وضعیت توله خرس مجروح البرز رو به بهبود است

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): وضعیت توله خرس قهوه ای که بامداد روز شنبه ۹۶/۸/۶ بر اثر برخورد با خودرو در محور کرج – چالوس به شدت آسیب دید، با درمان های انجام شده رو به بهبود است. (لینک خبر در زمان حادثه + فیلم)

دامپزشک محیط زیست استان البرز در این خصوص گفت: برخورد بسیار شدید خودرو به توله خرس قهوه ای منجر به جراحت متعدد در قسمت های مختلف بدن از جمله صورت، دست و پهلوی حیوان شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز، دکتر درگی گفت: به دلیل بروز خونریزی مغزی و همچنین آسیب به عصب رادیال دست، توله خرس تا چند روز اول قادر به استفاده از اندامهای سمت چپ بدن نبود. خوشبختانه با توجه به اقدامات درمانی اصورت گرفته، شاهد بهبود قابل توجهی در اندامهای حرکتی هستیم به نحوی که حیوان از پای چپ خود به طور کاملا طبیعی استفاده می کند و وزن گیری بر روی دست چپ نیز از روز گذشته مشاهده گردیده است.

درگی در خصوص فرآیند درمانی حیوان آسیب دیده افزود: اقدامات درمانی فعلی شامل مدیریت زخمها، آنتی بیوتیک تراپی و استفاده از داروهای تقویت کننده اعصاب می باشد و تیم درمانی کلیه تدابیر لازم جهت کنترل وضعیت پایدار بیمار را به کار بسته و به صورت شبانه روزی آنرا پایش می نماید.

امید است پس از پایان مراحل درمان و بهبودی کامل، «امید البرز» به زیستگاه طبیعی خود در بخش جنوبی منطقه حفاظت شده البرز مرکزی برگردد. (نام این توله خرس مظلوم را «امید البرز» گذاشته اند.)

+135
0
  

13 دیدگاه

  1. مینالیزا می‌گوید:

    جون این توله به کمک این عزیزان نجات پیدا کرد ،ولی حیف از شواهد اینگونه برمیاد که دیگه امکان برگشت به طبیعت برای این توله خرس وجود نداره ،احتمالا تو باغ وحش ادامه زندگی خواهد داشت

    داغ Thumb up 32 Thumb down 64

  2. پلنگ ایرانی می‌گوید:

    خواهشن این توله خرس مظلوم رو اصولی مداوا کنید نه که چند وقت دیگه خبر بیارن که توله خرس بر اثر جراحات از بین رفت

    پر طرفدار Thumb up 43 Thumb down 18

  3. محسن رزاقی می‌گوید:

    انشاءالله کاملا سلامتی یابد.

    داغ Thumb up 35 Thumb down 65

  4. reza می‌گوید:

    خواهشا چون از مادرش دور بوده تو سرمای پاییز و زمستون رها نکنید و تا بهار منتظر بمونید و کاری کنید زیاد با انسان در ارتباط نباشد.

    پر طرفدار Thumb up 37 Thumb down 16

  5. خورشید می‌گوید:

    الهی شکر. خدمت همه ی دست اندرکاران خسته نباشید عرض می کنیم. انشالا که در مرحله ی بعد این طفل معصوم امکان بازگشت به طبیعت رو هم پیدا کنه به لطف خدا… هرچند که امکانش ضعیف به نظر می رسه متاسفانه…

    داغ Thumb up 30 Thumb down 62

  6. عشق طبیعت می‌گوید:

    اتفاق شیرینی که پس ار حادثه تلخ پلنگ رودبار افتاد رسیدن به این درجه از خودباوری و اعتماد به نفس در متخصصین دامپزشکی کشور و مسئولین ذیربط در زمینه مداوا و درمان جانوران آصیب دیده است ، اقداماتی که در کشورمان اهمیت و جایگاهی نداشت.
    این تصمیم و اراده مهم وتاریخی را باید به فال نیک گرفت و با حمایت و ترویج این فرهنگ گامی بزرگ در حفظ جان جانوران معصوم باد برداشت.

    پر طرفدار Thumb up 28 Thumb down 13

    • سنجاب ایرانی می‌گوید:

      پس کی بود پلنگ رودسر که تو تله سیمی فلزی گیر کرده بود رو نجات داد؟ کی ها بودن که فک های خزری گیر افتاده تو تور ماهی گیری رو نجات دادن؟؟ اون چوپان عاقل که تو میاندشت نذاشت سگ هاش توله یوزپلنگ رو پاره پاره کنن کی بود؟ اگه این ها ماهر نبودن این خرسه الان مرده بود.

      داغ Thumb up 5 Thumb down 3

  7. ایمان می‌گوید:

    سپاس فراوان از دامپزشک گرامی و همه دست اندرکاران پرتلاش
    ان شاء الله خرسی خان خوب خوب بشی.

    پر طرفدار Thumb up 26 Thumb down 14

  8. زیتون می‌گوید:

    روانشناسی حیوانات در نگهداری در باغ وحش های ایران باید مدنظر قرار بگیره….زندگی شاد….تجربش میتونه در زندگی خود جامعه مریض ایرانی بکار بره…..سبک زندگی

    داغ Thumb up 25 Thumb down 53

  9. حمیدرضا احمدی می‌گوید:

    بر خرمگسان منفی فرست لعنت

    داغ Thumb up 31 Thumb down 46

  10. کلارى می‌گوید:

    خدا را شکر رو به بهبود است

    داغ Thumb up 19 Thumb down 22

  11. سنجاب ایرانی می‌گوید:

    مهم نیست بره تو طبیعت یا نه مهم اینه که عمر کنه و زنده بمونه

    داغ Thumb up 8 Thumb down 8

  12. سنجاب ایرانی می‌گوید:

    کاپشن تنش کردن

    موافقم / مخالفم Thumb up 3 Thumb down 2

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>