زندگی حیات وحش تا از این حجم بالای برخوردها بین انسان و جانوران وحشی جلوگیری بشه!
    و ای کاش برای بیمه ی خرس ها هم زودتر فکری بکنن!
    تلفات این موجود باشکوه و زیبا اصلا از تلفات پلنگ کمتر نیست….
    به خصوص همین چند روز اخیر که چند فرد از این خانواده ی کوچک رو در مناطق مختلف کشور بی رحمانه از دست دادیم…

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 2

  7. داریوش2016 می‌گوید:

    آموزش رفتار درست هنگام پرخاش حیات وحش هم لازمه خیلیها تا یه جانور وحشی میبینن خودشون رو گم میکنن فرار کردن مساوی با حمله جانور. هنگامی که با خرس مواجه شدید اگه فاصله نزدیک نبود بایستید و دستهاتون رو بلند کنید بالای سرتون و بلند داد بزنید خرس درجا میخکوب میشه اما اگه فاصله خیلی نزدیک بود همونطور که هستید تکون نخورید و به چشمهای خرس نگاه نکنید ترسیدن و فرار فقط باعث تحریک خرس میشه

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 3

  8. عشق طبیعت می‌گوید:

    با آرزوی سلامتی برای این نوچوان عزیز .
    آیا تعلیف عشایر در این زمان از سال و در مناطق ییلاقی مجار است ؟

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 2

  9. عشق طبیعت می‌گوید:

    با آرزوی سلامتی برای این نوچوان عزیز .
    آیا تعلیف دام عشایر در این زمان از سال و در مناطق ییلاقی مجار است ؟

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 2

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>