عاملین شکار غیرمجاز میش وحشی در آرادان شناسایی و به دادسرا معرفی شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): روز جمعه ۹۶/۷/۲۱ ساعت ۱۶ عصر مامورین یگان حفاظت محیط زیست آرادان در حین گشت و کنترل حوالی روستاهای واقع در منطقه شکار ممنوع خنار متوجه صدای شلیک گلوله شدند.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان آرادان در این باره گفت: مامورین به ردزنی و دوربین کشی در منطقه مشغول شده و پس از ساعاتی در هنگامی که هوا رو به تاریکی رفته بود در جست و جوی رد متخلفین به یک خانه باغی قدیمی نزدیک شدند.

در این حین با نزدیک شدن به این مکان دو نفر از باغحارج شده و به سمت کوه های اطراف دویده و در تاریکی متواری شدند.

جواد شاه حسینی اظهار داشت: محیط بانان به تفتیش خانه باغ قدیمی پرداخته و متوجه شدند متخلفین در حال حمل لاشه یک میش وحشی به درون آغل بوده اند.

در جریان تحقیقات محلی هویت متخلفین آشکار و علیه آنها در دادسرای شهرستان آرادان اعلام جرم شده است.

0
-52
  

2 دیدگاه

  1. رضا1394 می‌گوید:

    واقعا باعث تاسف است که عده ای به خاطر منفعت اندک و آنی خود، دیگران و آینده گان را از داشتن طبیعت زیبا و لذت و تفریح و دیدن آن محروم می کنند. همچنین لازم به یادآوری است اگر از طبیعت نگهداری نکنیم، در آینده حتی اگر بخواهیم آن را احیا کنیم ممکن است برخی پرندگان و گیاهان را بتوان به طبیعت بازگرداند آما بازگرداندن حیوانات بزرگ تقریبا غیر ممکن است و حتی کشورهای اروپایی نتوانسته اند این کار را انجام دهند. با توجه به تعداد کم وحوش به ویژه گوشتخوران نظیر خرس و پلنگ و همچنین وجود معارض و زندگی و فعالیت مردم در همه جا و سخت بودن ایجاد مناطق بزرگ حفاظت شده می توان مناطق نسبتا کوچک و نزدیک به هم (برای حفظ ارتباط وحوش و پشتبانی از مناطق حفاظت شده مجاور) دارای وحوش بزرگ که قاعدتا کم یا بلا معارضند؛ را شناسایی و ارتقا و حفاظت نمود. برای مثال همین منطقه شکار ممنوع خنار دارای وحوشی است که بسیار از آنها در کل قاره اروپا باقی نمانده است. این منطقه بالنسبه کوچک دارای قوچ و میش، کل و بز، آهو ، خرس قهوه ای، پلنگ و انواع گربه سانان دیگر، گراز، روباه، شغال ، انواع عقاب ها و پرندگان شکاری، کبک و تیهو ، گنجشک سانان و همچنین پوشش گیاهی مرتعی تا جنگلهای درختچه ای اورس می باشد.

    پر طرفدار Thumb up 19 Thumb down 11

  2. زهرا میراخوری می‌گوید:

    واقعا متاسفم برای این دسته ادم ها
    خدا لعنتتون کنه

    داغ Thumb up 10 Thumb down 10

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>