عاملین شکار یک میش و یک بره میش وحشی در پارک ملی تندوره دستگیر شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): روز پنجشنبه ۹۶/۷/۲۰ نیروهای یگان محیط زیست پارک ملی تندوره حین گشت و کنترل در ارتفاعات این پارک متوجه حضور دو شکارچی متخلف در منطقه شدند.

رییس اداره محیط زیست شهرستان درگز در این باره گفت: با توجه به حرفه ای و سابقه دار بودن متخلفین پس از اعزام نیروی کمکی به ارتفاعات، محیط بانان شکارچیان متخلف را محاصره نموند.

حسین اصلاحی اظهار داشت: مامورین در فرصتی مناسب جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شده و هر دو نفر را پیش از هرگونه اقدامی برای فرار و یا درگیری، غافلگیر و بازداشت نمودند.

در بازرسی از متخلفین لاشه یک میش و یک بره میش وحشی به همراه، یک اسلحه شکاری تک لول غیرمجاز (قاچاق)، دو دستگاه بیسیم، یک دوربین چشمی و شش عدد فشنگ چهارپاره (فشنگ غیرمجاز مخصوص شکار پستانداران بزرگ جثه) کشف و ضبط گردید.

هر دو متهم که از شکارچیان بسیار حرفه ای و سابقه دار پارک ملی تندوره هستند که دارای چندین پرونده تخلف شکار و صید و محکومیت در این زمینه هستند.

متخلفین با دستور مقام قضایی روانه زندان درگز شده و تا این لحظه نیز همچنان در بازداشت بسر می برند.

شکارچیان متخلفین تاکنون مبلغ یکصد میلیون ریال بابت نیمی از ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز دو میش و بره میش وحشی را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه نمودند.

متهین علاوه بر پرداخت ضرر و زیان محیط زیست، از جنبه عمومی جرم نیز در دادگاه به جرم صید و شکار غیرمجاز جانوران وحشی در محدوده پارک ملی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۳ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و هشتصد هزار ریال تا ۲۰ میلیون ریال محکوم خواهند شد.

بر اساس بند الف ماده ۶ قانون «مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز» مصوب ۱۳۹۰/۶/۷ ، هر کس بطور غیرمجاز سلاح شکاری و یا مهمات آن را خریداری، نگهداری و یا حمل نماید به حبس از ۹۱ روز تا شش ماه و یا جزای نقدی تا سقف بیست میلیون ریال محکوم خواهند شد.

همچنین بر اساس ماده ۱۸ قانون فوق الذکر، کلیه سلاح ها، مهمات، اقلام و مواد کشف شده موضوع این قانون به موجب حکم دادگاه به نفع دولت (وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) ضبط میشود.

—————————————————————————————————————————————————————————–

آخرین اخبار محیط زیست و حیات وحش کشور را بصورت لحظه ای و در کوتاه ترین زمان از طریق کانال تگرام دیده بان دریافت کنید.

+14
0
  

12 دیدگاه

  1. خورشید می‌گوید:

    بین تمام معضلاتی که در مقوله ی حفاظت با اون طرف هستیم کمبود نیروی محیط بان و تجهیزات حرفه اى و به روز از همه پررنگ تر و تاسف بارتره!

    حالا این دوتا وحشی رو گرفتید اون میش و بره که دیگه زنده نمیش و به عنوان دو عنصر حیاتی برای اکوسیستم اون منطقه به چرخه ی زیست برنمی گردن…

    این شیاطین که بویی از شعور و شرف و انسانیت نبردن و حیوون نر و ماده و بره و بالغ سرشون نمیشه. پس هیچ امیدی به کار فرهنگی و آموزشی نیست!

    در حال حاضر تنها کاری که میشه کرد افزایش نیروی بازدارنده با جدیت و شدت عمل و قاطعیت بالا و البته حمایت و پشتیبانی قانونی و قضایی همه جانبه ست! به شکلی که اشرار حتی تصور ورود به مناطق حفاظت شده و ارتکاب به جرم رو هم نتونن به خودشون راه بدن! آخه تا کی باید شاهد گندکاری های این اوباش باشیم و هیچ حرکت بازدارنده ی جدی و تاثیرگزاری اتفاق نیفته…..؟؟

    داغ Thumb up 28 Thumb down 38

  2. حامد می‌گوید:

    من شغل ازاددارم ولی هیچوقت۱۰ملیون یکجاندارم. پرداخت فوری جریمه شکارتوسط این افرادکه اغلب بومی هم هستندنشون میده شغل شکارکشی درامدوسودخوبی داره که هرروزشاهدشکارکشی هستیم خیلی راحت وبلافاصله هم جریمه شکارروپرداخت میکنند.این جریمه هابازدارنده نیست جریمه هابایدده برابربشه.

