شکارچی متخلفی که ادعا داشت گوشت های کشف شده از خانه اش متعلق به گوسفند اهلی است به تحمل دو سال حبس تعلیقی محکوم شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر فعالیت های مجرمانه یک شکارچی متخلف در دماوند نیروهای یگان محیط زیست این شهرستان به تحقیق در این رابطه مشغول شدند.

رییس اداره محیط زیست شهرستان دماوند در این باره گفت: نیروهای یگان محیط زیست پس از کسب اطمینان از بروز تخلف موضوع را با مقام قضایی در میان گذاشتند.

عباس میرزاکریمی اظهار داشت: محیط بانان پس از اخذ نیابت قضایی وارد منزل مظنون شده و به تفتیش این مکان پرداختند.

در جریان بازرسی از این مکان حدود ده کیلوگرم گوشت شکار، یک اسلحه گلوله زنی، یک اسلحه شکاری ساچمه زنی و تعداد زیادی انواع فشنگ و مهمات کشف و ضبط گردید.

در این رابطه یک نفر بازداشت و پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی گردید.

متهم در جریان مراحل بازپرسی منکر هرگونه تخلفی بوده و مدعی شد که گوشت های کشف شده از منزل وی متعلق به گوسفند اهلی می باشد.

بنابراین با درخواست اداره محیط زیست دماوند و دستور مقام قضایی گوشت کشف شده جهت بررسی به آزمایشگاه ارسال گردید.

آزمایشگاه پس از انجام بررسی های تخصصی اعلام نمود گوشت کشف شده متعلق به بز وحشی می باشد.

در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاه کیفری دماوند، دادگاه بر اساس گزارش ضابطین قضایی، کیفرخواست صادره از دادسرا، تحقیقات بعمل آمده و نتیجه آزمایش انجام شده، دفاعیات بلاوجه متهم و سایر محتویات پرونده بزهکاری متهم را محرز و مسلم دانست.

بنابراین دادگاه متهم را به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی به تحمل چهار ماه حبس تعزیری محکوم نمود.

اما دادگاه با توجه به اینکه متهم نخستین بار بود که مرتکب چنین جرمی شده، چهار ماه حبس تعیین شده را به مدت دو سال تعلیق نمود.

در صورت انجام هرگونه جرم توسط متهم در این مدت، علاوه بر مجازات جرم جدید، حکم تعلیق حبس نیز لغو و متهم می بایست برای تحمل چهار ماه حبس روانه زندان شود.


با اعتراض وکیل مدافع متهم به رای صادره، پرونده برای بررسی مجدد به شعبه ۹ دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارجاع شد.

در جریان بررسی مجدد پرونده، قضات دادگاه تجدیدنظر ایراد و اعتراض موثری که موجبات نقض حکم بدوی را فراهم کند تشخیص ندادند. بنابراین ضمن رد تجدید نظر خواهی متهم، حکم صادره از دادگاه بدوی را قطعی و لازم الاجرا دانستند.

با قطعی شدن رای در دادگاه تجدیدنظر، متهم می بایست بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، مبلغ یکصد میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز بز وحشی را نیز به حساب دولت واریز نماید.

—————————————————————————————————————————————————————————–

آخرین اخبار محیط زیست و حیات وحش کشور را بصورت لحظه ای و در کوتاه ترین زمان از طریق کانال تگرام دیده بان دریافت کنید.

+5
-39
  

6 دیدگاه

  1. خورشید می‌گوید:

    اولین بارش بوده؟؟
    با وجود یک زاغه ی مهمات و گوشت جانوران وحشی اونم از نوع ماده توی خونه؟؟
    می خواستین مجازات حبس رو تعلیق کنین لااقل یه بهانه ای می آوردین که بگنجه آخه!!
    از این یکی مرغ پخته هم خندش می گیره والا!! خدا می دونه که این عاشق بی مثال طبیعت تا الان خون چند موجود بی گناه رو ریخته…
    این بار به لطف رافت قاضی جستی اما مطمئن باش که توی این دنیا تاوان هیچ سیاهی و ظلمی گم نمیشه مگر اینکه متنبه و پشیمون بشی!! برای همیشه…..

    داغ Thumb up 23 Thumb down 27

    • تکاب می‌گوید:

      اقای خورشید شما متهم را میشناسی و از زاغه مهمات ایشان بازدید به عمل اوردید پس چرا ایشان را به محیط زیست قبل از جرم خبر ندادید متاسفانه ماهمه منتظریم جرمی انجام شود و با فحش و ناسزا و نفرین و حرفهای بیهوده خودمان را حامی محیط زیست بدانیم وگرنه نه جان محیطبان نه وحوش برایمان اهمیت دارد دوران چاپلوسی و ظاهرنمایی را به پایان برسانیم و بیشتر به فرهنگسازی جامع عمل بپوشانیم تا محیطزیست کشورمان و محیطبانان زحمتکش را نجات دهیم

      پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 4

  2. شهرام می‌گوید:

    در عجبم از اینکه توی یخچال مردم را میبینیم ولی هکتار هکتار تبدیل شدن منطقه موته به باغ پسته و ویلا را نمیبینیم که عملا تا یکی دو دهه دیگر باید بگوییم یادش بخیر اینجا هم یک زمانی اهو داشت.خدا وکیلی به عقل و شعور دیگران توهین نکنید .

    پر طرفدار Thumb up 23 Thumb down 5

  3. حامد می‌گوید:

    روزروشن راحت شکارمیکنن کله پاچشم همونجاپاک میکنن کزمیدن بارمیزارن میپزه میخورن ناهروشام هم گوشت شکاروهمونجاتومنطقه حفاظت شده میخورن هیشکی نمیفهمه ولی ازگوشت مشکوک توفریزرخونه یاروخبردارن واعجبا.

    داغ Thumb up 8 Thumb down 6

  4. صادق می‌گوید:

    متن رای رو خوندین؟!!!ارزش خبر شدن رو داشته آیا؟
    قاضی انصاری که یکی از قضات حامی محیط زیست در استان بوشهر هستند متن زیر رو ارسال کردن برام
    “اولا که دو سال نیست وچهار ماه است ثانیا همین چهار ماه هم به مدت دو سال تعلیق شده ،در واقع یعنی هیچ:به متن رای دقت بفرمائید”

    داغ Thumb up 3 Thumb down 8

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>