شکارچی حرفه ای پارک ملی تندوره بهمراه گوشت شکار و اسلحه قاچاق دستگیر شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر انجام تخلف شکار توسط یک شکارچی حرفه ای و سابقه دار در پارک ملی تندوره، نیروهای محیط زیست درگز به تحقیق در این رابطه پرداختند.

رییس اداره محیط زیست شهرستان درگز در این باره گفت: نیروهای یگان محیط زیست پس از کسب اطمینان از بروز تخلف موضوع را با مقام قضایی درمیان گذاشته و حکم ورود به منزل مظنون را دریافت نمودند.

حسین اصلاحی اظهار داشت: محیط بانان پس از اخذ نیابت قضایی وارد منزل مظنون شده و به تفتیش این مکان پراختند.

در جریان بازرسی از این مکان مقداری گوشت شکار متعلق به قوچ وحشی به همراه یک قبضه اسلحه گلوله زنی ۳۰۳ غیرمجاز (قاچاق) کشف و ضبط گردید.

در این رابطه یک متهم که از متخلفین حرفه ای و سابقه دار پارک ملی تندوره می باشد، بازداشت و پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی شد.

بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک میش یا قوچ وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است که متهم می بایست این مبلغ را به حساب دولت واریز نماید.

متهم علاوه بر پرداخت ضرر و زیان محیط زیست، از جنبه عمومی جرم نیز در دادگاه به جرم صید و شکار غیرمجاز جانوران وحشی در محدوده پارک ملی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۳ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و هشتصد هزار ریال تا ۲۰ میلیون ریال محکوم خواهد شد.

بر اساس بند الف ماده ۶ قانون «مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز» مصوب ۱۳۹۰/۶/۷ ، هر کس بطور غیرمجاز سلاح شکاری و یا مهمات آن را خریداری، نگهداری و یا حمل نماید به حبس از ۹۱ روز تا شش ماه و یا جزای نقدی تا سقف بیست میلیون ریال محکوم خواهند شد.

همچنین بر اساس ماده ۱۸ قانون فوق الذکر، کلیه سلاح ها، مهمات، اقلام و مواد کشف شده موضوع این قانون به موجب حکم دادگاه به نفع دولت (وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) ضبط میشود.

—————————————————————————————————————————————————————————–

آخرین اخبار محیط زیست و حیات وحش کشور را بصورت لحظه ای و در کوتاه ترین زمان از طریق کانال تگرام دیده بان دریافت کنید.

+3
-38
  

4 دیدگاه

  1. ایمان می‌گوید:

    سپاس فراوان از محیط بانان عزیز
    ضبط اسلحه غیر مجاز اقدامی است بسیار درست و تاثیر گذار

    پر طرفدار Thumb up 23 Thumb down 17

    • رشید می‌گوید:

      البته اگر دوباره به بازار برنگردد ..سلاح غیرمجاز باید ذوب یا بریده شود..

      داغ Thumb up 6 Thumb down 8

      • Ali می‌گوید:

        صد در صد برمیگرده!وایشون هم باز با یک سلاح قاچاق وارزان!دوباره شروع بفعالیت گوشت فروشى میکند!انوقت سازمان هنوز فکر میکنه پروانه بشکار بزرگ براى اینهمه دارنده اسلحه مجاز،بده یا نده!!!

        داغ Thumb up 3 Thumb down 6

  2. زهرا میراخوری می‌گوید:

    عالیییییه
    خدا قوت محیط بانای عزیز

    داغ Thumb up 13 Thumb down 11

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>