    پر طرفدار Thumb up 26 Thumb down 15

  3. شیر بیشه ای ایرانی می‌گوید:

    فکر نمی کنم حتی شکارچیان هم درستی شکار بره و مادر را تایید کنند. در این عصر که انسان همه طبیعت و چشم اندازهای کوهها و جنگلهای انبوه و دره های زیبا را با دامداری و کشاورزی و دیگر کارها تغییر داده و برکه ها و دریاچه های آرام و زیبا از بین برده به جز پارکهای ملی جایی برای زندگی و دیدن وحوشی چون آهو و پلنگ و خرس و گوزن و پرندگان گوناگون نمانده است و فکر می کنم کسانی که به پارکهای ملی صدمه می زنند بایستی مجازات بیشتری شوند.

    پر طرفدار Thumb up 30 Thumb down 1

  4. رشید می‌گوید:

    لعنت بر ماده کشان و گوشت فروشان حیات وحش

    پر طرفدار Thumb up 31 Thumb down 3

  5. محسن رزاقی، ((سلام بر حامیان جانداران)) می‌گوید:

    ننگ های یک گروه با فرهنگی زیر صفر…

    داغ Thumb up 20 Thumb down 34

  6. محسن رزاقی می‌گوید:

    چرا فرد سابقه دار با چندین پرونده به این راحتی رها میشود و دوباره با گستاخی در پارک ملی تخلف میکند؟
    قاطعیت بخرج دهید زندان نباید در این موارد بخشیده یا کم باشد. این فرد چند پرونده داره و باید جلوی این تخریبش به هر شکل گرفته شود. و تحت نظر قرار گیرد.
    آیا در زندانهای ما آموزش هم وجود دارد؟؟؟

    داغ Thumb up 17 Thumb down 23

  7. زهرا میراخوری می‌گوید:

    ان شاالله خدا لعنتتون کنه ظالم ها

    داغ Thumb up 12 Thumb down 17

  8. حمید می‌گوید:

    تا کی باید شاهد این جنایتها بود بخدا جریمه بازدارنده نیست یک رویکرد مناسب اتخاز کن سازمان

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 3

  9. منصوردهقانی می‌گوید:

    سلام تنها با اموزش درس محیط زیست دردبستان و دبیرستان ودانشگاه تا مردم بدانند دردمحیط زیست چیست ماشااله مسولین ماهم به محیط زیست کاری ندارند هرکشوری که محیط زیستش ازبین رفت خودش نیز ازبین رفتنی است . کسی که تخلف انجام میدهد باید اورا چندسال تحویل شهرداری شهر خودش داد تا به محیط زیست کمک کند وهرروز منطقه ای را پاک سازی کند واسلحه اش را گرفت برای اینکه صلاحیت داشتن اسلحه راندارد

    داغ Thumb up 5 Thumb down 4

  10. منصوردهقانی می‌گوید:

    با احترام به محیط بانان این پاسداران زندگی ما انسانها و حیات وحش
    به نظر من مشکل ما مردم نداشتن اگاهی و اطلاع کامل از چرخه زندگیمان است
    مگر نمی گویند انسان بی سواد مثل انسان نابینا است پس راجع به هر موضوعی وقتی اطلاعات نداشته باشی مثل این است که ان مطلب یا موضوع را نمی بینی
    از همین مشخص میشود که درد ما ندانستن است
    باید راجع به محیط زیستمان همه را اگاه سازیم
    دانش اموزان باید از کودکستان تا دبستان ودبیرستان ودانشگاه کتاب محیط زیست داشته باشند و مثل فارسی و حساب و املا درسشان دهیم و امتحان بگیریم اینطور همه ما مردم میفهمیم که این درس یکی از واجبات زندگی است به حیات خودمان وابسته است به نوشیدن اب ربط دارد به خوراک شبانه روز ما ربط دارد و به تنفس ما متصل است
    اگر محیط زیست درخطر قرار بگیرد این نفس ما است که به شماره میافتد وقلبمان از تپش باز می ایستد

    داغ Thumb up 6 Thumb down 5

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>