عامل شکار غیرمجاز یک کل وحشی در ارتفاعات مرزی آذربایجان غربی دستگیر شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر ورود شکارچی غیرمجاز به ارتفاعات شهر مرزی سرو نیروهای یگان محیط زیست آذربایجان غربی با هماهنگی مامورین پاسگاه انتظامی اقدام به مسدود نمودن مسیر برگشت متخلف نمودند.

فرمانده یگان محیط زیست آذربایجان غربی در این باره گفت: مامورین خودر وی متخلف را متوقف نموده و در جریان بازرسی از این خودرو لاشه کامل یک کل وحشی کشف و ضبط گردید.

خلیلی اظهار داشت: در این رابطه یک متهم بازداشت و جهت تکمیل تحقیقات و کشف اسلحه ای که در جریان تخلف بکار رفته است با دستور مقام قضایی روانه زندان شد.

بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک کل وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است که متهم می بایست این مبلغ را به حساب دولت واریز نماید.

همچنین متهم در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهد شد.

—————————————————————————————————————————————————————————–

آخرین اخبار محیط زیست و حیات وحش کشور را بصورت لحظه ای و در کوتاه ترین زمان از طریق کانال تگرام دیده بان دریافت کنید.

+5
-2
  

2 دیدگاه

  1. جمشید می‌گوید:

    مناظر دره رود ها و کوهستان این منطقه بسیار چشم نواز است.

    پر طرفدار Thumb up 19 Thumb down 2

  2. زهرا میراخوری می‌گوید:

    لعنت بر این شکارچیان بی رحم
    ان شاالله سخت مجازات بشه

    داغ Thumb up 20 Thumb down 35

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>