شورای شهر پنجم اجرای مصوبه برج – باغ در تهران را لغو کند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): عضو مجمع نمایندگان استان تهران با تاکید بر لغو اجرای مصوبه برج – باغ شورای شهر چهارم، گفت: ساخت و سازهای غیراصولی تهران را به شهری نامتقارن تبدیل کرده است.

محمدرضا نجفی درگفت وگو با خانه ملت، درخصوص پیگیری لغو و یا اصلاح  مصوبه برج – باغ در این دوره از شورای شهر، گفت: شهرداری و شورای شهر در دوره گذشته به دلیل اینکه نتوانستند منابع درآمدی پایدار و سازنده ای را برای اداره شهرتامین کنند، متاسفانه شروع به فروش تراکم های منفی و مثبت در مکان هایی کردند که به طور حتم ظرفیت و توان احداث ساختمان ها و مجتمع های بزرگ و بلند مرتبه را نداشت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، افزود: یکی دیگر از مشکلات به وجود آمده در دوره گذشته مدیریت شهری مجوز تغییر کاربری و تبدیل باغات و فضاهای سبز به موارد مسکونی، تجاری و مسائل دیگر بود، بنابراین در این خصوص نیز خیلی ملاحظه مردم، شهروندان و شهر تهران در نظر گرفته نشد. ضمن اینکه از این مسیر سوء استفاده ها و مفاسدی نیز به صورت آزاردهنده در سیستم شهرداری و بسیاری از متقاضیان ایجاد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تهران شهری نامتقارن و دارای واقعیت های زیرپوستی نگران کننده است، تصریح کرد: باید در مدیریت و رفع این مشکلات تا جای ممکن برنامه ریزی کرد. به طور قطع شورای شهر در این دوره باید اجرای مصوبه برج – باغ را با هدف بررسی مجدد محتوایی و شکلی متوقف کند.

ضمن اینکه در صورت لزوم برای ادامه اجرای آن باید برنامه ریزی های لازم و با نظارت کافی مطابق با اصول و قواعد شهری و شهرسازی، طرح تفصیلی و طرح جامع انجام شود.

عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مصوبه برج – باغ زمینه ساز قلع و قمع باغات توسط سوداگران شده به نوعی که تمام باغات به برج و منازل مسکونی تبدیل کرده است.

این مصوبه باید هر چه سریعتر متوقف شود تا شورای شهر پنجم نسبت به تصویب مصوبه جایگزین اقدام کند.

0
0
  

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>