عاملین شکار غیرمجاز یک قوچ وحشی در نیکشهر پس از واریز پنجاه میلیون ریال جریمه نقدی به دادگاه معرفی شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): نیروهای یگان محیط زیست شهرستان نیکشهر حین گشت و کنترل در در عرصه های طبیعی این شهرستان به یک خودروی پژو ۴۰۵ که از مسیرهای فرعی به سمت جاده اصلی در حکت بود مشکوک شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در این باره گفت: محیط بانان خودروی مذکور را متوقف نموده و به بازرسی از آن مشغول شدند.

دکتر نیره پورملائی اظهار داشت: در بازرسی از این خودرو لاشه یک قوچ وحشی تازه شکار شده به همراه یک اسلحه دوربین دار کشف و ضبط گردید.

در این رابطه دو متهم بازداشت و پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی شدند.

متهمین در راستای همکاری با مراجع قضایی به جرم خود اعتراف نموده مبلغ پنجاه میلیون ریال بابت نیمی از ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز یک قوچ وحشی را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه نمودند.

متهمین همچنین متعهد شدند طی روزهای آینده الباقی جریمه مربوطه را تامین و به حساب دولت واریز نمایند.

همچنین متهمین در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهند شد.

—————————————————————————————————————————————————————————–

آخرین اخبار محیط زیست و حیات وحش کشور را بصورت لحظه ای و در کوتاه ترین زمان از طریق کانال تگرام دیده بان دریافت کنید.

+13
-53
  

1 دیدگاه

  1. زهرا میراخوری می‌گوید:

    ان شاالله از سمت خدا هم جریمه بشن این بی رحم ها

    پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 20

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>