اجزای بدن ۱۲ پستاندار و ۲۰ پرنده وحشی از شکارچیان متخلف در کرمان کشف شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): ازحدود سه ماه قبل نیروهای یگان محیط زیست استان کرمان در جریان فعالیت های مجرمانه یک باند حرفه ای در زمینه شکار و صید غیرمجاز جانوران وحشی قرار گرفته بودند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمان در این باره گفت: پس از دریافت گزارشاتی در این زمینه واحد اطلاعات و عملیات یگان محیط زیست استان تحقیقات گسترده ای را برای شناسایی اعضای این باند آغاز کردند.

رضا جزینی زاده اظهار داشت: نیروهای یگان محیط زیست در جریان تحقیقات خود موفق شدند مخفیگاه اعضای باند در شهر ماهان (۳۰ کیلومتری کرمان) را شناسایی نمایند.

مامورین پس از اطمینان از اقدامات مجرمانه متخلفین موضوع را با مقام قضایی مطرح نمودند.

محیط بانان یگان محیط زیست استان و محیط بانان شهر کرمان پس از اخذ نیابت قضایی ورود به منزل بصورت ناگهانی وارد دو منزل مسکونی متعلق به مظنونین شده و به تفتیش این دو مکان پرداختند.

در جریان بازرسی از این دو خانه اجزای بدن متعلق به دوازده کل و بز و قوچ و میش وحشی (شامل کله، پاچه، تاکسیدرمی و بیش از چهل کیلوگرم گوشت)، اجزای بدن هجده عدد کبک و تیهو، دو کبک زنده به همراه یک قبضه اسلحه شکاری کالیبر ۱۲ دارای جواز حمل، یک قبضه اسلحه گلوله زنی متعلق به غیر، تعدادی فشنگ و سایر ادوات صید و شکار کشف و ضبط گردید.

در این رابطه دو متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی شدند.

جزینی زاده مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمان پس از متلاشی شدن این باند گفت: رویکرد اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان نگاهی مشارکت محور است لذا حفظ محیط طبیعی و انسانی بدون مشارکت مردم و نگاه راهبردی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی مقدور نخواهد بود.

بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، ضرر و زیان وارده به محیط زیست از ناحیه متخلفین معادل ۱۲۴ میلیون تومان می باشد که متهمین می بایست این مبلغ را به حساب دولت واریز نمایند.

همچنین متهمین در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهند شد.

—————————————————————————————————————————————————————————–

آخرین اخبار محیط زیست و حیات وحش کشور را بصورت لحظه ای و در کوتاه ترین زمان از طریق کانال تگرام دیده بان دریافت کنید.

+20
-38
  

7 دیدگاه

  1. DORNA می‌گوید:

    هم مجازات و هم جریمه به نسبت گستردگی تخلفاتی که داشته اند ناچیزه… بازدارنده نیست، ان شاء الله همین جریمه حداقلی به طور کامل ازشون دریافت و مجازات حبس ناچیز هم در موردشون اعمال بشه…

    اطلاع دقیق دارم کرمان در مناطقی دارای حاصلخیزترین نوع خاک برای کاشت گل محمدی و استحصال عالی ترین نوع گلاب اعلاء و اسانس ویژه ای است که معتبرترین کمپانی های تولید عطر اروپا خریدارش هستند…

    کاش این مردم سرمایه عمرشون رو صرف ارز آوری به ایران می کردند نه نابودی آخرین ذخایر ملی و طبیعی…

    پر طرفدار Thumb up 26 Thumb down 9

    • خورشید می‌گوید:

      برای کشت گل و گلاب نیاز به دزدی و جنایت نیست آخه!! اینها به خوردن مال حروم و وحشی گری عادت دارن!! این حجم توحش توی هر کشور متمدن و توسعه یافته ای رخ بده بهش به عنوان یک جرم و جنایت گسترده ی ضد اجتماعی رسیدگی میشه! و قطعا عوامل اون رو تحت معاینات روانی جدی قرار میدن و اجازه ی نزدیک شدن به مناطق طبیعی و حیات وحش برای همیشه از اونها سلب میشه!! درست مثل دور نگه داشتن یک گوشتخوار هار از باقی موجودات!!

      داغ Thumb up 4 Thumb down 17

  2. پلنگ هفتاد قله (مهراب) می‌گوید:

    این جریمه های نقدی که از قاتلان محیط زیست گرفته میشه دقیقا کجا خرج میشه؟
    چرا در همان منطقه خرجش نمیکنن

    پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 12

  3. مسعود شهرابی می‌گوید:

    قطعا پیگیری بیشتر و گرفتن اعتراف از متخلفین میتونه ابعاد بیشتری از این تخلف از جمله شناسایی دیگر همدستان و مشتریان رو مشخص کنه
    تشکر ویژه از محیط بانان و مسئولین محیط زیست منطقه بابت پیگیری جدی و برنامه ریزی دقیق برای دستگیری متخلفین، انصافا گل کاشتین
    یه انتقاد هم از محیط زیست منطقه داشته باشم بد نیست! اینکه روی نایلونها چاپ شده «بنویسیم محیط زیست بخوانیم زندگی» تا اینجاش درست اما حواسمون باشه روی نایلون‌های پلاستیکی! نوشتن چنین جمله ای هیچ معنایی نداره چون همین نایلونها دشمن محیط زیست هستن پس لطفاً به جای نایلون از کیسه های پارچه ای استفاده کنین.

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 4

  4. ایمان می‌گوید:

    سپاس فراوان از محیط بانان که با وجود شمار اندک، ولی با کوشش خستگی ناپذیر؛ دست متجاوزان لاابالی را از حیات وحش قطع می کنند.

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 5

  5. حامد می‌گوید:

    ای محیط بانان عزیزموقع قتل عام به این وسعت که این تازه یه نمونه است ازده هاتخلف کجاتشریف داشتند؟ درسته محیط بان کم داریم ولی این حجم کشتارهم جای تامل داره.

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

  6. پلنگ ایرانی می‌گوید:

    اینا وحشی و نامردن

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>